اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

هفته بسیج در شاهرود/ از اردوهای جهادی تا شب شعر

هفته بسیج در شهرستان شاهرود با برنامه‌های متنوعی در بخش‌های مختلف ادامه یافت؛ برگزاری اردوهای جهادی، همایش‌های بصیرتی و شب شعر گوشه‌ای از این برنامه‌هاست.

هفته بسیج در شاهرود/ از اردوهای جهادی تا شب شعر

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، جمعی از پاسداران و بسیجیان سپاه ناحیه شاهرود به مناسبت هفته بسیج خون اهدا کردند.

در این برنامه، بیش از ۳۰ نفر از پاسداران و بسیجیان سپاه ناحیه شاهرود با حضور در پایگاه انتقال خون شاهرود، خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

مسعود عامری، رئیس پایگاه انتقال خون شاهرود در جمع پاسداران و بسیجیان اهداکننده خون با قدردانی از این عمل خداپسندانه، بر لزوم تعامل و همکاری بسیج و پایگاه انتقال خون شاهرود برای ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه تأکید کرد.

این برنامه به همت بسیج جامعه پزشکی و حوزه بسیج ادارات الحدید شاهرود اجرا شد.

گردهمایی بزرگ بسیجیان بسطام

گردهمایی بزرگ بسیجیان منطقه بسطام در گرامیداشت هفته بسیج به همت حوزه بسیج مساجد و محلات کربلا در آستان مقدس امامزاده ابوالقاسم (ع) این شهر برگزار شد.

امروز فرهنگ بسیجی سبب اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان شده است

در این مراسم که امام جمعه و بخشدار بسطام، امام جمعه شهر مجن و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود و سایر فرماندهان نظامی و انتظامی و مسؤولان محلی حضور داشتند، گروه نمایشی «معرکه عاشقی» با موضوع بسیج و فرهنگ آن نمایشی اجرا کرد و در پایان از بسیجیان نمونه این حوزه با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.

این برنامه به همت حوزه بسیج مساجد و محلات کربلا و دستگاه‌های اجرایی این شهر در گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد.

فرهنگ بسیجی؛ عامل اقتدار ایران اسلامی

مهدی قزوینی، معاون سیاسی گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم شاهرود در گردهمایی بزرگ بسیجیان بسطام با گرامیداشت هفته بسیج، به تحلیل هدف شکل‌گیری بسیج توسط امام راحل اشاره کرد و افزود: زمانی که خیلی‌ها هدف از تشکیل بسیج را درک نمی‌کردند، امام راحل دستور تشکیل بسیج را صادر فرمودند.

وی بیان کرد: با جنگ تحمیلی و بعد از آن، در دوره سازندگی و ایجاد فتنه‌ها و آشوب‌ها روزبه‌روز اهمیت بسیج و فرهنگ بسیجی در جامعه روشن‌تر شد.

معاون سیاسی گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم شاهرود خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ بسیجی سبب اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان شده و این فرهنگ توانسته است در کشورهای منطقه ازجمله عراق، لبنان، سوریه و یمن اثرگذار باشد و سبب وحدت و یکپارچگی ملی علیه دشمنان شود.

توجه به بصیرت و هوشیاری بیشتر آحاد مردم و مسؤولان و وحدت و انسجام حول محور ولایت باید بیشتر شود

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با تأکید بر لزوم حرکت صحیح بسیج در دفاع از ارزش‌ها و تبعیت از ولایت‌فقیه گفت: بسیج در آشوب‌ها و فتنه‌های ده‌های گذشته به‌خوبی نقش خود را نشان داده است و امروز به فرموده رهبر انقلاب آحاد، مردم ما بسیجی هستند؛ چراکه دل در گرو ایران دارند و برای حفظ تمامیت ارضی و امنیت آن تلاش می‌کنند.

قزوینی با تحلیلی از مسائل سیاسی روز، بر لزوم توجه به بصیرت و هوشیاری بیشتر آحاد مردم و مسؤولان و وحدت و انسجام حول محور ولایت که عامل استواری نظام است، تأکید کرد.

برپایی ایستگاه سلامت در شاهرود

مسؤول بسیج جامعه پزشکی شاهرود از برپایی ایستگاه‌های سلامت و اردوهای جهادی پزشکی به مناسبت هفته بسیج در شهرستان شاهرود خبر داد.

جواد رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با بیان اینکه ایستگاه سلامت در نماز جمعه و محلات اسلامی شاهرود برپا شده است، افزود: در این ایستگاه‌ها قند خون، فشار خون و قند و وزن افراد اندازه‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به برپایی اردوهای جهادی پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون گفت: در این برنامه، ویزیت رایگان بیماران در منازل اهالی محلات اسلامی و خانواده‌های نیازمند در طول هفته بسیج در حال اجراست.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی شاهرود خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی بهداشتی و درمانی در قالب اکیپ‌های تخصصی نیز در محلات اسلامی شاهرود و روستاهای کم‌برخوردار در هفته بسیج با شناسایی قبلی اجرا می‌شود.

ویزیت رایگان بیماران در منازل اهالی محلات اسلامی و خانواده‌های نیازمند در طول هفته بسیج در حال اجراست

وی با اشاره به ویزیت رایگان در درمانگاه‌های سپاه به مناسبت هفته بسیج افزود: درمانگاه جوادالائمه (ع) سپاه ناحیه شاهرود در طول هفته بسیج به ویزیت رایگان مردم و بسیجیان اقدام می‌کند.

رضوانی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون چندین اکیپ بهداشتی و درمانی در محلات اسلامی و نقاط محروم شهرستان اقدام به خدمت‌رسانی کرده‌اند، گفت: در این راستا، اکیپ‌های تخصصی دندانپزشکی و چشم‌پزشکی در محلات اسلامی و روستاهای اطراف حاضر و به خدمت‌رسانی درمانی پرداختند.

برگزاری شب شعر «مدرسه عشق» در شاهرود

شب شعر «مدرسه عشق» به همت کانون بسیج هنرمندان و حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم‌الانبیا (ص) شاهرود در گرامیداشت چهل‌سالگی بسیج برگزار شد.

این شب شعر با حضور شاعران مطرح کشوری و استانی و با حضور جانشین سپاه ناحیه شاهرود، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسؤولان بسیج هنرمندان و رسانه شهرستان و بسیجیان و شاعران علاقه‌مند در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج این شهر برگزار شد.

در این شب شعر، ۱۰ نفر از شاعران مطرح بسیجی به قرائت اشعار خود در باب بسیج و فرهنگ بسیجی و مسائل روز پرداختند و در پایان از این شاعران با اهدای لوح یادبود و هدیه تجلیل شد.

استفاده از ابزار هنر در نشر فرهنگ اسلامی باید تقویت شود

این برنامه به همت بسیج هنرمندان و حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم‌الانبیا (ص) و انجمن شعر و ادب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در گرامیداشت چله بسیج و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برگزار شد.

رضا مهدیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در شب شعر «مدرسه عشق» با گرامیداشت هفته بسیج، با اشاره به اثرگذاری زبان هنر در ترویج ارزش‌های انسانی و الهی و تأکید رهبر انقلاب به لزوم استفاده از ابزار هنر در نشر فرهنگ اسلامی گفت: اجرای این برنامه‌ها در راستای گسترش و ترویج فرهنگ بسیج و بسیجی و ارزش‌های انسانی الهی است.

انتهای پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول