اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کتاب «خزان در بهار» در شهرستان علی‌آبادکتول رونمایی شد

طی مراسمی با حضور جمعی از مردم و مسوولان شهرستان علی‌آبادکتول که در مصلای این شهر برگزار شد، کتاب «خزان در بهار» مورد رونمایی قرار گرفت.

کتاب «خزان در بهار» در شهرستان علی‌آبادکتول رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در این مراسم که مهدی‌نژاد امام جمعه علی‌آبادکتول، نورالله ولی‌نژاد مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، جمعی از مدیران و بستگان و اقوام مرحوم حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی و اقشار مختلف مردم، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای علی‌آبادکتول حضور داشتند، ضمن تجلیل از فضائل آن مرحوم، کتاب «خزان در بهار» رونمایی شد.

تاریخ‌نگار گلستانی انقلاب اسلامی که مولف این کتاب است، طی سخنانی در این مراسم گفت: کتاب «خزان در بهار» پیرامون زندگی، خدمات و ویژگی‌های شخصیتی مرحوم حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی رئیس فقید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان علی‌آبادکتول است که در اسفند سال گذشته بر اثر ویروس کرونا از دنیا رفت.

غلامرضا خارکوهی اظهار کرد: این کتاب در ۲۵۰ صفحه و هفت فصل تدوین شده و این کار با حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان صورت گرفته و برای جمع‌آوری اطلاعات و تالیف آن حدود هشت ماه زمان صرف شده است.

وی تصریح کرد: در این کتاب سوابق و پیشینه خانوادگی مرحوم حجت‌الاسلام سید علی حسینی از حدود ۱۰۰ سال قبل تاکنون، مبارزات سیاسی و انقلابی آن مرحوم، تحصیلات حوزوی و دانشگاهی او، خدمات و مسوولیت‌های اداری و مذهبی و فرهنگی و علمی او، به اضافه فضائل اخلاقی و رفتاری آن مرحوم و مقالات و دیدگاه‌های فرهنگی او مورد کنکاش و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و مستندات و خاطرات شفاهی افراد مطلع در هر فصل ارائه شده است.

 

خارکوهی یادآور شد: مرحوم حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی از مدیران فرهنگی و نمونه استان گلستان مخصوصا شهرستان‌های مراوه‌تپه، مینودشت و علی‌آبادکتول بود که فعالیت‌های خیرخواهانه او برای محرومان و فقرا و فضائل معنوی و اجتماعی دیگر او، از ایشان شخصیتی محبوب و مردمی ساخته بود که فقدانش موجب تاثر شدید مردم منطقه شد.

این تاریخ‌نگار گلستانی خاطرنشان کرد: مرحوم حسینی با روحیه‌ای جهادی و فراتر از وظیفه اداری‌اش به جامعه خدمت می‌کرد و شب و روز به فکر حل مشکلات مردم بود، به همین جهت او می‌تواند الگوی خوبی برای مدیران منطقه باشد، به این منظور شایسته است مدیران بیش از عامه جامعه این کتاب را مورد مطالعه قرار دهند.

گفتنی است علاوه بر کتاب«خزان در بهار» در هفته قبل کتاب«سلیمان در گلستان» نیز از آثار همین نویسنده در شهر گرگان رونمایی شده بود.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول