اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خبر داد

جمع‌آوری کتاب از در منازل با ارسال پیامک

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از اجرای طرح جمع‌آوری کتاب از در منازل با عنوان «پیک اهدای کتاب» با ارسال پیامک به سامانه 300072106 در استان طی هفته خبر داد.

جمع‌آوری کتاب از در منازل با ارسال پیامک

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب عصر امروز در جمع کارکنان و کتابداران خراسان جنوبی اظهار کرد: هفته کتاب فرصت خوبی به منظور ترویج و تبیین فرهنگ مطالعه در جامعه است.

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری کتاب از در منازل تحت عنوان «پیک اهدای کتاب» یکی از برنامه‌های هفته کتاب در این استان است، ادامه داد: هم‌استانی‌ها می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه 300072106 کتاب‌های خود را درب منزل تحویل نیروهای جمع‌آوری کتاب این اداره کل بدهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: تا‌کنون تعداد 9 ایستگاه مطالعه در خراسان جنوبی ایجاد شده است.

قریب افزود: برنامه ایستگاه‌های مطالعه در این استان سبب ترویج و تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌شود.

وی یادآور شد: اگر استفاده و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به درستی اشاعه و نهادینه شود می‌توانیم شاهد تحولات و دستاوردهای عظیمی در جامعه باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: از این تعداد ایستگاه مطالعه هفت ایستگاه در شهرستان بیرجند و دو ایستگاه مطالعه در شهرستان‌های قاینات و فردوس وجود دارد.

قریب با اشاره به اینکه میزان کتب دریافتی این ایستگاه‌ها 150 هزار و 969 کتاب بوده است، اظهار داشت: کتب توزیعی ایستگاه‌های مطالعه استان 125 هزار کتاب بوده است.

وی گفت: عضویت رایگان در 30 آبان ماه در کتابخانه‌های عمومی این استان، هدیه اداره کل کتابخانه‌های استان به دوستداران و علاقمندان کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: خانواده مهم‌ترین رکن نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه است و چه شایسته است که خانواده‌ها فرزندان خود را ترغیب به مطالعه و کتابخوانی کرده و حتی دسته جمعی ضمن عضویت در کتابخانه‌ها به مطالعه پردازند.

قریب با بیان این که خانواده‌ها با عضویت فرزندانشان در کتابخانه، آنها را در برابر آسیب‌های اجتماعی زیادی محافظت می‌کنند، افزود: سلامت جامعه در گرو افزایش خانواده‌های کتابخوان است.

انتهای پیام/69003/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول