اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر گرگان انتقاد کرد

برخورد غیرقانونی بانک ملی در عقود مشارکتی

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر گرگان از برخورد غیرقانونی بانک ملی نسبت به وضعیت عقود قرارداد مشارکتی انتقاد کرد.

برخورد غیرقانونی بانک ملی در عقود مشارکتی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا سبطی امشب در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: نگرانی که متاسفانه در خصوص بانک‎ها به ویژه بانک ملی نسبت به سازندگان و انبوه‎سازان وجود دارد در عقود قرارداد مشارکتی با بانک است.

وی افزود: قرارداد مشارکتی بین بانک و برخی انبوه‎سازان منعقد شده و حتی یک قسط مطالبات نیز پرداخت شده است اما بانک بخش‎نامه‎ای ارائه کرده که طبق آن به تسهیلات اوقافی تسهیلاتی تعلق نمی‎گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه اقدام بانک ملی در برخورد با عقود مشارکتی مذکور غیرقانونی است، تصریح کرد: بانک اعلام کرده که باید این دسته از انبوه‎سازان وثیقه دیگری جایگزین کنند تا از تسهیلات برخوردار شوند در حالیکه در متن قرارداد مدنی وضعیت ملک‎های اوقافی ذکر شده و موارد کاملا واضح و روشن است.

سبطی با بیان اینکه موارد زیادی از این قبیل وجود دارد که بانک ملی نسبت به آن برخورد نامناسب داشته است، یادآور شد: شهر گرگان به عنوان دارالمومنین شناخته شده و دارای 24 هزار ملک و عرصه وقفی در گرگان و حومه است لذا اگر بانک ملی به این شکل برخورد کند یک کار غیرقانونی مرتکب شده است.

وی تاکید کرد: بخش‎نامه‎هایی که بانک ملی ارائه کرده مربوط به سازندگان و انبوه‎سازان پس از تاریخ صدور بخش‎نامه است و این در حالی است که برخی افراد قسط اول خود را به بانک پرداخت کرده‎اند.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر گرگان خواستار برخورد با موارد غیرقانونی شد و گفت: باید جلوی بی‎قانونی گرفته شود و شورای اسلامی شهر گرگان به این وضعیت واکنش نشان دهد.

انتهای پیام/83001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول