اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی مطرح کرد

هزینه‌کرد 400 میلیون تومانی تامین نیازهای بهداشتی معلولان

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: سالانه 400 میلیون تومان برای تامین نیازهای بهداشتی معلولان هزینه می‌شود که این مبلغ تنها 50 درصد هزینه‌های آنها را تامین می‌کند.

هزینه‌کرد 400 میلیون تومانی تامین نیازهای بهداشتی معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌حسن اکبری‌مطلق ظهر امروز در همایش معلولان ضایعه نخاعی خراسان جنوبی اظهار داشت: با اتکا بر خداوند متعال برنامه‌های امسال هفته جهانی معلولان پربار و نتیجه‌بخش بود.

وی ادامه داد: افتتاح هتل آپارتمان سالمندان شرق کشور و افتتاح مراکز روزانه سالمندان از جمله برنامه‌های شاخص این هفته بود.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به سخنان پایه‌گذار انقلاب در ارتباط با جامعه معلولان در سال 77، افزود: دست و پای انسان مهم نیست مهم داشتن روح سالم است.

10 درصد از جمعیت جهان را معلولان تشکیل می‌دهند

اکبری‌مطلق با اشاره به این‌که بزرگ‌ترین اقلیت آماری جهان را معلولان تشکیل می‌دهند، گفت: حدود 10 درصد از جمعیت جهان را معلولان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی با نرخ معلولیت 6 درصد، 1.5 درصد بیشتر از نرخ معلولیت کشوری را دارد.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی اضافه کرد: نرخ معلولیت در کشور 4.5 درصد است و ما باید این اختلاف را در استان کاهش دهیم.

اکبری‌مطلق با بیان این‌که نیازهای انسان به دو دسته جسمی و روحی تقسیم می‌شود، گفت: اولویت سازمان بهزیستی برای جامعه معلولان ارتقای روح آنهاست.

وجود 170 معلول ضایعه نخاعی در خراسان جنوبی

وی یادآور شد: در حال حاضر 178 معلول ضایعه نخاعی در استان وجود دارد که 134 نفر از قسمت کمر، 32 نفر از گردن و 12 نفر آنها از قسمت سینه معلول هستند.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی در ارتباط با خدمات ارائه شده به معلولان توسط بهزیستی خاطرنشان کرد: کمک هزینه حق پرستاری، استفاده از وسایل توانبخشی، کمک هزینه تحصیلی، فیزیوتراپی و غیره از جمله خدمات این سازمان به معلولان است.

تهیه و توزیع بیش از 1000 قلم وسایل کمک‌توانبخشی

اکبری‌مطلق اذعان داشت: طی شش ماهه نخست سال جاری یک‌هزار و 334 قلم وسایل کمک توانبخشی تهیه و بین معلولان شهرستان‌ها توزیع شده است.

وی با اشاره به این‌که لوازم بهداشتی معلولان هزینه‌های گزافی را به خود اختصاص داده و گران است، اضافه کرد: در سه سال گذشته هر سال حدود 400 میلیون تومان صرف هزینه‌های بهداشتی معلولان شده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بهداشتی سازمان تنها 50 درصد از هزینه‌های معلولان را در بر‌می‌گیرد.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: نباید سازمان بهزیستی را در ارائه خدمات با کمیته امداد امام خمینی اشتباه گرفت، بلکه ارائه خدمات توسط بهزیستی به جامعه هدف با اولویت‌بندی معلولان انجام می‌شود.

معلولان خود پنداره را در خود تقویت کنند

اکبری‌مطلق ادامه داد: اولویت پرداخت سازمان بهزیستی در ابتدا ویلچررانان، معلولان جسمی حرکتی، معلولان روانی و غیره هستند.

وی خطاب به معلولان ضایعه نخاعی حاضر در همایش اذعان داشت: واژه توانستن و این‌که من می‌توانم مانند سایر اقشار مردم در جامعه حضور داشته و ایفای نقش کنم را در خود تقویت کنید.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: تلاش کنید تا "خود پنداره" را که به قضاوت خودتان نسبت به خویش و دیگران نسبت به شما گفته می‌شود را در خود تقویت کنید.

کمک‌های موردی به معلولان کشنده است

اکبری‌مطلق با بیان این‌که توانمندسازی جزو رویکردهای اصلی و اساسی سازمان بهزیستی است، متذکر شد: کمک‌های موردی به معلولان کشنده است و بهزیستی تلاش می‌کند تا زمینه استقلال را در جامعه هدف تقویت کرده تا وابسته به دیگران نباشند.

انتهای پیام/69017/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول