اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اقتصاد پررونق به هر قیمتی نمی خواهیم

آیت‌الله بهشتی: ملت ما اقتصادی پررونق می‌خواهد اما نه به هر قیمتی، به قیمت حاکمیت در زیر لوای اسلام نه به قیمت از دست دادن حاکمیت اسلام ، آزادی انسان را برای انسان‌تر شدن می‌طلبد نه آزادی انسان را برای آنچه هر چه بیشتر از انسانیت تنزل کند.

اقتصاد پررونق به هر قیمتی نمی خواهیم

رخدادهای 27 آذر 1359

چکیده

  • محسن نوربخش معاون وزارت اقتصاد و دارایی: برای گردش و تفریح مردم در خارح از کشورو نیز واردات کالاهای لوکس به هیچ وجه ارز داده نمی شود .
  • موسی خیر وزیر مشاور و سرپرست سازمان برنامه و بودجه: مکانیزم کلی اقتصادی از لحاظ برخورد با وضعیت فعلی توزیع عادلانه تعدیل قیمت و دادن سوبسیدها و زیان های دولت به کالاهای اولیه و ضروری زندگی خواهد بود.
  • آیت الله بهشتی در جمع مردم قم: ملت ما اقتصادی پررونق می خواهند اما نه به هر قیمتی به قیمت حاکمیت در زیر لوای اسلام نه به قیمت از دست دادن حاکمیت اسلام .
  • دولت عراق مدعی شد تندگویان وزیر نفت جمهوری اسلامی را در حالی اسیر کرده است که لباس نظامی داشته در نتیجه با وی نیز مانند اسیران جنگی رفتار خواهد شد !
  • برژینسکی مشاور امنیتی کاخ سفید از دولتمردان این کشور خواست هرچه بیشتر از صدام در مقابل جمهوری اسلامی دفاع و حمایت کنند.
  • خاتمی: جامعه امروز ایران خواستار یک نظام اسلامی است و نظام اسلامی هنگامی برپا خواهد شد که کارشناسان واقعی اسلام در بنای این نظام نقش فعال و اساسی داشته باشند

معاون وزیر اقتصاد : وضعیت ارزی کشور نگران کننده نیست

محسن نوربخش معاون وزارت اقتصاد و دارایی گفت وضعیت کشور از لحاظ ارز نگران کننده نیست. وی ادامه داد : تمامی اقتصاد کشور بر فعالیت های تولیدی مردم استوار است و برای گردش و تفریح مردم در خارح از کشورو نیز واردات کالاهای لوکس به هیچ وجه ارز داده نمی شود.(1)

سیستم وصول مالیات ها دگرگون می شود

موسی خیر وزیر مشاور و سرپرست سازمان برنامه و بودجه گفت : در صورت افزایش کیفیت مکانیزم وصول مالیات دیگر نیازی به انتشار اوراق قرضه نخواهد بود. وی در پاسخ به این سوال که وصول صحیح مالیات در جامعه به ویژه در شرایط فعلی چگونه ممکن خواهد بود گفت : به طور کلی زمانیکه بتوان یک سیستم صحیح مالیاتی روی کالاهای لوکس و غیرضروری پیاده کرد احتیاجی به انتشار اوراق قرضه برای جبران کسری بودجه نخواهد بود.

خیر گفت : مالیات هایی روی کالاهای غیراساسی وضع خواهد شد که این مالیات ها کوچکترین اثری بر روی کالاهای اساسی و ضروری نخواهد داشت به ویژه آنکه کالاهای ضروری سهمیه بندی نیز شده است .  وی به عنوان نمونه اظهار داشت : دولت روی شکر مصرفی ضرر زیادی می دهد چرا که 80 ریال تمام می شود و 24 ریال در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. وی ادامه داد : مکانیزم کلی اقتصادی از لحاظ برخورد با وضعیت فعلی توزیع عادلانه تعدیل قیمت و دادن سوبسیدها و زیان های دولت به کالاهای اولیه و ضروری زندگی خواهد بود.(2)

سید محمد خاتمی در سرمقاله  کیهان نوشت : آنچه سبب بدبختی بشر در طول تاریخ شده است ناشی از تخصص بدون تقوی بوده است و می بینیم که امروز سرنوشت عالم و آدم در دست سیاستبازان آزمندی است که تمامی فراورده های دانش و تجربه بشری را در خدمت مطامع توسعه طلبانه خویش قرار داده اند.

آیت الله بهشتی : ما اقتصاد پررونق به هر قیمتی نمی خواهیم

آیت الله بهشتی در جمع مردم قم اظهار داشت : همه شیفتگان حق و عدل در جهان امام خمینی را امام و رهبر خود می دانند. وی در مورد تفاوت انقلاب اسلامی مردم ایران با دیگر جنبش های تاریخ معاصر گفت : نهضت های گذشته چه از نظر انگیزه های واقعی چه از نظر شعار و محتوا و چه از نظر نوع رهبری نمی تواند به عنوان نهضت های خاص اسلامی تلقی شود ولی از سال 1341 قیام کنندگان ایران خط اصلی آنها یک حرف است خواستار حاکمیت اسلام قوانین اسلام ، اقتصاد اسلامی ، قضای اسلامی ، اخلاق و معنویت اسلامی هستند.

آیت الله بهشتی گفت : ملت ما اقتصادی پررونق می خواهند اما نه به هر قیمتی به قیمت حاکمیت در زیر لوای اسلام نه به قیمت از دست دادن حاکمیت اسلام ، مردم ما آزادی را می خواهند اسلام به طور فطری آزادی خواه است اما آزادی را در محدوده آزادی های مقرر در اسلام می خواهد نه آزادی حیوانیت انسان را آزادی انسان را برای انسان تر شدن می طلبد نه آزادی انسان را برای آنچه هر چه بیشتر از انسانیت تنزل کند.(3)

ادعای دروغ دولت عراق : تندگویان زمان اسارت لباس نظامی داشته است

دولت عراق مدعی شد تندگویان وزیر نفت جمهوری اسلامی را در حالی اسیر کرده است که لباس نظامی داشته در نتیجه با وی نیز مانند اسیران جنگی رفتار خواهد شد ! این ادعا در حالی مطرح می شود که تلویزیون عراق روزی که تندگویان به اسارت نیروهای بعثی در آمد فیلمی از وی پخش کرد که به وضوح نشان می داد تندگویان لباس غیرنظامی بر تن دارد.(4)

پیشنهاد برژینسکی به مقامات آمریکا ؛ رابطه خود با صدام را تقویت کنید

برژینسکی مشاور امنیتی کاخ سفید از دولتمردان این کشور خواست هرچه بیشتر از صدام در مقابل جمهوری اسلامی دفاع و حمایت کنند. وی پیشنهاد داد آمریکا نه تنها روابط خود با عراق را بهبود ببخشد که روابط ویژه و فوق العاده ای نیز برقرار کند.(5)

خاتمی : مردم ایران نظامی اسلامی را می خواهند / تخصص بدون تقوی باعث بدبختی بشر امروز

سید محمد خاتمی در سرمقاله امروز کیهان نوشت : آنچه سبب بدبختی بشر در طول تاریخ شده است ناشی از تخصص بدون تقوی بوده است و می بینیم که امروز سرنوشت عالم و آدم در دست سیاستبازان آزمندی است که تمامی فراورده های دانش و تجربه بشری را در خدمت مطامع توسعه طلبانه خویش قرار داده اند.

وی ادامه داد : جامعه امروز ایران خواستار یک نظام اسلامی است و نظام اسلامی هنگامی برپا خواهد شد که اولا کارشناسان واقعی اسلام در بنای این نظام نقش فعال و اساسی داشته باشند و ثانیا فراورده های عظیم دانش و تجربه بشری که از استعدادهای خداداد انسان سرچشمه گرفته است در خدمت اعتلا و آزادی و رهایی و برخورداری جامعه قرار گیرد.(6)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 27 آذر1359، صفحه2

2- اطلاعات ، 27 آذر1359، صفحه 11

3- جمهوری اسلامی ، 27 آذر1359، صفحه 5

4- جمهوری اسلامی ، 27 آذر1359، صفحه 16

5- جمهوری اسلامی ، 27 آذر1359، صفحه 16

6-  کیهان ، 27 آذر1359، صفحه 1 و 2

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

پایان متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول