اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی:

مسیر توسعه به غیر از استاندارد سازی تحقق نمی‌یابد

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: مسیر توسعه به غیر از استاندارد سازی تحقق نمی‌یابد.

مسیر توسعه به غیر از استاندارد سازی تحقق نمی‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، منصور جلایر عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد که در محل اتاق بازرگانی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: 14 اکتبر، 22 مهر ماه از طرف سازمان جهانی استاندارد روز جهانی استاندارد نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: با افزایش کیفیت و اطمینان بخشی به خدمات تضمین در جامعه به وجود می‌آید و فرهنگ استانداردسازی در بخش قانون تقویت شده و در این زمینه بستر سازی ادامه دارد.

جلایر ابراز داشت: مسیر توسعه به غیر از استاندارد سازی توسعه نمی‌یابد و باید با تکیه بر استاندارد محصولات خود را پا به پای سایر تولیدات در  کشورهای پیشرفته یکسان‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: رعایت الزامات بر روند افزایش کیفیت تولیدات و خدمات موثر خواهد بود و سازمان استاندارد هدف و رسالتی جز افزایش کیفیت، تضمین کیفیت و اطمینان خاطر در سازمان استاندارد تعریف نشده است.

جلایر تاکید کرد: تمامی موضوعات اجرایی و اقدامات قانونی در راستای تحقق بخشیدن به امر استاندارد سازی و ارتقای سطح کیفیت با تعامل سایر دستگاه‌ها است.

وی هدف استاندارد را یکسان سازی در تولیدات عنوان کرد و یادآور شد: در استاندارد سازی تمام عوامل باید باهم هماهنگ عمل کنند و در آذربایجان غربی 900 واحد تولیدی، صنعتی و خوراکی تحت پوشش اداره استاندارد آذربایجان غربی است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی افزود: 942 پروانه استاندارد برای این فرآورده‌ها صادر شده و در حال حاضر 26 آزمایشگاه در سطح آذربایجان غربی تایید صلاحیت شده ولی اصلا قابل قبول نیست و توان استان بالاتر است.

جلایر عنوان کرد: در طول سنوات گذشته تا پایان سال 92 حدود 116 فقره استاندارد ملی تحت عناوین مختلف در رشته‌های مختلف توسط اداره کل استاندارد در استان تدوین شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری 78 پیشنهاد جدید در راستای تدوین در سازمان مصوب و در حال انجام بوده و بسترهای لازم برای انجام وظایف اصلی در استان فراهم شده است.

جلایر خاطرنشان کرد: یکی از وظایف در بحث تولیدات داخل کنترل تولیدات خارج و صادرات بوده که 2 هزار و 700 واحد گواهینامه کالاهای وارداتی صادر شده است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی اضافه کرد: 400 گواهینامه صادراتی نیز در آذربایجان غربی صادر شده و امید است بیش از این برای صادرات گام برداشته شود چرا که آذربایجان غربی این ظرفیت را دارد.

انتهای پیام/61005/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول