اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

برگزاری مراسم دهه فجر از سر رفع تکلیف اداری نباشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان این‌که برگزاری مراسم دهه فجر نباید تکراری و از سر رفع تکلیف اداری باشد، گفت: بهتر است در ایام دهه فجر بیشتر بر بیان دستاوردها تاکید شود.

برگزاری مراسم دهه فجر از سر رفع تکلیف اداری نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمد رضایی ظهر امروز در ستاد هماهنگی بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر استان فارس اظهار داشت: امروز نسل جدید جامعه ما بیش از عملکرد به دنبال دستاورد است.

وی ادامه داد: این نسل آنقدر رشد فکری دارد که بداند عملکردها متاثر از دستاورد هستند و نظام اسلامی در بحث دستاوردها منحصر به‌فرد عمل کرده است.

رضایی اضافه کرد: انقلاب ما در قیاس با انقلاب‌هایی که در قرن بیستم به وقوع پیوست بسیار متفاوت بوده است که از لحاظ رهبری، بعد الهی و حضور مردم تمام معیارهای تا پیش از خود را متحول کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هیچ انقلابی به اندازه انقلاب ما به دستاوردها، رشد انسان، کرامت انسانی، عدالت‌محوری، توجه به ارزش‌های دینی و مسائلی که دنیا به آن نیاز دارد، نپرداخته است.

وی بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی، دنیا معتقد نبود که دین می‌تواند بشر را نجات دهد اما بعد از 35 سال دنیا باور کرده آنچه می‌تواند زندگی بشر و خانواده‌ها و زیست اخلاقی در شان انسان را نجات دهد، دین و معنویت است.

رضایی تصریح کرد: جایگاه روحانی ما در داخل کشور و خارج از مرزها دستاوردهای معنوی است.

وی تصریح کرد: یک روزی ایران به عنوان مدافع یهود و اسرائیل غاصب در اذهان عمومی جهان مطرح بود و امروز به عنوان مدافع فلسطین در خط مقدم محور مقاومت قرار دارد.

رضایی ابراز داشت: امروز بسیاری از کشورها به تبعیت از ایران به سمت استقلال حرکت ‌کرده و الگوی قدیمی تسلیم یا تحریم در حال شکسته شدن است.

ملت ما پشت زر و زور و تزویر را به خاک مالید

وی در ادامه گفت: نسل امروز به دنبال غرور و غرور‌آفرینی است و آنگاه که ببیند پدرانش انقلابی را در وضعیتی بسیار سخت به پیروزی رساندند و در اوج جنگ سرد که تمام دنیا از شاه ایران حمایت می‌کرد و غول‌های رسانه‌ای انقلاب مردم ایران را وارونه جلوه می‌دادند ملت ما پشت زر و زور و تزویر را به خاک مالید.

رضایی افزود: زمانی بگوییم چگونه بعد از پیروزی استکبار و اعوان و انصارش علیه ما وارد جنگ شدند و پدران این نسل با دست خالی در برابر دنیا ایستادند، نسل جدید به آنچه دارد افتخار می‌کند.

این مسئول ادامه داد: لازم است که سه عامل اساسی اعتقاد و حضور مردم، رهبری اصیل و دینی ولایت فقیه و عشق به اهل بیت را در تشریح مسیر انقلاب بیان کنیم.

وی در تشریح این سه محور بیان کرد: بصیرت بالای مردم و ذلت‌ناپذیری آنان که گوش به فرمان رهبری حضرت امام خمینی(ره) و بعد مقام معظم رهبری در تمام صحنه‌ها حضور یافتند کم‌نظیر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: در مورد دومین عامل که رهبری بود باید با تقسیم دو مقطع پیش از انقلاب و بعد از آن سخن گفته شود که چرا انقلاب‌های دیگر سامان انقلاب ما را نداشتند و ندارند.

وی با اشاره به برخی انقلاب‌های اخیر در کشورهای منطقه که به خونریزی یا بازگشت استبداد منجر شده است، بیان کرد: در غیاب رهبری هوشمند و اصیل هر کجا انقلاب شده به خون و خونریزی و ترور کشیده شده در حالی که امنیت جامعه ما در بهترین شرایط ممکن است.

رضایی خاطرنشان کرد: نسل جدید باید بداند که روزی در ابتدای انقلاب هر روز در خیابان‌ها بمب‌گذاری می‌شد و حتی افراد عادی به جرم مذهبی بودن کشته می‌شدند.

به گفته وی، امروز بزرگ‌ترین تروریست منطقه توسط سیستم اطلاعاتی ما شناسایی و در آسمان دستگیر و به سزای عمل خود می‌رسد.

وی در ادامه سومین محور اساسی انقلاب که بیان آن در دهه فجر ضرورت دارد را برشمرد و گفت: توجه به دین و قلب مالامال از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت سومین عامل پیروزی انقلاب است که در عین حال تمام دشمنی‌ها به عنوان نظام مقتدر منطقه‌ای مطرح شده‌ایم که دنیا به ما احساس نیاز دارد.

وی یادآور شد: امروز دشمنان و دوستان ایران هر دو بر جایگاه ایران در معادلات واقف هستند و این مسائل همان دستاوردهایی است که بر عملکردهایی مانند برق‌رسانی، محرومیت‌زدایی و ... ارجحیت دارد.

وی تصریح کرد: بیان عملکرد در جای خود مفید است و مردم باید بدانند که دیگران با درآمدهای بالای نفتی چه کردند و جمهوری اسلامی چه کرده اما بستر بیان این عملکردها هفته دولت بوده و دهه فجر فرصت بیان دستاوردها است.

جشن‌های دهه فجر از سر رفع تکلیف اداری نباشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در ادامه با اشاره به لزوم برگزاری باشکوه جشن‌ها و سالروز ورود حضرت امام به میهن بیان کرد: لازم است که در مدارس این مسائل تشریح شود و کمیته نیروهای مسلح برای جوانان درون پادگان‌ها کار کند.

رضایی ابراز داشت: کار ما نباید به چراغانی و برنامه‌های شاد مختصر شود بلکه باید روی محتوا کار کرد.

وی 24 ساعته بودن برنامه‌های صدا و سیما را ظرفیت خوبی در بحث اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی دانست و ادامه داد: تشکل‌های مردمی و مساجد همیشه کانون تحول بودند و باید به عنوان بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی و قدرتمندترین رسانه کانون تحول بمانند و در بحث تبیین ارزش‌های انقلاب نقش ایفا کنند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری مراسم در پارک‌ها و فرهنگ‌سراها و فضاهای باز شهری، خاطرنشان کرد: مناسب است بحث پرده‌خوانی توسط حوزه معاونت فرهنگی ارشاد پیگیری شود چراکه پرده‌خوان در میان مردم و در میادین که مردم هستند می‌تواند بساط پهن کرده و برای مردم در مورد ورود امام سخن بگوید که بهترین سناریو است.

رضایی با یادآوری مقطعی در گذشته که گروه‌های تئاتر در زمینه تبیین اهداف انقلاب فعال‌تر بودند، گفت: بحث انقلاب و رهبری حضرت امام(ره) بهترین سناریو است و اکنون این مسائل کم‌رنگ شده اما نارسایی‌ها به طور مرتب بازگو می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در ادامه افزود: باید به دنبال نوآوری باشیم و از برنامه‌هایی که به صورت نمادین تکرار می‌شود بپرهیزیم.

وی اضافه کرد: بنا شد صبح روز دوازدهم بهمن در سالن ورزشی شهید دستغیب برنامه استقبال برگزار شود و مدیران به همراه مردم برای ادای بیعت با آرمان‌های امام و شهدا و رهبری حضور پیدا کنند.

وی پیشنهاد کرد به غیر از برنامه همیشگی حرکت موتورسواران با پرچم، تاکسی‌ها نیز با تصویر امام و پرچم در شهر حرکت کنند.

رضایی ادامه داد: مناسب است گروه‌های ارتش و سپاه در خیابان‌ها و مراکز اصلی استقرار پیدا کرده و سرودهای انقلابی و محلی را اجرا کنند.

اصناف و بازاریان در مناسبت‌ها کوتاهی نکنند

در ادامه این جلسه مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیز گفت: گلایه آیت‌الله ایمانی از صنوف، ائمه جمعه و مساجد و سایر اقشار اعم از نخبگان و اهالی قلم در مورد ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) درست بود و اگر مانند هفته وحدت در دهه فجر نیز این‌گونه عمل شود ایشان گله خواهند کرد.

حجت‌الاسلام علی سقاچی افزود: نهادهای فرهنگی، بازار و اصناف باید در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) که مزین به اسم ائمه اطهار و پایتخت فرهنگی است کاری در شان این شهر انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اگر شهرداری و سپاه فضاسازی نکنند بقیه مجموعه‌ها گویی کاری انجام نمی‌دهند.

سقاچی با اشاره به این که چند دهه پیش بازاریان خود آذین‌بندی کرده و بر سردر مغازه‌ها پرچم عزا و شادی آویزان می‌کردند، ابراز داشت: بازاریان در ایام شادی یک پرچم شاد و در ایام عزا پرچم سیاه بیاویزند که برخی از این فضایل فراموش شده باعث طول عمر، شادی و افزایش فضای معنوی خانواده‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: این که در هر چیز شهرداری و سپاه به میدان بیایند اگر چه تکلیف و وظیفه است اما نباید باعث شود که جشن‌های ملی و مذهبی به طور کامل دولتی تلقی شود.

انتهای پیام/2448/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول