اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری تبریز:

موفقیت در مدیریت بحران منوط به همکاری تمام سازمان‌هاست

سرپرست شهرداری تبریز، موفقیت در مدیریت بحران، مهار بلایای طبیعی و کاهش اثرات ناشی از آن در شهر تبریز را منوط به همکاری و مشارکت هدفمند و مؤثر تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های دخیل در این بخش دانست.

موفقیت در مدیریت بحران منوط به همکاری تمام سازمان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حسین اکبری در مراسم استارت مانور بزرگ زلزله که امروز و به صورت همزمان در 10 منطقه شهری و به شیوه مانیتورینگ از ساختمان مرکزی شهرداری برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: تبریز به لحاظ قرارگیری بر روی گسل فعال زلزله از یک سو و آب و هوای کوهستانی، سرد و باران‌گیر از سوی دیگر یکی از آسیب‌پذیرترین شهرهای کشور به لحاظ بلایای طبیعی نظیر زلزله، سیلاب‌های فصلی و دیگر حوادث غیرمترقبه است که در صورت بی‌توجهی به الزامات و ضرورت‌های مدیریت بحران آثار و آسیب‌های بلایای طبیعی خسارات جبران‌ناپذیری بر جای خواهد گذاشت.

سرپرست شهرداری تبریز در ادامه از شهرداری تبریز به عنوان پیشگام توجه به الزامات مدیریت بحران شهری در بین شهرهای کشور یاد کرد.

وی افزود: در سال‌‌های اخیر شهرداری تبریز علاوه بر برگزاری چندی مانور بزرگ، با احداث سالن‌ها و سوله‌های چندمنظوره بحران در 30 نقطه شهر، احداث شهرک امن،برپایی کلاس‌های آموزش بحران در سطح مدارس، ادارات، کارخانجات و دانشگاه‌ها، تقویت و تجهیز سازمان‌های آتش‌نشانی، آرامستان‌ها و سازمان موتوری به ماشین‌آلات و امکانات امدادرسانی، اطفای حریق، آواربرداری و تغسیل و تدفین همچنین بسیاری برنامه‌ها و اقدامات دیگر گام‌های بلندی در راستای ایمن‌سازی و آمادگی شهر در برابر بحران‌های احتمالی برداشته است.

اکبری در عین حال برنامه‌ریزی برای ساماندهی حاشیه‌نشینی، بهسازی و مقاوم‌سازی سکونتگاه‌های غیررسمی، نظارت دقیق بر روند ساخت و سازهای شهری، رعایت مقررات و ضوابط ملی ساختمان در ساخت واحدهای مسکونی، اجرای طرح‌های پهنه‌بندی و ریزپهنه‌بندی و شناسایی مناطق آسیب‌پذیر در کنار مناطق امن شهر را از دیگر اقدامات سال‌های اخیر شهرداری برشمرد.

انتهای پیام/60001/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول