اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود تاکید کرد

ضرورت حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌‌ای

امام جمعه میاندرود بر ضرورت حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تاکید کرد.

ضرورت حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، حجت‌الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میاندرود با اشاره به برگزاری مذاکرات نمایندگان جمهوری اسلامی ایران با 1+5 بیان داشت: دفعه اول نیست طرف مقابل ما امریکایی است این یک روال معمول است که همیشه انجام می‌شده بارها مذاکرات مستقیم بعد از نشست 1+5 با هیئت‌های امریکایی هم مستقلا انجام شده بود.

امام جمعه شهرستان میاندرود بیان داشت: اما اتفاقی که این‌بار افتاد این بود که مذاکرات در سطح بسیار بالا انجام شده است، یعنی رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان با رئیس جمهور و وزیر خارجه کشور امریکا مذاکره کرده‌اند و حساسیت‌های به‌وجود آمده به‌دلیل این سطح بالای مذاکرات بوده است وگرنه اصل مذاکره را ما بارها داشته‌ایم و این را هیچ کسی نمی‌تواند منکر شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سطح و موضوع مذاکرات گفت: این مذاکرات تنها در سطح مسائل هسته‌ای است و این مسائل هم در سخنان رئیس جمهور و وزیر خارجه ما و هم در حرف‌های مقامات امریکایی تاکید شده است.

رسولی تصریح کرد: نه مذاکره دلیل بر دوستی و رفاقت است و نه «مرگ بر امریکا» دلیل بر عدم مذاکره است هرچیزی باید سرجای خودش باشد مذاکره سر جای خودش و مرگ بر امریکا هم سر جای خودش.

وی افزود: مذاکره کردن هرگز به معنای دست برداشتن از شعار مرگ بر امریکا نیست که برداشت بسیار غلطی در این روزها شده بود که برخی در طی این شعار گفته بودند اینها نمی‌خواهند ما با آمریکا مبارزه داشته باشیم و می‌خواهند شعار مرگ بر امریکا را با این مذاکرات تعطیل بکنند که من می‌گویم این برداشت کاملا غلط است.

امام جمعه شهرستان میاندرود اظهار داشت: عده‌ای نیز با این مذاکره ذوق زده شده‌اند که حالا پس از این مذاکره همه مشکلات تمام می‌شود که این وادادگی است و به تعبیر رهبری این ساده لوحی است که ما فکر کنیم با دو جلسه نشستن و صحبت کردن همه مشکلات برطرف می‌شود.

خطیب جمعه میاندرود با بسیار سخت دانستن مواضع برخی افراد پس از این مذاکره گفت: انگار که این تیم مذاکره‌کننده ما یک عمل نامشروع انجام داده انگار که این‌ها جنایت یا خیانت کرده‌اند اما هر دو تفکر همچنین عده یا جناحی که به این برداشت رسیده‌اند به اشتباه رفته‌اند.

وی ابراز داشت: عده‌ای مذاکره را سازش و عقب‌نشینی دانسته‌اند و مذاکره‌کنندگان ما همچنین حمایت کنندگان از این مذاکرات را سازشکار و حتی آمریکایی خطاب کرده‌اند که مقام معظم رهبری بسیار زیبا فرمودند: «هیچ کس نباید مذاکره‌کنندگان ما را سازش‌کار بداند» و از این صراحت و شفافیت بیشتر وجود ندارد هیچ کس حق این را ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میاندرود با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حمایت قاطعانه و بی‌چون و چرا از فرزندان ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: حالا که رهبری اینطور حمایت کرده‌اند آیا باز هم جای این را دارد که بگوییم این‌ها چه کسانی هستند، برخی می‌خواهند منویات مقام معظم رهبری را توجیه کنند.

رسولی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: «ما به این مذاکرات خوش‌بین نیستیم» چون ما نمی‌دانیم با این سابقه‌ای که آمریکا دارد به تعهدات و حرف‌هایی که با تلفن یا پشت میز مذاکره زده عمل می‌کند یا نمی‌دانیم که این مذاکرات نتیجه می‌دهد یا نه حال اگر نتیجه داد خوب اما همان‌طور که حضرت آقا فرمودند:« اگر هم نتیجه نداد باذن الله باز ما ضرر نمی‌کنیم» اما باز یک سرو صداهایی شده که می‌خواهند کلمه «باذن الله» آقا را توجیه بکنند که آقا منظورشان چی بوده است.

وی با استناد به بیانات رهبر انقلاب درباره ضروریات حمایت از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای اظهار داشت: برخی می‌گویند ما اجازه به دولت نمی‌دهیم که مذاکره بکند و دولت حق ندارد که این کار را بکند اما باید توجه داشت که حق را رهبری به آنها داده است.

امام جمعه شهرستان میاندرود با بیان اینکه نمی‌دانم دلیل حرکت کردن جلوتر از رهبر و این سر ‌و صداها چیست گفت: به این تفکرات خط انحرافی می‌گویند یعنی کسانی که جلوتر از امام و رهبرشان حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت هسته‌ای با مقام معظم رهبری است افزود: هرجا که آقا احساس نیاز پیدا کنند خودشان ورود پیدا می‌کنند و با کسی تعارف ندارند ایشان به صراحت فرمودند: «مذاکره‌کنندگان ماموریت سختی بر عهده دارند و هیچ کس نباید مامور را در هنگام انجام ماموریت خود تضعیف کند».

رسولی با بیان ضرورت انجام ماموریت‌ها و نقش‌های محول شده علیرغم مخالفت میل و علاقه باطنی ابراز داشت: گاهی مانند بازیگر نقش شخصیت شمر که ته دلش برای حسین(ع) گریه می‌کند یک مامور هم از اجرای ماموریت خود راضی نیست اما چاره‌ای نیست چون این یک ماموریت است تیم ما به بیان حضرت آقا بچه‌های انقلاب و بچه‌های خودمان هستند و دلشان برای شهدا و انقلاب می‌تپد اما باید ماموریت خود را انجام دهند.

امام جمعه میاندرود با اشاره به برخی حواشی به‌وجود آمده در این شهرستان در روزهای گذشته ابراز داشت: من واقعا تعجب می‌کنم که بچه‌های ستاد ما را آمریکایی و سازشکار خطاب کرده‌اند حقیقتا جای خنده دارد که اینها کجای کارند و به چه کسانی دارند این حرف‌ها را می‌زنند.

وی گفت: آیا  از دولت حمایت کردن به معنای آمریکایی بودن است حضرت آقا نیز امروز و دیروز به صراحت حمایت کردند و آیا جلوگیری از تخریب دولت سازشکاری است که برخی‌ها نسنجیده می‌گویند «فلانی اگر فلان جا فلان حرف را زده است او سازشکار است» آقا بی‌خود این حرف‌ها را می‌زنید و واقعا نمی‌فهمید دارید چه می‌گویید.

رسولی ابراز داشت: آیا کسی که حمایت می‌کند و جلوی تخریب‌ها را می‌گیرد او سازشکار و امریکایی است، گفته‌اند«آنهایی که پارچه و پرچم سی ساله مرگ بر امریکا ملت ایران را گرفته‌اند فلان هستند گفته شده که فلانی گفت اگر این پارچه باشد ما سخنرانی نمی‌کنیم و گفته‌اند که اینها مخالف مرگ بر امریکا هستند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت ارائه سند در این نقل قول‌ها ادامه داد: باید یک مدرک و سند بیاورید که یکی از ما و دوستان و اعضای ستاد ما گفته باشد «تا زمانی که این پارچه هست ما سخنرانی نمی‌کنیم و این پارچه را بردارید و این فلان و فلان است».

رسولی ادامه داد: اگر بحث جابجایی پارچه‌ها مطرح می‌شود همان فرمایش رهبری در حمایت از دولت است که فرمودند:«دولت قرص و محکم باید حمایت بشود» البته عده‌ای تازه سخنان مقام رهبری را شنیده‌اند و هنوز هم برخی‌ها زودتر این سخنان را نفهمیده‌اند اما ما زودتر فهمیده‌ایم و دوستان ما خیلی وقت و خیلی سال است که این مطلب را فهمیده‌اند ما از قبل می‌دانستیم هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

وی با بیان اینکه ما و دوستان ما در ستاد نماز جمعه در یک هفته اخیر حرف‌ها و تهمت‌ها شنیده و اذیت‌ها شده‌ایم ادامه داد: الان ما در ایام ماه محرم هستیم و باید پارچه‌ای به مقتضای این شرایط و روزها در تریبون نماز جمعه زده شود اما اگر الان یکی از دوستان ستاد یک پارچه‌ای با مضمون آیه‌ای از قرآن درمورد ماه رمضان و روزه‌داری نصب کند قطعا بنده مخالفت می‌کنم و جلوی این پارچه و بنر را قطعا می‌گیرم.

رسولی ادامه داد: آیا این به معنای مخالفت بنده با آیه قرآن است نه این یعنی اینجا جایش نیست و زمان مناسبی نیست اما هرگز کسی با قرآن مخالف نیست.

وی در تکمیل سخنان خود گفت: اگر همین الان در جلو تریبون یک جمله‌ای از امام (ره) و رهبری زده باشند که «علی(ع) بزرگ‌ترین مظلوم تاریخ است» من صد درصد با این پارچه نصب شده مخالفت می‌کنم چون الان جایش نیست الان زمان و فصل عزاداری اباعبدلله است و شما می‌خواهید از مظلومیت علی(ع) بگویید و حال کسی که با این مساله مخالف است آیا به معنی مخالفت با سخنان رهبری و امام (ره) یا مخالفت با مظلومیت علی(ع) است که نه هیچکدام از اینها نیست.

رسولی گفت: اصلا مخالفت به این معنا نیست که آقایان فکر کرده‌اند و دوستان ما بعضی اشتباه گرفته‌اند نسنجیده و تحقیق نکرده دوستان ما را و حتی خود ما را به عنوان کسانی که از نظام و انقلاب فاصله گرفته‌اند خطاب کرده‌اند و عده‌ای پا را فراتر گذاشته‌اند همان کسانی که در یادواره شهدای گذشته در رفت و آمدها یکبار پایشان به پرچم آمریکا نخورد.

امام جمعه میاندرود اظهار داشت: می‌خواهم به این کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند می‌نویسند و پشت تریبون مطرح می‌کنند بگویم شما می‌گویید که مبارزه با استکبار جهانی فقط این است که آدم فقط مواظب باشد که در رفت و آمدها قدم‌هایش یکبار هم که شده خطا نکند که حتمی از روی پرچم رد شود اما زمانی که این دوستان ما و خود ما دیروز در جبهه‌ها با استکبار مبارزه می‌کردیم شما کجا بودید این عزیزانی که جانباز انقلابند و جان خود را داده‌اند و شهید داده‌اند آیا این مبارزه با استکبار نبوده است اما آیا اگر یک وقتی کسی پایش به پرچم امریکا نخورد می‌شود آمریکایی و سازش‌کار.

رسولی ابراز داشت: عجیب‌تر اینکه عده‌ای حرکات‌ ما و دوستان ما را در ستاد و سایت‌ها متهم به حرکت خزنده کرده‌اند این جمله خیلی قشنگ است من استقبال می‌کنم به خاطر اینکه ما و دوستان ما یعنی بچه‌های جبهه و جنگ حرکات خزنده زیاد داشته‌اند.

وی تصریح کرد: شب‌های عملیات را دوستان فراموش نکرده‌اند و حرکات خزنده و سینه‌خیزی که به سمت دشمن می‌رفتیم این حرکت خزنده ما بوده است در کمین وقتی 50 متر با دشمن فاصله نداشتیم چاره‌ای جز حرکت خزنده نداشتیم باید سینه‌خیز حرکت می‌کردیم حالا یک عده که چیزی از این حرکات نمی‌دانند و تجربه‌ای هم ندارند و آن زمان اصلا به دنیا نیامده بودند اینها آمده‌اند به دارندگان این کوله بار بسیار بزرگ از استکبارستیزی و حرکت‌های خزنده‌ای در مقابل دشمن به این عزیزان می‌گویند شما امریکایی هستید.

انتهای پیام/86021/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول