اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کشتی افتتاحیه‌های دهه فجر در بویراحمد لنگر گرفت

گام محکم و نهایی دولتمردان رودرروی دنای استوار

دولتمردان در استان کهگیلویه و بویراحمد در ایستگاه پایانی و در شهر چیتاب رودروی دنای همیشه استوار پروژه‌های مهم دیگری را در بخش‌های مختلف عمرانی و اقتصادی به مردم تحویل دادند.

گام محکم و نهایی دولتمردان رودرروی دنای استوار

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در شهرستان بویراحمد نیز در ادامه هفت شهرستان دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد، 70 روبان قیچی شد و 6 کلنگ نیز بر زمین زده شد تا 76 پروژه مهم در بخش‌های مختلف برای نزدیک شدن در مسیر طولانی توسعه این استان افتتاح و کلنگ‌زنی شود.

گازرسانی به منطقه کاکان و کلنگ‌زنی گازرسانی به منطقه جوزار چیتاب، مخزن ذخیره آب این شهر، افتتاح پیاده‌روهای شهر یاسوج، و روشنایی معابر مهریان از مهم‌ترین برنامه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف به جز کشاورزی بوده است.

تولید گل‌رز کهگیلویه و بویراحمد 1200000 شاخه افزایش یافت

دولتمردان یازدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد، در ایستگاه پایانی و در شهر چیتاب رودروی دنای همیشه استوار پروژه‌های مهمی را در بخش‌های مختلف عمرانی و اقتصادی به مردم تحویل دادند.


کاشت نخستین نهال‌های گل‌رز در گلخانه پورعلی نرگاه یاسوج

اما در این بین، افتتاحیه‌های حوزه کشاورزی در شهرستان بویراحمد نیز بیش از همه امیدبخش بودند به طوری که با افتتاح 2 گلخانه تولید گل، حدود یک میلیون و 200 هزار شاخه گل‌رز هلندی به مجموع تولیدات این استان اضافه شد تا جمع تولید گل شاخه بریده رز هلندی این استان به 8 میلیون و 200 هزار شاخه برسد.

این 2 گلخانه با برنامه‌ریزی و حمایت متولیان کشاورزی استان، تلاش و پیگیری جهاد کشاورزی بویراحمد و همراهی بانک کشاورزی در مساحتی 10 هزار و 200 مترمربع با مشارکت 2 فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی به مدار تولید این استان اضافه شدند و 14 نفر را نیز صاحب شغل واقعی و پایدار کرده است.

سومین افتتاحیه امروز دولتمردان یازدهم در شهرستان بویراحمد، در بخش کشاورزی نیز مربوط به یک واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 30 هزار قطعه‌ای بود که مدیریت موفقی داشته و جوجه‌ریزی آن نیز انجام شده است.

عملکرد برجسته جهاد کشاورزی در بویراحمد تکمیل شد

استان کهگیلویه و بویراحمد برای برون‌رفت از بیکاری و توسعه‌نیافتگی راه خود را در کشاورزی پیدا کرده و به ویژه در یک‌سال گذشته کارهای امیدبخش را شروع و برخی از آن‌ها را نیز به بهره‌برداری رسانده است.

در شهرستان دنا، کارهای خوب و جدیدی همچون پرورش بلدرچین و کبگ، در کهگیلویه کارهای خوب و امیدبخشی چون احداث یک کارخانه دام و طیور و احداث واحد تولیدی گوشت بوقلمون، در لنده افتتاح مرغداری گوشتی، در باشت، افتتاح کارخانه ذرت‌ خشک‌کنی در حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی و احداث باغات، پمپاژها و کانال‌های آبرسانی و اجرای سیستم‌های تحت فشار در حوزه عمرانی از مهم‌ترین عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در یک‌سال گذشته بوده است.

عملکرد برجسته سازمان جهاد کشاورزی در دهه فجر، امروز در شهرستان بویراحمد تکمیل شد به طوری که احداث این 2 گلخانه تولید گل، به اندازه یک هفتم کل تولیدات گل رز در سالیان اخیر بوده و تولید گوشت سفید در واحد پرورش مرغ گوشتی چیتاب، استان کهگیلویه و بویراحمد را به تحقق برنامه پنجم توسعه در تولید گوشت مرغ نزدیک کرده است.

به دنبال تبدیل شدن استان به قطب تولید گل‌رز باشید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در پایان افتتاحیه‌های امروز به طور ویژه از مجموعه جهاد کشاورزی این استان قدردانی کرد و گفت: حقیقتاً در دهه فجر امسال کارهای خوبی به ثمر رسیدند که نشان از پویایی و اثرگذاری این بخش در زندگی و معیشت مردم دارد.

سید موسی خادمی با بیان اینکه در شهرستان بویراحمد نیز در بخش کشاورزی اقدامات امیدبخشی انجام شده، تصریح کرد:‌ با حفظ و تقویت روند موجود باید در بخش کشاورزی به دنبال تبدیل شدن به قطب تولید گل و دیگر محصولات گلخانه‌ای باشیم، چراکه شرایط برای این مهم، فراهم است.


افتتاح گلخانه موسوی در یاسوج

وی ادامه داد: در این استان، ‌اقلیم، نیروی متخصص، تولید نهال، اراضی مستعد، مسئولان پای‌کار و مهم‌تر از همه این‌ها دانش تولید به ویژه در گل‌رز وجود دارد و تبدیل شدن به قطب تولید و رسیدن به جایگاه واقعی کشاورزی دور از دسترس نیست.

کارنامه قابل قبول در تکمیل زنجیره غذایی/ صادرات را جدی بگیرید

مقام نخست اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، کارنامه جهاد کشاورزی را در تکمیل زنجیره‌غذایی قابل قبول خواند و ابراز داشت: احداث کارخانه خوراک دام و طیور، کارخانه ذرت‌خشک‌کنی، پرورش واحدهای گوشتی بلدرچین، مرغ و بوقلمون نمونه‌ای از این  تلاش‌ها است که باید مستمر و با احداث واحدهای سردخانه‌ای و کشتارگاهی تکمیل شود.

خادمی، مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی بخش کشاورزی را نیز خوشحال‌کننده دانست و گفت:‌ امید است هم بخش کشاورزی رونق گیرد و هم مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی بیشتر شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رئیس سازمان جهاد کشاورزی خواست تا در کنار افزایش تولید به فکر صادرات و تولید محصولات با پایه صادراتی باشد.

کشاورزی استان را برنامه‌محور می‌کنیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این ارتباط گفت: باید قدردان فرصتی باشیم که برای خدمت فراهم شده است.

وی تأکید کرد: متولیان بخش کشاورزی آماده و پای کار هستند و در آینده نزدیک از کشاورزی این استان بیشتر خواهیم شنید.

گوهرگانی برنامه‌محور شدن بخش کشاورزی را از مهم‌ترین تلاش‌های خود و همکارانش دانست.

متولی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طرح‌های اقتصادی این بخش نویدبخش کاهش بیکاری و افزایش تولید و صادرات این استان بوده و برنامه ما این است که مشارکت مردم را در فعالیت‌های اقتصادی بخش کشاورزی بیشتر و پررنگ‌تر کنیم.

بارش باران و گل و لای نیز مانع از افتتاحیه‌های نهمین روز از دهه فجر در یاسوج نشد

--------------------------------

گزارش و عکس از: کریم بنام

-------------------------------

انتهای پیام/82005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول