اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ویژه ملایر:

شهرداری‌ها نقش حیاتی در ارتقای فرهنگ کتابخوانی دارند

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه ملایر بر نقش پررنگ و حیاتی تمام دستگاه‌های اجرایی خصوصاً شهرداری‌ها در ارتقاء فرهنگ کتابخوانی شهرستان تأکید کرد.

شهرداری‌ها نقش حیاتی در ارتقای فرهنگ کتابخوانی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدقاسم عبدلی صبح امروز در دومین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ملایر، خواستار عزم جدی و بیش از پیش شهرداری ملایر و شورای شهر در عمل به تعهدات قانونی و حمایت همه‌جانبه از کتابخانه‌های عمومی و نیز همکاری در راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در شهرستان ملایر شد.

وی بیان داشت: باید ساخت کتابخانه مرکزی ملایر در اولویت دستور کار قرار گیرد و در ضمن، محل ایجاد این ساختمان در مرکز شهر ملایر باشد.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار ملایر با برشمردن خدمات فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و ایستگاه‌های مطالعه، یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی مهمترین مراکز فرهنگ‌سازی در شکوفایی و پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه هستند.

وی از تدوین سند چشم‌انداز پنج ساله فرهنگی نیز در این جلسه خبر داد و افزود: در این سند، در رابطه با کتابخانه‌های عمومی شهرستان، علاوه بر ساخت کتابخانه مرکزی ملایر ایجاد کتابخانه‌های محلات و همچنین کتابخانه‌های سیار نیز آمده است.

عبدلی ضمن تأکید بر داشتن عزم جدی در اجرای اهداف این سند چشم‌انداز، نقش شورای شهر و کمیسیون فرهنگی این شورا را در این امر ضروری دانست و پیگیری مداوم مسائل مهم طرح شده در جلسات فرهنگی را خواستار شد.

 رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر نیز اجرای طرح‌های سند چشم‌انداز پنج ساله را برای شهرستان ملایر بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت: نقش دستگاه‌های اجرایی و خصوصاً شهرداری‌ها در صورت عمل به تعهدات شرعی و قانونی در ارتقاء فرهنگ کتابخوانی شهرستان بسیار پررنگ و حیاتی است.

سید مهدی آخشیک ضمن تأکید مجدد بر اهمیت اجرایی شدن این اهداف، پیگیری و مساعدت معاون فرماندار و همچنین شورای شهر و شهرداری را در این زمینه خواستار شد.

انتهای پیام/89003/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول