اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:

بالا بردن آمار افراد زیر پوشش بهزیستی افتخار نیست

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بالا بردن آمار افراد زیر پوشش بهزیستی افتخار نیست بلکه سبب پایین آمدن عزت نفس و وابستگی افراد به نهادهای حمایتی می‌شود.

بالا بردن آمار افراد زیر پوشش بهزیستی افتخار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدحسن اکبری‌مطلق پیش از ظهر امروز در شورای اداری معاونان بهزیستی خراسان جنوبی که به میزبانی شهرستان فردوس طی دو روز برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این شورا نقاط کور و ابهاماتی که در مسیر راه و خدمات بهزیستی به جامعه هدف وجود دارد مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی افزود: در نگاه عموم، بهزیستی در رده دستگاه‌های حمایتی قرار دارد و این در حالی‌ست که بهزیستی یک سازمان تخصصی و دارای اعتبار علمی به لحاظ داشتن نیروهای متخصص است که خدمات تخصصی به اشخاص دارای نیازهای خاص ارائه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: بهزیستی در نحوه پذیرش و ارائه خدمات، متمایز و متفاوت از دیگر دستگاه‌های حمایتی عمل می‌کند و خدمات این سازمان، خدماتی چند وجهی است.

اکبری‌مطلق، به فعالیت‌های بهزیستی و زیر پوشش قرار داشتن گروه‌های مختلف جامعه هدف اشاره کرد و یادآور شد: پاسخ به نیازهای افراد زیر پوشش هزینه‌بر است و  به اعتبارات زیادی نیاز دارد.

وی گفت: بالا بردن آمار افراد زیر پوشش بهزیستی افتخار نیست بلکه سبب پایین آمدن عزت نفس و وابستگی افراد به نهادهای حمایتی می‌شود، بنابراین تکلیف شده که سالانه 10 درصد از جمعیت زیرپوشش بهزیستی از چرخه حمایت این سازمان خارج شود.

فعالیت 300 مهد کودک شهری و روستایی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: حمایت از معلولان از اولویت‌های کاری بهزیستی است که باید با کنترل نرخ معلولیت برای کاهش آمار زیر پوشش معلولان تلاش کرد.

اکبری مطلق با تاکید بر توزیع عادلانه مراکز توانبخشی در سطح استان اذعان داشت: راه‌اندازی مراکز توانبخشی در سطح استان باید متناسب با نیاز شهرستان‌ها باشد چرا که آسیب‌های اجتماعی تنها در مرکز متمرکز نیست بلکه در همه شهرها و  نقاط شهری وجود دارد.

وی به فعالیت 300 مهد کودک شهری و روستایی در خراسان جنوبی اشاره کرد و متذکر شد: زیر پوشش قرار گرفتن مهدهای کودک توسط سازمان بهزیستی به این دلیل است که برخی از آموزش‌های پیشگیری باید از دوران کودکی نهادینه شود.

در این شورای دو روزه مشکلات موجود در واحدهای مختلف توانبخشی، پیشگیری، اشتغال و مسکن مددجویان بهزیستی توسط معاونان و کارشناسان مورد بحث و  تبادل نظر قرار می‌گیرد.

بازدید از مسکن مددجویان بهزیستی، خانه امید و مرکز گل‌های امام رضا(ع) از دیگر برنامه‌های شورای معاونان بهزیستی در فردوس است.

انتهای پیام/69007/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول