اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی:

359 هزارنفر زیرپوشش طرح CBR در خراسان‌جنوبی قرار دارند

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر 359 هزار و 891 نفر از جمعیت روستایی و شهری استان زیرپوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) قرار دارند.

359 هزارنفر زیرپوشش طرح CBR در خراسان‌جنوبی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌مطلق پیش از ظهر امروز در جمع فعالان برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه خراسان جنوبی، اظهار داشت: فرایند توانبخشی شامل تمام اقدامات هدفمند برای کاهش اثر معلولیت بر فرد، قادر ساختن وی برای دستیابی به استقلال، هم‌آمیزی اجتماعی، کیفیت زندگی بهتر و خود شکوفایی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح cbr در استان، افزود: این طرح از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرد و در تمامی شهرستان‌های استان در حال اجرا است.

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که تا‌کنون 359 هزار و 891 نفر زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند، اذعان داشت: از این تعداد 7 هزار و 245 نفر معلول هستند.

اکبری‌مطلق گفت: بیشترین افراد زیرپوشش این طرح در بیرجند با 62 هزار و 159 نفر و کمترین آن در بشرویه شامل 8 هزار و 257 نفر است.

وی با اشاره به فعالیت‌های واحد CBR استان یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، کشت گیاهان گلخانه‌ای، آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌های معلولان(ISE) و جوجه‌کشی از جمله فعالیت‌های این واحد است.

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی اجرای کارگاه‌های جاجیم بافی، پارچه‌بافی، خیاطی، گلسازی، هویه‌کاری، گلدوزی، قلاب‌بافی، شیرینی‌خانگی، آبنبات‌ریزی، تابلوفرش، حجیم‌بافی، حصیربافی، قالی‌بافی و غیره را از جمله فعالیت‌های واحد CBR شهرستان‌های استان در زمینه اشتغال معلولان برشمرد.

اکبری‌مطلق خاطرنشان کرد: شناسایی معلول، پیشگیری از تشدید اثر معلولیت، کارآفرینی و ایجاد اشتغال، افزایش مشارکت اجتماعی، و ارتقاء کیفی سطح علمی نیروی انسانی شاغل دربرنامه تنها قسمتی از اهداف طرح CBR است.

انتهای پیام/69017/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول