اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه کردستان:

روشنگری در استکبارشناسی اولویت برنامه‌های دهه فجر امسال است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان روشنگری در استکبارشناسی را از مهم‌ترین اولویت‌ها در برنامه‌های دهه فجر امسال عنوان کرد.

روشنگری در استکبارشناسی اولویت برنامه‌های دهه فجر امسال است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی پیش از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار داشت: عمق اختلاف ملت ایران با استکبار به عظمت و عمق اسلام است و تا زمانی که ما بر این اصول پایدار و مقاوم هستیم این دشمنی ادامه دارد.

وی افزود: دستاوردهای داخلی و خارجی ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب در ابعاد مختلف برای همه جهانیان کاملاً مشهود است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: روند تاثیرگذار انقلاب اسلامی به دنیا به ویژه در حوزه بیداری اسلامی و بیداری انسانی در سایر کشورها و نهضت‌های آزادی‌ بخش کاملاً مشهود است.

رجبی بیان کرد: امروزه از انوار تابناک انقلاب اسلامی دیگران مغتنم و بهره‌مند هستند و این خیر نشات‌گرفته از اسلام است.

این مسئول روشنگری در استکبارشناسی را از مهم‌ترین اولویت‌ها در برنامه‌های دهه فجر امسال عنوان کرد و گفت: آنچه امسال سپاه بیش از سال‌های گذشته با آن مواجه است و در دهه فجر بیشتر به آن خواهد پرداخت روشنگری در استکبارشناسی است.

وی افزود: ماهیت سپاه در دهه فجر چه در قالب برنامه‌هایی که خود مجری آن است و یا اقداماتی که با مشارکت سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها دنبال می‌کند توجه به این مهم بود و بر این اساس تعریف و اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: دشمنان با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب ضمن حفظ دشمنی خود علیه ملت ایران امروزه قابلیت‌های ایران را پذیرفته و بر آن یقین کامل دارند.

رجبی با بیان اینکه عنصر اصلی اقتدار ایران اسلام است و عظمت و اختلاف این ملت با استکبار از همین کانال است، خاطرنشان کرد: ایستادگی ملت ایران در برابر تهدیدات و توطئه‌های دشمنان عنصر دیگر اقتدار و عظمت این انقلاب است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: تا زمانیکه محور عظمت ملت ایران این مهم است باید محوریت برنامه‌ها همواره و پیوسته استکبار شناسی و دشمن‌شناسی باشد.

به گفته رجبی، ارتقا سطح آگاهی فردی و جمعی در جامعه در حوزه دشمن‌شناسی باید به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه‌های دهه فجر مورد توجه قرار گیرد.

وی به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت:« اگر صحنه را نشناسیم، دوست را نشناسیم، دشمن را نشناسیم و اگر امروز نظام سلطه و استکبار را بشناسیم چطور می‌توانیم با حاکمیت و درایت حرکت کنیم و چطور می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم، پس باید دشمن را بشناسیم».

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اشاره کرد: کارهای سپاه بیت‌المقدس در این حوزه در سطح استان بسیار متنوع بوده و قسمتی از آن را به صورت مشارکتی با سایر دستگاه‌های فرهنگی انجام می‌دهد.

رجبی مطرح کرد: افزایش ظرفیت‌سازی به منظور بالا بردن سطح مشارکت سایر نهادها و دستگاه‌های متولی در این حوزه به صورت ویژه در برنامه‌ریزی‌های سپاه استان دیده شده است.

وی از برگزاری برنامه‌های تبیینی و روشنگری در همین راستا همزمان با دهه مبارک فجر به صورت گسترده و در سایر ایام سال اشاره کرد و گفت: با حضور اساتید، نخبگان و دانشجویان این برنامه‌ها اجرایی خواهد شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مساجد در روند پیروزی و تداوم انقلاب همواره نقشی برجسته داشته‌اند افتتاح مساجد و تکایا همزمان با 35 سالگرد پیروزی انقلاب مورد توجه قرار گرفته است.

رجبی از برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و ایستگاه‌های صلواتی همزمان با دهه فجر و 22 بهمن‌ماه در استان خبر داد و افزود: ماندگار کردن آیین‌های گرامیداشت ایام از طریق برنامه‌های متنوع و گسترده در سراسر استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مجموع برنامه‌های فرهنگی سپاه در این ایام با گستردگی بیشتری دنبال خواهد شد، یادآور شد: در راستای اطلاع‌رسانی نیز از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای استفاده خواهیم کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: افزایش و توسعه ستادهای مردمی قشر بسیج در دهه مبارک فجر مورد توجه قرار گرفته و در این راستا برنامه‌های خاصی اجرا می‌شود.

رجبی در پایان از آسیب‌شناسی و احصای معایب برنامه‌های دهه‌های فجر سنوات گذشته در استان خبر داد و گفت:  امسال با توجه به ویژگی که در بحث استکبارستیزی و استکبارشناسی به عنوان گفتمان غالب در سطح کشور وجود دارد برنامه‌های خاص اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/79002/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول