اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی:

10 کتابخانه روستایی در خراسان جنوبی ساخته می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هشت کتابخانه روستایی در خراسان جنوبی فعال و 10 کتابخانه روستایی در حال ساخت است.

10 کتابخانه روستایی در خراسان جنوبی ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون 45 درصد اعضای کتابخانه‌های استان رشد داشته است.

وی با بیان این‌که در مورد تعداد کتاب‌ها 55 درصد رشد در خراسان جنوبی وجود داشته است، افزود: از نظر گسترش زیربنای کتابخانه‌ها در استان 52 درصد رشد داشته است.

رشد 42 درصدی تجهیزات کتابخانه‌های خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: طی سه سال گذشته در مورد جذب نیروی انسانی در کتابخانه‌های خراسان جنوبی 47 درصد رشد وجود داشته که از نیروهای متخصص استفاده شده است.

قریب ادامه داد: تعداد نیروهای انسانی کتابخانه‌های خراسان جنوبی از 53 نفر در حال حاضر به 126 نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: در بخش تجهیزات کتابخانه‌ها 42 درصد رشد وجود داشته است.

خراسان جنوبی در سال 90 رتبه سوم سرانه مطالعه کشور را کسب کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی متذکر شد: همچنین در سال جاری  آمارها در بخش کودک 50 درصد رشد را نشان می‌دهد.

قریب با بیان این‌که براساس آخرین سنجش در بخش سرانه مطالعه که طی سه دوره صورت گرفته است سرانه مطالعه مردم خراسان جنوبی در سال 88 حدود 66 دقیقه در روز بوده است، یادآور شد: این میزان در سال 89 به 69 دقیقه در روز و در سال 90 به 92 دقیقه در روز رسیده است.

وی اذعان داشت: در سال 90 خراسان جنوبی رتبه سوم کشور را در مورد سرانه مطالعه کسب کرده است.

فعال بودن 9 ایستگاه مطالعه در خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که کتاب باید در دسترس مردم قرار گیرد اشاره کرد و افزود: در رابطه با این موضوع کتابداران استان تلاش‌های زیادی کرده و حرکت رو به رشدی داشته‌اند.

قریب با بیان این‌که طرح ایستگاه مطالعه در خراسان جنوبی از هشت ماه گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: از زمان آغاز این طرح در خراسان جنوبی تاکنون 9 ایستگاه فعال شده است.

وی با بیان این‌که مردم خراسان جنوبی از این طرح استقبال کرده‌اند، متذکر شد: مردم این استان 70 درصد کتاب‌هایی را که ازاین ایستگاه‌ها به امانت برده‌اند برگشت داده‌اند.

عضویت 10 هزار نفر از خراسان جنوبی در شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال گذشته 2 هزار و 500 نفر در خراسان جنوبی عضو شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای بوده‌اند.

قریب ادامه داد: در حال حاضر 10 هزار نفر از خراسان جنوبی عضو این شبکه هستند.

وی گفت: در سال گذشته خراسان جنوبی در این قسمت رتبه نخست را کسب کرده است.

اجرای طرح بلال در هفته کتاب با هدف ترویج فرهنگ نماز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی افزود: طی این هفته دو کتابخانه یکی در قاین و دیگری در شمال شهر بیرجند به عنوان کتابخانه شبانه‌روزی که تا ساعت 12 شب فعال است راه‌اندازی می‌شود.

قریب اذعان داشت: طرح کتاب من، طرح اهدای کتاب و طرح بلال با هدف ترویج فرهنگ نماز طی هفته کتاب در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

وی به اجرای طرح کتابخانه سیار در خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: این طرح در شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین برای حاشیه شهر و روستاهایی که دارای کتابخانه نیستند اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان این‌که در حال حاضر هشت کتابخانه روستایی در خراسان جنوبی فعال است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 کتابخانه روستایی در این استان در حال ساخت است.

انتهای پیام/69021/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول