اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آمریکا به دنبال نیروی جایگزین در لبنان است

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور ممکن است جایگزین نیروهای سازمان ملل را به جای تفنگداران دریایی و سایر واحد های نیروی پاسدار صلح چند ملیتی در لبنان پیشنهاد کند.

آمریکا به دنبال نیروی جایگزین در لبنان است

رخدادهای 8 بهمن 62

چکیده:

  • رئیس جمهور و رئیس مجلس حمایت همه جانبه ایران از سوریه را به اطلاع فرستاده ویژه حافظ اسد رساندند.

 

  • آقای خاتمی وزیر ارشاد خواستار تحریم خبرگزاری های امپریالیستی و صهیونیستی شد.

 

  • موسوی: انقلاب ما به جهت ماهیت اسلامیش در دل و جان همه مسلمانان نفوذ دارد و کسی توان آن را ندارد که جلوی این موج برخاسته از انقلاب اسلامی را بگیرد.

 

  • آمریکا به دنبال جایگزینی نیروهای خود در لبنان است.

 

آیت الله خامنه ای: همه کشورهایی که خطر سلطه آمریکا را در منطقه احساس می کنند باید در کنار هم باشند

عبدالقادر قدوره معاون نخست وزیر سوریه که در راس هیئتی در تهران به سر می برد به طور جداگانه  با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان و آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

آقای عبدالقادر قدوره در  دیدار با آیت الله خامنه ای پیام حافظ اسد رئیس جمهور سوریه را تقدیم ایشان کرد. آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: همه کشورهایی که خطر سلطه آمریکا را در منطقه احساس می کنند باید به صورت جدی به کمک یکدیگر بشتابند و در کنار هم باشند.

رئیس جمهور افزود: اعتقاد ما بر این است که در جبهه نبرد با رژیم صهیونیستی باید کمک به سوریه از سوی کشورهای معتقد به آرمان فلسطین هر چه بیشتر افزایش یابد. رئیس جمهور تاکید کرد: دولت های مترقی در مقابله با توطئه های آمریکایی باید روابط مابین خود را تقویت کنند.

همچنین آقای هاشمی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با فرستاده ویژه حافظ اسد به تهران با اشاره به این که کشور سوریه در حال حاضر تنها مانع جدی و استوار در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی است گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را ملزم به حضور همه جانبه در کنار سوریه برای مبارزه با صهیونیسم می داند.(1)

 

خاتمی در جاکارتا به شدت به امپریالیزم حمله کرد

خبرگزاری فرانسه از جاکارتا گزارش داد ایران در کنفرانس وزیران اطلاعات کشورهای عضو جنبش عدم تعهد عراق و افغانستان را به شدت مورد حمله قرار داد. دکتر سید محمد خاتمی وزیر ارشاد اسلامی که در هنگام سخنرانی نماینده عراق جلسه را ترک گفته بود پس از بازگشت به تالار از روزنامه نگاران دعوت کرد که برای مشاهده کشتارهای عراق به ایران بیایند.

وزیر ارشاد اسلامی همچنین صهیونیسم و امپریالیسم را به شدت مورد حمله قرار داد و به عنوان مثال به اوضاع لبنان و مداخله شوروی در افغانستان اشاره کرد و پرسید اگر ما صهیونیسم و امپریالیسم را در فلسطین بپذیریم چگونه می توانیم ادعا کنیم که یک جنبش غیر متعهد هستیم. آقای خاتمی در پایان خواستار  تحریم خبرگزاری های امپریالیستی و و صهیونیستی شد.(2)

 

موسوی: کسی نمی تواند موج برخواسته از انقلاب اسلامی را بگیرد

نخست وزیر روز پنج شنبه در دیدار با جمعی از مربیان آموزش حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نفوذ روح انقلاب اسلامی به خارج مرزها گفت: وقتی که شاه حسن مراکشی آنچنان مفتضحانه در تلویزیون ظاهر می شود و حرکت مردم مسلمان و انقلابی مراکش را به ایران نسبت می دهد این امر نشانگر حضور انقلاب اسلامی در سراسر جهان است و این در حالی است که ما در مراکش حتی یک مامور هم نداریم.

نخست وزیر با تاکید بر حفظ نظام انقلابی کشورمان از راه مبارزه با استکبار جهانی گفت: انقلاب ما به جهت ماهیت اسلامیش در دل و جان همه مسلمانان نفوذ دارد و کسی توان آن را ندارد که جلوی این موج برخاسته از انقلاب اسلامی را بگیرد.(3)

 

حمله راکتی به مقر نظامیان صهیونیست در صیدا

وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد این کشور ممکن است جایگزین نیروهای سازمان ملل را به جای تفنگداران دریایی و سایر واحد های نیروی پاسدار صلح چند ملیتی در لبنان پیشنهاد کند. با این همه «رامبورگ» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: طرحی برای خروج فوری تفنگداران آمریکایی از لبنان تهیه نشده است. ادامه حضور تفنگداران آمریکایی در لبنان به طور روز افزونی در کنگره آمریکا و به ویژه از سوی اعضای دموکرات کنگره مورد انتقاد قرار گرفته است.گزارش دیگری از بیروت نیز حاکیست حدود 200 نفر از سربازان واحدهای نظامی ایتالیا در چهارچوب نیروهای چند ملیتی که در بیروت حضور دارند به کشور خود بازگشتند تعداد سربازان ایتالیایی در لبنان 2100 نفر بود که پس از عملیات کاهش نیرو به 1400 نفر رسیده است.

خبرنگاران مستقر در شهر صیدا نیز گزارش دادند انقلابیون لبنانی دیروز 2 راکت به سمت ساختمان شهرداری این شهر که مقر پاسداران مرزی و  سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است شلیک کردند هنوز از تعداد تلفات جانی این حمله راکتی گزارشی مخابره نشده است اما شاهدان عینی گفتند پس از اصابت راکت ها به ساختمان دود غلیظی از آن به هوا برخواست.(4)

منابع:

1. کیهان، 8 بهمن 62، ص 22
2. اطلاعات، 8 بهمن 62، ص 1
3. کیهان، 8 بهمن 62، ص 23
4. اطلاعات، 8 بهمن 62، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول