اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

کمک مردم مکه به رزمندگان اسلام

یک خواهر مسلمان که حامل پیام گروهی از برادران و خواهران مسلمان شهر مکه بود با مراجعه به سفارت ایران در کویت ضمن ابلاغ حمایت آن عزیزان از جمهوری اسلامی و رزمندگان اسلام مبلغ 5300 ریال سعودی و قریب 300 گرم طلا و جواهر جهت بنای مصلای بزرگ تهران و حدود نیم کیلو طلا و بیش از 6 هزار ریال سعودی جهت یاری ارتش اسلام اهدا کرد.

کمک مردم مکه به رزمندگان اسلام

رخدادهای 3  بهمن 62

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: وقت آن رسیده که اقیانوس هند از حضور ابرقدرت ها پاکسازی شود.

 

  • هاشمی: آمریکا به بهانه حمله خلبان های انتحاری به ناوگانهایش در صدد ماجراجویی تازه ای در منطقه است.

 

  • مردم مکه معظمه بیش از 11 هزار ریال سعودی و 800 گرم طلا به جبهه های جنگ حق علیه باطل کمک کردند.

 

  • آمار شهدای تظاهرات شهرهای مراکش به بیش از 200 تن رسید.

 

  • معترضان مراکشی اعلامیه های خود را با تصاویر امام خمینی منتشر می کنند.

 

دیدار رئیس جمهور با وزیر خارجه مالزی

رئیس جمهور دیروز با  «محمد غزالی شفیع» وزیر خارجه کشور مالزی که به ایران سفر کرده است دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله خامنه ای در این دیدار که دکتر ولایتی  وزیر امور خارجه نیز حضور داشت  با ابراز نگرانی از حضور ابرقدرت ها در اقیانوس هند گفت: امروز وقت آن رسیده است که ملت های منطقه با قاطعیت خواستار پاکسازی این نقطه از جهان از وجود ابرقدرت های بزرگ شوند.

رئیس جمهور با اشاره به اجلاس اخیر کنفرانس اسلامی در مراکش نیز گفت: آیا از این اجلاس به نفع ملت های مسلمان هیچ بهره برداری شد من هیچ نشانه امید بخشی در این زمینه مشاهده نمی کنم. یقینا واقعیت ها نسبت به مردم محروم فلسطین، لبنان و افغانستان هیچ تغییری نکرده است البته با چنان میزبان و کارگردان هایی چنین نتیجه ای در مورد این اجلاس از قبل هم قابل پیش بینی بود.(1)

 

هشدار هاشمی در مورد ماجراجویی جدید آمریکا در منطقه

مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد. آقای هاشمی در نشست علنی امروز مجلس با اشاره به ماجراجویی های اخیر آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: از مجموعه گزارشاتی که خبرگزاری های جهانی این روزها منتشر می کنند به نظر میرسد که آمریکا در صدد یک ماجداجوئی در منطقه است. و بهانه هائی که تراشیده اند این است که اطلاع پیدا کرده اند هواپیماها با خلبان های به قول آنها انتحاری در صددند که به ناوگانهایشان در مدیترانه یا جاهای دیگر حمله کنند.

رئیس مجلس افزود: مقامات رسمی پنتاگون، وزارت خارجه و کاخ سفید آمریکا این دوسه روز اعلام کرده اند که ما دست به عملیات پیش گیرانه می زنیم. ما این حرکتها را به عنوان یک ماجراحوئی تلقی می کنیم. یا واقعا کابوسی آمریکا را گرفته است که مسائل خیالی را به حساب واقعیات می گذارد یا اینکه توطئه ای در کار است که از نهضت عمیق اسلامی منطقه که این روزها در مغرب دنیای اسلام آثارش را دارند می بینند، جلوگیری کنند.

هاشمی ادامه داد ما به ملت آمریکا اخطار می کنیم که این گونه حرکت ها به هیچ نحو نمتواند منافع اینها را تامین کند. در صورتی که در لبنان یا سوریه یا جاهای دیگر چنین ماجراجوئی ها به این بهانه ها پیش بیاید، تحقیقا منابع و منافع آمریکا در همه جا مورد خطر، در مقابل ملتها قرار می گیرد. و مردم دنیا گول این گونه فریب کاری ها را نباید بخورند. جمهوری اسلامی مثل همیشه ضمن حفظ همه مواضع اصولی خودش با ماجراجوئی هائی که مانع حرکت مردم بشود، با تمام توانش مبارزه می کند.(2)

 

کمک مردم مکه به جبهه های جنگ حق علیه باطل

علی رغم اینکه استکبار جهانی به کمک رژیم های وابسته در منطقه کوشش مذبوحانه خود را برای جلوگیری از سقوط حتمی رژیم تداوم شدت بخشیده است اما قلب میلیون ها انسان مسلمان در کشورهای اسلامی در امید به پیروزی رزم آوران لشکر توحید می تپد. در همین راستا یک خواهر مسلمان که حامل پیام گروهی از برادران و خواهران مسلمان شهر مکه بود با مراجعه به سفارت ایران در کویت ضمن ابلاغ حمایت آن عزیزان از جمهوری اسلامی و رزمندگان اسلام مبلغ 5300 ریال سعودی و قریب 300 گرم طلا و جواهر جهت بنای مصلای بزرگ تهران و حدود نیم کیلو طلا و بیش از 6 هزار ریال سعودی جهت یاری ارتش اسلام اهدا کرد.(3)

 

آمار شهدای تظاهرات شهرهای مراکش به بیش از 200 تن رسید

موج اعتراضات و تظاهرات گسترده مردم علیه رژیم شاه حسن سراسر مراکش را فراگرفته است. از سوی دیگر طی دو روز گذشته رژیم مراکش بسیاری از خبرنگاران خارجی را که گزارش هایی پیرامون حوادث اخیر مراکش به خارج مخابره کرده اند را از کشور اخراج کرده است. دیپلمات های خارجی مقیم رباط پایتخت مراکش نیز اعلام کرده اند نیروهای فراوانی به شهرهای محل اعتراضات اعزام شده اند.

 اسوشیتدپرس نیز گزارش داد که در جریان ناآرامی های مراکش بین 150 تا 200  تظاهر کننده کشته شده و بسیاری دیگر نیز مجروح شده اند خبرگزاری اسپانیایی افه نیز گزارش داد تنها در شهرک الحوصماس در ساحال مراکش بیش از 100 نفر کشته شده اند. شاه حسن پادشاه مراکش نیز در سخنرانی دیروز خود گفت شورش های اخیر توسط کشورهای خارجی برای به شکست کشاندن چهارمین کنفرانس سران اسلامی رهبری می شود. تلویزیون این کشور نیز اعلامیه های انقلابیون این کشور را که در برخی از آنها تصاویر امام خمینی دیده می شود را نمایش داده است.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 3 بهمن 62، ص 3
2. کیهان، 3 بهمن 62، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 3 بهمن 62، ص 2
4. اطلاعات، 3 بهمن 62، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول