اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فردا

طرح نوروزی «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح نوروزی «آرامش بهاری» از فردا و به مدت 17 روز در 31 بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

طرح نوروزی «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید رضا منصوری ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک پیشاپیش نوروز باستانی 93 به کهگیلویه و بویراحمدی‌ها گفت: اوقاف و امور خیریه براساس دستورالعمل سازمانی در ایام نوروز 2 طرح «آرامش بهاری» و «یاس نبوی» را در سطح امامزادگان شاخص استان برگزار می‌کند.

وی هدف از اجرای طرح‌های نوروزی در جوار امامزادگان را استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه و تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: این طرح‌ها به صورت ویژه در 31 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های اجریی اوقاف در جوار امامزادگان اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های آرامش بهاری، سیمای عفاف و حجاب و مسابقه سراسری آرامش بهاری با محوریت مسائل فرهنگی و دینی از جمله برنامه‌های این طرح‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای طرح آرامش بهاری برنامه‌‌های متنوع فرهنگی، خدماتی و تسهیلات برای زائران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مراسم لحظه تحویل سال نو در امامزادگان با حضور مسئولان منطقه‌ای و استانی قاریان برجسته کشوری، سخنرانان و مدیحه‌‌سرایان، ائمه‌ جمعه، روحانیون، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم و قرائت قرآن، سخنرانی،‌ مدیحه‌سرایی و قرائت زیارت آل‌یاسین و دعای تحویل سال در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

این مسئول ارتقای سطح فرهنگی و بالا بردن سطح معارف اسلامی و ارائه تسهیلات لازم برای مسافران نوروزی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: این طرح در ایام نوروز در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه از فردا آغاز و تا 15 فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از برپایی خیمه‌‌های معرفت با عنوان خیمه‌‌های آرامش بهاری در امامزادگان شاخص خبر داد و گفت: در این خیمه‌‌ها روحانیون آموزش دیده برای پاسخ به شبهات، گفتمان‌های دینی و مشاوره‌ در بخش‌های مختلف به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

منصوری برپایی نمایشگاه‌‌های محتوایی، گرافیکی با عنوان آرامش بهاری را از دیگر برنامه‌‌های این طرح عنوان کرد و ‌نمایشگاه سیمای عفاف در آیینه حجاب را از دیگر برنامه‌های این طرح در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استفاده از ایام نوروز اعلام کرد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای طرح آرامش بهاری را خدمت‌‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در میان مردم و جوانان به آستان مقدس امامزادگان، استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی و برنامه‌ریزی برای تبدیل کردن بقاع به قطب‌های فرهنگی،‌ تقویت باورهای دینی و ارتقای سطح فرهنگی مردم و زائران نوروزی عنوان کرد.

این مسئول برپایی غرفه‌های گفتمان دینی، غرفه پرسش و پاسخ، غرفه مشاوره، غرفه همه واقف باشیم و عطرافشانی قبور شهدا در جوار امامزادگان را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری دانست و گفت: زائران بقاع متبرکه می‌توانند با شماره پیامک 09301410914 نظرات و پیشنهادات خود را به این سازمان انتقال دهند.

منصوری از توزیع کتابچه طرح «آرامش بهاری» و «یاس نبوی» از آغاز شروع طرح خبر داد.

انتهای پیام/82011/م40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول