اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند:

دانش‌آموزان در ترویج فرهنگ مطالعه نقشی انکارناپذیر دارند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند گفت: دانش‌آموزان در ترویج و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه نقشی انکارناپذیر دارند.

دانش‌آموزان در ترویج فرهنگ مطالعه نقشی انکارناپذیر دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود کاظم‌زاده عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی هفته کتاب اظهار کرد: فعالیت مشترک و تعامل اداره آموزش و پرورش با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان به طور حتم می‌تواند در حوزه کتاب بسیار موثر واقع شود و از طرفی به ارتقای سطح مطالعه و کتابخوانی در جامعه کمک کند.

وی ادامه داد: در هفته و در تمامی ایام سال با همکاری این دو اداره دانش‌آموزان می‌توانند علاوه بر مطالعه کتب درسی خود در فضای آموزشی به مطالعه آزاد در سطح کتابخانه‌های عمومی بپردازند و با مطالعه و کتابخوانی بیشتر آشنا شوند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند با بیان اینکه ایام امتحانات دانش‌آموزان و زمان برگزاری کنکور فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی به اوج خود می‌رسد، گفت: آموزش و پرورش و مدارس به روش‌ها و در ایام مختلف می‌توانند دانش‌آموزان را برای حضور در کتابخانه‌های عمومی تشویق کنند.

کاظم‌زاده تصریح کرد: باید با تعامل و همکاری این اداره سعی شود دانش‌آموزان بیشتر با کتابخانه‌ها و کتب غیردرسی خود مانوس شوند.

وی در زمینه همکاری بیشتر این اداره با آموزش و پرورش و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با خدمات کتابخانه‌های عمومی پیشنهاد کرد که از هر مدرسه یک یا دو نفر به عنوان رابط انتخاب و ضمن اطلاع از برنامه‌ها و خدمات این اداره، آنها را در مدارس برای سایر دانش‌آموزان بازگو کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند با اشاره به اینکه اکثر مخاطبان کتابخانه‌های عمومی قشر دانش‌آموز هستند، افزود: اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند در راستای ارائه خدمات و اطلاع‌رسانی از ارائه خدمات متنوع و متعدد خود آمادگی کامل دارد و می‌تواند برنامه‌های مشترکی در هفته کتاب و سایر ایام سال از قبیل جلسات هم‌اندیشی با کتاب‌یاران مدارس، خدمات‌دهی به دانش‌آموزان در ایستگاه‌های مطالعه، تقدیر از فعالان عرصه کتاب مدارس، پایگاه اهدای کتاب و هر برنامه دیگری را برگزار کند.

کاظم‌زاده یادآور شد: بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان در هفته کتاب و در ایام مختلف سال اقدامی ارزشمند در راستای آشنایی آنها با کتابخانه‌ها و فرهنگ مطالعه است.

انتهای پیام/69003/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول