اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای توسعه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های بالای بخش کشاورزی در این استان گفت: زیرساخت‌های لازم برای توسعه این بخش در استان وجود دارد.

فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای توسعه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

 پژمان نیک‌اقبالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کشاورزی ظرفیت‌های بالایی دارد که باید با برنامه‌ریزی مدون سعی در شکوفایی این ظرفیت‌ها کرد.

وی به تلاش استاندار و تیم وی برای تخصیص آب بیشتر به بخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: استاندار و نمایندگان استان به صورت ویِژه این موضوع را پی‌گیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس تلاش شد تا ساخت سد صیدون در بخش دیشموک متوقف شده و در زمینه تخصیص بیشتر آب به استان رایزنی‌های زیادی انجام شود.

نیک‌اقبالی از اجرای خط انتقال آب در دهدشت غربی خبر داد و گفت: این دشت شامل 8 هزار هکتار زمین کشاورزی است که هم اکنون شبکه انتقال آن در حال احداث بوده اما در شبکه توزیع باید اقدام شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشاورزی استان را مربوط به دشت دهدشت با 18 هزار هکتار اراضی قابل کشاورزی دانست و گفت: قرار بر این بوده که برای سیراب کردن این زمین‌ها سدی احداث شود که تاکنون این امر محقق نشده و نتوانسته‌ایم از این ظرفیت بزرگ برای تحول اساسی در کشاورزی استان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح کشاورزی دهدشت و شهرستان کهگیلویه دچار جهشی بزرگ خواهد شد.

نیک‌اقبالی از بلاتکلیفی این طرح گفت و افزود: در حوزه گچساران هم انتقال آب از امام‌زاده جعفر به ماهور باشت را داریم که 3 هزار هکتار زمین را تحت پوشش قرار می‌دهد و شبکه انتقال آن در حال انجام است و شبکه توزیع آن نیز اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورت عدم توسعه بخش کشاورزی و بی‌توجهی به ساخت سردخانه و صنایع تبدیلی سالانه نیمی از محصولات زراعی و باغی استان به صورت خام و با قیمت پایین از استان خارج می‌شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خروج میزان قابل توجهی از آب‌های روان به استان‌های همجوار را یکی از مشکلات اساسی این استان دانست و عنوان کرد: رفع این معضل نیازمند حمایت هر چه بیشتر مسئولان در سطح ملی است.

نیک‌اقبالی گفت: زیرساخت‌های لازم برای توسعه باغبانی، شیلات، زنبورداری و سایر طرح‌های مهم بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد را فراهم دانست و گفت: با توجه به همکاری بانک‌های عامل و اعطای تسهیلات مورد نیاز به متقاضیان، شاهد رونق این بخش در استان و در آینده هستیم.

انتهای پیام/82008/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول