اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت جوادآباد:

وحدت کلمه عامل اصلی پیروزی انقلاب است

امام جمعه موقت جوادآباد گفت: وحدت، اتحاد، برادری مردم و اطاعت مردم از رهبری از عوامل اصلی پیروزی انقلاب است.

وحدت کلمه عامل اصلی پیروزی انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین ساور علیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه جوادآباد پس از توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا از مهم‌ترین عوامل زندگی انسان‌ها است.

امام جمعه موقت جوادآباد عنوان کرد: از مهم‌ترین رویدادهای زندگی بشر پیدایش خط و راه افتادن قلم بر صفحه کاغذ یا سنگ‌ها بود. گردش نیش قلم بر صفحه کاغذ سرنوشت بشر را رقم می‌زند، پیروزی و شکست جوامع انسانی به نوک قلم‌ها بسته است.

وی ادامه داد: قلم حافظ علوم و دانش‌ها، پاسدار افکار اندیشمندان، حلقه اتصال فکری علما و پل ارتباطی گذشته و آینده بشر است. حتی ارتباط آسمانی و زمین از طریق لوح و قلم رخ می‌دهد.

علیا تصریح کرد: خداوند به خاطر اهمیت قلم به قلم و آنچه که می‌نویسد قسم می‌خورد، و به پیامبر (ص) می‌فرماید «به برکت پروردگارت تو مجنون نیستی و برای تو اجر عظیم و همیشگی است».

امام جمعه موقت جوادآباد یادآور شد: بعضی از مفسران گفته‌اند صبر در راه خدا، گستردگی بذل و بخشش، تدبیر امور، رفق و مدارا،  تحمل سختی‌ها، عفو و گذشت، جهاد در راه خدا، ترک حسد و حرص؛ و بعضی دیگر گفته‌اند خلق عظیم به قرآن و یا آیین اسلام تفسیر شده است.

وی بیان کرد: پیروزی رسول خدا (ص) جاذبه اخلاق پیامبر بود، در فتح مکه برخلاف محاسبه دوستان و دشمنان رسول خدا (ص) فرمان عفو عمومی دادند و در نتیجه این خلق پیامبر (ص) فوج فوج مسلمان می‌شدند.

علیا تاکید کرد: امام حسین (ع) فرمود «از پدرم درباره ویژگی‌های رسول خدا (ص) سوال کردم، پدرم امیرالمومنین (ع) فرمودند، رفتار رسول خدا (ص) با همنشینان این چنین بود هرگز خشن، سنگدل، پرخاشگر، بدزبان، عیب‌جو و مدیحه‌گر نبود. هیچ‌کس از ایشان مأیوس نمی‌شد هر کسی که به خانه ایشان می‌رفت ناامید بر نمی‌گشت. سه چیز را از خودشان دور کرده بودند. مجادله در سخن، پرگویی، و دخالت در کاری که به او مربوط نبود».

امام جمعه موقت جوادآباد با اشاره به ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق(ع) موسس مذهب شیعه و هفته وحدت عنوان کرد: وحدت عامل اقتدار مسلمانان است.

عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی

وی در ادامه گفت‌: زعامت و ولایت و رهبری یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب به شمار می‌آید که خیلی مهم است. این دوره در دوران انقلاب در اواخر دی ماه و آستانه بهمن دوره‌ای سخت و نفس‌گیر بود.

علیا تاکید کرد: وحدت، اتحاد، برادری مردم و اطاعت مردم از رهبری از دیگر عوامل پیروزی انقلاب است، امام خمینی (ره) رمز پیروزی را وحدت کلمه اعلام کردند و این رمز ما را به پیروزی در 22 بهمن رساند و آنچه که بقا این انقلاب که به مراتب از اصل انقلاب مهم‌تر بود وحدت بود. وحدت توانست عمر انقلاب را به این نقطه حساس برساند. سه دهه از پیروزی انقلاب می‌گذرد. این همه مشکلات را ما در این سه دهه تحمل کردیم. به خدا قسم یاد می کنم اگر نیمی یا کمتر از این فتنه‌ها بر سر هر انقلابی ریخته می‌شد اثری از آن انقلاب باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/2462/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول