اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر بندر سیریک خبر داد

بازسازی واقعه غدیر در کوهستک در ساحل شمالی دریای عمان

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر بندر سیریک گفت: بندر کوهستک این شهرستان واقع در ساحل شمالی دریای عمان میزبان مراسم بازسازی واقعه غدیر می‌شود.

بازسازی واقعه غدیر در کوهستک در ساحل شمالی دریای عمان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی ترکمانی ظهر امروز در نشستی پیرامون ستاد هماهنگی برنامه گرامیداشت بازسازی واقعه غدیر افزود: مراسم جشن عید غدیر خم شهرستان همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و بازسازی واقعه غدیر در عصر روز عید سعید غدیر خم در ساحل بندر کوهستک شهرستان سیریک با شرکت آحاد مردم اعم از شیعه و سنی و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد غدیر شهرستان سیریک خاطر نشان کرد: غدیر آمده است که بفهماند سیاست به همه مربوط است و در هر عصرى باید حکومتى با سیاست باشد منتها سیاست عادلانه که بتواند به واسطه آن سیاست، اقامه صلاة، اقامه صوم، اقامه حج، اقامه همه معارف را بکند و راه را باز بگذارد براى صاحبان افکار، یعنى افکارشان را با دلگرمى و با آرامش ارائه بدهند.

ترکمانی یادآور شد: سومین مراسم بازسازی واقعه غدیر به لطف خداوند متعال و همت همه مردم همراه با مراسم جشن بزرگ ولایت و امامت شهرستان سیریک که هر ساله با اجرای برنامه‌ های متنوع فرهنگی و هنری در ساحل بندر کوهستک و در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای مکران به صورت کاملا حرفه‌ای و با الگو گرفتن از راهنمایی‌های دفاتر مراجع عظما قم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه حدیث غدیر تنها در میان مخالفان مظلوم نیست و پیام و خطبه غدیر در میان ما نیز به روشنی تبیین نشده و بسیاری از ما از غدیر تنها «مَن کُنتُ مَولاهُ فَهذا عَلیٌ مولاه» را در خاطر داریم، اظهار داشت: اگر خطبه غدیر را از ابتدا تا آخر بخوانیم، درس‌های زیادی از توحید، نبوت، امامت، تفسیر قرآن، حلال و حرام و مهمتر از همه ذکر فضائل و خوبی‌های حضرت علی (ع) در آن خواهیم دید.

بخشدار بمانی و رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر خم شهرستان سیریک ابراز داشت: عید غدیر بزرگترین عید ماست و در روز عید غدیر حضرت محمد (ص) خاتم پیغمبران، جانشین خود را انتخاب کرد و از همین جاست که غدیر خم را عیدالله اکبر یعنی عید بزرگ خداوند و روزی مهمتر از غدیر خم در تاریخ ثبت نشده که امری بزرگتر از ولایت در عالم وجود داشته باشد و روایت غدیر از مشهورترین و محکم‌ترین احادیث در اثبات حقانیت رهبری امام علی (ع) چه شیعه و چه سنی بر جامعه اسلامی انکار ناپذیر است.

این مسئول بیان کرد: در این که پیامبر عظیم‌الشأن در بازگشت از حجة الوداع در محلی به نام جحفه و در مکانی به نام غدیرخم مردم را جمع و خطبه غدیر را خواند میان شیعه و دیگر مذاهب اسلامی اختلافی نیست.

وی ادامه داد: همچنین در اینکه پیامبر اکرم (ص) در این روز حضرت علی (علیه‌السّلام) را جانشین خویش معرفی کردند اختلافی وجود ندارد و در آیاتی نظیر تطهیر، مباهله و تبلیغ اشاره به جایگاه خاندان اهل البیت شده و در آیه 67 سوره المائده یعنی «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ» را تثبیت کننده جایگاه امامت و ولایت مولای متقیان و خاندان پاکش دانستند.

انتهای پیام/88001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول