اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تحصن مردم بیروت

صبح دیروز جمع کثیری از مسلمانان و علمای لبنان به نشانه همبستگی با قیام مردم مسلمان منطقه جنوب لبنان در مسجد الصفاء در بخش غربی بیروت تحصن کردند

تحصن مردم بیروت

رخدادهای 9 بهمن 62

چکیده:

  • موسوی: امروز آمریکا و ناتو به خوبی می دانند که در مقابل این ملت منسجم و این رهبری پیامبر گونه واقعا هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

 

  • با امضای قرارداد بین ایران و شرکت آلمانی مقدمات از سرگیری ساختمان نیروگاه اتمی بوشهر فراهم شد.  

 

  • ایران روزانه 30 هزار بشکه نفت به جمهوری دموکراتیک آلمان نفت صادر خواهد کرد.

 

  • هزاران مسلمان بیروتی در همبستگی با قیام مسلمانان جنوب لبنان تحصن کردند.

 

موسوی: انقلاب اسلامی بزرگترین دشمن آمریکا در سراسر جهان است

مهندس میر حسین موسوی  که به استان گیلان سفر کرده بود پس از بازدید از سد سفید رود و طرح 2 هزار تنی سیمان لوشان در اجتماع کارگران و کارکنان نیروگاه شهید بهشتی لوشان گفت: امروز ملت مقاوم ما مصمم است روی پای خود بایستد و مسائل و مشکلات خود را حل کند و خوف از ابر قدرت ها را  نیز در دل شکسته است.

وی افزود: ملت مقاوم ما امروز دیگر آشکارا بیان می کند و فریاد می کشد این انقلاب بزرگترین دشمن آمریکا در سراسر جهان است آمریکا ما را در راس حرکت های به اصطلاح تروریستی قرار داده است و بدین وسیله خواسته است تهدیدات و تنگناهای بزرگتری برای انقلاب اسلامی ما بوجود بیاورد هیمن ادعای آمریکا نشان دهنده تاثیر و نفوذ این انقلاب در سراسر جهان امروز است.

نخست وزیر افزود: ما الان از تهدیدات آمریکا در تنگه هرمز نمی ترسیم و احساس می کنیم که این ما هستیم که حرف آخر را در منطقه می زنیم و این قدرت ما است که تعیین کننده وضعیت آخرین منطقه است امروز خود آمریکا و تمام ناتو که در اطراف تنگه هرمز حضور دارند می دانند که در مقابل این ملت منسجم و این رهبری پیامبر گونه واقعا هیچ غلطی نمی توانند بکنند.(1)

 

شرکت آلمانی نیروگاه بوشهر را تکمیل می کند

با امضای قرارداد بین ایران و شرکت آلمانی مقدمات از سرگیری ساختمان نیروگاه اتمی بوشهر که پس از انقلاب متوقف شده بود فراهم شده است.

بر اساس این قرارداد که پس از چهار سال و نیم توقف اجرای طرح واحد شماره یک این نیروگاه در نزدیکی بندر بوشهر به عمل درآمده کارشناسان ایرانی و آلمانی طی 6 ماه بررسی میزان خسارت احتمالی را تعیین و نسبت به تجهیز کارگاه ها اقدام خواهند کرد.

مهندس منعم مسئول اجرایی نیروگاه اتمی بوشهر دراین باره گفت: عملیات احداث 2 واحد این نیروگاه به طور متوسط 80 درصد و 50 درصد انجام شده و در حال حاضر برای ادامه کار کلیه قطعات مربوط به آنها در اختیار سازمان انرژی اتمی ایران است.

 وی گفت: همچنین با تلاش مقامات کشورمان سازمان انرژی اتمی توانست با شکایت به دادگاه بین المللی لاهه حقوق از دست رفته خود را به دست بیاورد و بیش از 35 هزار تن کالا و قطعات نیروگاه را که بعد از انقلاب توسط پیمانکار ضبط شده بود بازپس بگیرد که این کالاها در حال حمل به ایران است و اولین محموله آن نیز وارد شده است.(2)

 

امضای قرارداد نفتی بین ایران و آلمان

در آستانه دیدار هیئت تجاری جمهوری دموکراتیک آلمان از تهران قرار داد خرید یک و نیم میلیون تن نفت خام برای سال 1984 با جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

این قرارداد در آستانه دیدار یک هیئت صنعتی و بازرگانی جمهوری دموکراتیک آلمان از ایران صورت گرفته است  و  قرار است بر اساس آن طی سال 1984 ایران روزانه 30 هزار بشکه نفت با قیمت رسمی به جمهوری دموکراتیک آلمان صادر کند.(3)

 

تحصن مردم بیروت در همبستگی با انقلابیون جنوب لبنان

صبح دیروز جمع کثیری از مسلمانان و علمای لبنان به نشانه همبستگی با قیام مردم مسلمان منطقه جنوب لبنان در مسجد الصفاء در بخش غربی بیروت تحصن کردند.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر در و دیوارهای این مسجد با تصاویر بزرگی از امام خمینی  رهبر امت اسلامی و عکس هایی از امام موسی صدر تزئین یافته بود.

شیخ قبلان یکی از علامی برجسته لبنان در این تحصن باشکوه ضمن ستایش از امام خمینی و رهبری حکیمانه ایشان گفت: امام خمینی تمام مسائل جهانی و از جمله آرمان فلسطین را مورد توجه خاص خود قرار داده اند. ایشان به ما آموختند که اسرائیل شر مطلق است و بایستی تا رمق آخر به مبارزه علیه آن ادامه دهیم.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 9 بهمن 62، ص 12
2. کیهان، 9 بهمن 62، ص 18
3. کیهان، 9 دی 62، ص3
4. کیهان، 9 دی 62، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول