اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منابع طبیعی نکا خبر داد

خلع ید 18 هکتار از اراضی منابع طبیعی نکا

مدیر منابع طبیعی نکا از خلع ید حدود 18 هکتار از اراضی منابع طبیعی نکا خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده با پایه‌های بتنی و چوبی حصار کشی انجام شده و نهال کاری در دست اقدام است.

خلع ید 18 هکتار از اراضی منابع طبیعی نکا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، علیرضا محمدنژاد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری نکا در سالن اجتماعات امور صنفی اظهار داشت: با توجه به مشکلات عدیده در رابطه با منابع طبیعی و حفظ و حراست و نگهداری از این عرصه‌ها عدم وجود مامور کافی در نکا سبب نگرانی است.

وی افزود: هر 9 هزار و 600 هکتار اراضی منابع طبیعی در نکا دارای یک مامور است که تعداد مامور با توجه به اراضی تحت پوشش بسیار اندک است.

محمدنژاد بیان داشت: مشکلات مختلف منابع طبیعی در شهرستان نکا شامل قاچاق چوب، تجاوز به اراضی ملی، وجود دام و دامدار، چرای بی‌رویه دام و کمبود نیروهای حفاظتی است که باید با برنامه‌ریزی مناسب و قبل از بروز مشکل وارد شده و پیشگیری کنیم.

وی بیان داشت: در سال جاری 195 فقره تخلف از تمام اراضی منابع طبیعی به دادگستری 180 فقره رای به نفع منابع طبیعی و دولت داده شد و مابقی نیز به ضرر منابع طبیعی بوده است.

مدیر منابع طبیعی نکا از خلع ید حدود 18 هکتار از اراضی منابع طبیعی نکا خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده با پایه‌های بتنی و چوبی حصارکشی انجام شده و نهال‌کاری در دست اقدام است.

وی متذکر شد: ایجاد و تشکیل یک سانتی متر خاک 700 سال طول می‌کشد در حالی در مناطق فاقد پوشش گیاهی این خاک با یک بارندگی از بین می‌رود و لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب برای حفظ منابع طبیعی و جنگل اقدام کنیم.

محمدنژاد با بیان اینکه هر هکتار جنگل دارای 5/2 تن اکسیژن خالص است، یادآور شد: همین مقدار جنگل 68 تن گرد و غبار ناشی از آلودگی‌های مختلف کارخانجات، شهرنشینی، صنایع، خودرو و آلودگی‌های مختلف را جذب می‌کند و در جلوگیری از سیل و سیلاب تاثیر بسزایی دارد.

شهردار نکا نیز با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در آستانه نوروز گفت: لکه‌گیری و ترمیم چاله‌ها، شن‌ریزی حاشیه رودخانه، رنگ آمیزی بلوار، اجرای رنگ ترافیکی، ایجاد فضایی زیبا در شهر و... از برنامه‌های انجام شده و در حال انجام برای عید است.

سید میرزا اسدی خاطرنشان کرد: طراحی سفره هفت سین در ورودی شهر نیز از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است که با برنامه‌ریزی عملیاتی می‌شود.

رئیس اصناف نکا نیز گفت: همه صنوف نکا برای فروش مایحتاج مختلف مردم در سال جدید آماده هستند و گروه‌های نظارتی نیز کار نظارت بر بازار را با دقت انجام می‌دهند.

محمد جلالیان افزود: بحث بازرسی و نظارت بر بازار از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت و با همکاری اصناف در پایان سال تشدید شده و از ابتدای اسفندماه تا 15 فروردین بازرسی‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/86002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول