اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان بهزیستی استان زنجان خبر داد

مشاوره ژنتیک رایگان به 2222 زوج جوان زنجانی

مدیر سازمان بهزیستی استان زنجان گفت: در سال گذشته به 2 هزار و 222 زوج جوان توسط بهزیستی استان زنجان مشاوره ژنتیک رایگان داده شده است.

مشاوره ژنتیک رایگان به 2222 زوج جوان زنجانی

مرتضی مکاریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و قبل از تولد فرزند از بهترین راه‌های جلوگیری از تولد کودکان معلول است.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تولد کودکان معلول ناشی از ازدواج فامیلی اقدامات مناسبی صورت گرفته است، افزود: هزینه‌‌های مصرفی برای مشاوره و آموزش زوج‌های جوان سرمایه‌گذاری برای پیشگیری از تولد کودکان معلول است.

مدیر سازمان بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته به 2 هزار و 222 نفر مشاوره رایگان قبل از ازدواج داده شده است، خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری نیز تاکنون 890 نفر برای دریافت مشاوره به مراکز بهزیستی مراجعه کرده‌اند.

این مقام مسئول از پیشنهاد طرح اجباری شدن مشاوره ازدواج برای زوج‌های جوان خبر داد: با عملی شدن این طرح که در هئیت دولت در دست بررسی است از دغدغه‌های سازمان بهزیستی کاسته می‌شود.

مکاریان با بیان اینکه 50 درصد از معلولان دارای ضایعه نخاعی حاصل ازدواج فامیلی هستند، بیان داشت: سازمان بهزیستی از هر فرصتی برای آگاه‌سازی مردم از طریق مشاوره و آموزش استفاده می‌کند.

مدیر سازمان بهزیستی استان زنجان تصادف رانندگی را از دیگر عوامل موثر در معلولیت‌های اکتسابی دانست و افزود: سازمان بهزیستی در سفرهای نوروزی بروشورهایی را برای آموزش به افراد تهیه کرد و در اختیار مسافران قرار داد.

وی این بروشورها را شامل آموزش‌های رانندگی اعلام کرد و بیان داشت: هدف از اجرای این اقدامات پیشگیرانه کاهش تعداد تلفات ناشی از تصادفات است.

این مقام مسئول معلولان را افرادی توانا خواند و تاکید کرد: نباید نسبت به این افراد نگاه ترحم‌برانگیز داشت چراکه این افراد همانند سایر افراد جامعه دارای توانایی و استعداد هستند.

انتهای پیام/73002/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول