اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد

اختصاص 2500 میلیارد تومان از بودجه عمرانی به بنیاد مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع مشکلات روستاهای کشور 2 هزار و 500 میلیارد تومان از بودجه عمرانی کشور به این امر اختصاص یابد.

اختصاص 2500 میلیارد تومان از بودجه عمرانی به بنیاد مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، کمال علیپور ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی دهیاران و روسای شوراهای روستایی شهرستان که در سالن اجتماعات شهرداری قائمشهر برگزار شد با بیان اینکه مازندران در بحث کنترل و مهار آب، منابع آبی و زهکشی‌ها وضعیت مناسبی ندارد خاطرنشان کرد: این شرایط در حالی است که مازندران قطب کشاورزی کشور بوده و از بارندگی خوبی برخوردار است.

وی افزود: استان‌های دیگر خود را به برنامه پنجم توسعه رسانده‌اند و یا حتی جلوتر از برنامه حرکت می‌کنند ولی آب منطقه‌ای مازندران با وجود مدیریت بی‌ثبات گذشته در جذب بودجه در خواب بوده و استان را متضرر کرده است.

نماینده مجلس مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌های دو نماینده مجلس شهرستان قائمشهر برای جذب اعتبارات بانک جهانی و دولتی برای رفع مشکل آبرسانی بخش کشاورزی و آب شرب شهری و روستایی در این شهرستان خبر داد.

* تلاش برای تغییر اعتبارات

علیپور خاطرنشان کرد: با وجود اینکه نمی‌توان بودجه را تغییر داد ولی در صورت درخواست افزودن بودجه به یک بخش باید طریقه جبران بودجه‌های دیگر نیز تدبیر و پیشنهاد شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قائمشهر،سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه پیشنهادی 195 هزار میلیارد تومانی دولت یادآور شد: از این میزان بودجه تنها 37 هزار میلیارد تومان برای کارهای عمرانی ایران پهناور است.

وی پیشنهاد کرد: با پیگیری کمیسیون‌های عمران و تلفیق بودجه مجلس، 2 هزار و 500 میلیارد تومان از مبلغ بودجه عمرانی به بنیاد مسکن اختصاص یابد تا کارهای ناتمام روستاهای کشور به سرانجام برسد.

علیپور افزود: با این بودجه تا 70 درصد دغدغه‌های مربوط به روستاهای کشور حل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید از این بودجه عمرانی توقع زیادی در کشور ایجاد شود به 220 میلیارد تومان بودجه مازندران اشاره کرد و افزود: براساس برنامه سهم مازندران 400 میلیارد تومان بود ولی ما امیدواریم همین مبلغ 200 میلیاردی هم اختصاص پیدا کند.

علیپور از اختصاص اعتبارات بسیار خوب دولت به خوشه تعاونی‌ها خبر داد و افزود: تشکیل تعاونی بسیار مهم است،حیف است که مازندران از این اعتبارات استفاده نکند.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تشکیل تعاونی‌ها خطاب به دهیاران بیان داشت: باید صرف مبالغی که توسط شما در روستاها جمع‌آوری می‌شود جهت‌دار شود و برای انجام امور به بنیاد مسکن مراجعه شود تا آنها برای پرداخت سه برابری اعتبارات بر حسب میزان مشارکت‌های مردمی به شما مجاب شوند وگرنه وضعیت روستاها تا 40 سال دیگر هم سامان نمی‌یابد.

تشکیل دفتر نظام مشارکت در قائمشهر

وی با تاکید بر تشکیل دبیرخانه نظام مشارکت در قائمشهر برای نوشتن برنامه توسعه شهرستان اذعان داشت: باید طوفان فکری در شهرستان ایجاد شود تا بتوان با پیشنهادات و فکرهای اعضای نظام مشارکت برنامه توسعه کشور را نیز نوشت.

انتهای پیام/86008/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول