اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی بیرجند خبر داد

وجود 4‌ هزار عنوان کتاب گویا در نخستین کتابخانه نابینایان خراسان ‌جنوبی

رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی بیرجند از وجود 4 هزار عنوان کتاب گویا در نخستین کتابخانه تخصصی نابینایان و کم‌بینایان خراسان جنوبی خبر داد.

وجود 4‌ هزار عنوان کتاب گویا در نخستین کتابخانه نابینایان خراسان ‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود کاظم‌زاده ظهر امروز در گردهمایی نابینایان و کم‌بینایان این شهرستان که در محل کتابخانه عمومی محمد تقی کریم‌پور برگزار شد، اظهار کرد: این کتابخانه نخستین کتابخانه تخصصی برای نابینایان و کم‌بینایان در خراسان جنوبی است.

وی با بیان این‌که در این کتابخانه حدود 4 هزار عنوان کتاب گویا وجود دارد، تصریح کرد: همچنین در این کتابخانه 110 عنوان کتاب بریل موجود است.

*وجود 232 نسخه کتاب بریل در کتابخانه نابینایان بیرجند

 

رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی بیرجند از وجود 232 نسخه کتاب بریل در بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه محمدتقی کریم‌پور خبر داد و افزود: همچنین در این کتابخانه 200 سی‌دی برای استفاده نابینایان وجود دارد.

کاظم‌زاده وجود یک عنوان نشریه مختص نابینایان، یک دستگاه کامپیوتر مختص استفاده نابینایان، دستگاه برجسته‌نگار و دفتر ثبت ویژه کتاب مورد نیاز نابینایان را از جمله امکانات دیگر این کتابخانه عنوان کرد.

*عضویت 50 نفر در کتابخانه نابینایان بیرجند

وی اضافه کرد: در حال حاضر در این کتابخانه 50 نفر عضو هستند.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی بیرجند با بیان این‌که مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی در حوزه نابینایان فعالیت‌های زیادی را انجام داده است، ادامه داد: در این راستا هر ماه دو تا سه عنوان کتاب برای نابینایان معرفی می‌شود و سی‌دی‌های آن را در اختیار کتابخانه‌ها و در فضای آن‌لاین شبکه کتابخانه‌های کشور قرار می‌گیرد.

کاظم‌زاده به طرح کتاب من اشاره کرد و گفت: در این طرح هر کسی که فعالیت بیشتری در شبکه کتابخانه‌های حرفه‌ای داشته باشد می‌تواند با نام کاربری خود کتاب مورد نظر خود را سفارش دهد.

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را آشنایی هر چه بیشتر نابینایان با فعالیت کتابخانه‌ها عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری خود نابینایان در آینده شاهد برگزاری برنامه‌های مختلف در این زمینه باشیم.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی بیرجند خاطرنشان کرد: در آینده شاهد برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های مختلف با محوریت نابینایان در این کتابخانه هستیم.

انتهای پیام/69022/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول