اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فارس من| ادامه پیگیری مطالبات کارگران اخراجی در شورای کارگری استان/ خبرهای خوبی در راه است

با تاکید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از همه دستگاه‌های مرتبط خواسته شد تلاش کنند حداکثر تا تاریخ 5 اسفندماه پیگیری‌‌ها برای تحقق سختی کار کارگران و یا ارائه جواب قانع کننده به آن‌ها به نتیجه برسد.

فارس من| ادامه پیگیری مطالبات کارگران اخراجی در شورای کارگری استان/ خبرهای خوبی در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد در پی ثبت سوژه «کارگران اخراجی برفاب را رها نکنید» در سامانه فارس من، روز گذشته ادامه روند بررسی مطالبات کارگران اخراجی یکی از واحدهای تولیدی استان در شورای کارگری با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و کار، معاون مطالبه‌گری ستاد امربه معروف، نماینده کارگران اخراجی، نماینده خبرگزاری فارس و به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار پیگیری شد.

به دلیل اینکه شورای کارگری زیرمجموعه شورای تامین استان است و محتوای جلسه محرمانه است، فقط شرحی از جلسه توسط خبرنگار فارس روایت شده و از بیان جزییات در این خصوص خودداری شده است.

لازم به ذکر است با تحقیقات و پیگیری‌های معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری تضییع حقوق کارگران در زمینه اعمال سختی‌کار مشهود بود که به صورت جدی با اسناد و ادله مطرح شد.

از جمله مواردی که باعث بروز مشکل در روند کار کارگران بود عدم مشخص نمودن عنوان شغلی در قرارداد کاری آن‌ها از سوی واحد تولیدی بود که کم‌کاری و عدم نظارت صحیح اداره کار در این زمینه محرز شد به طوری که  رئیس اداره کار به این موضوع معترف  و نبود نیروی کافی را بهانه عدم نظارت صحیح بر قراردادهای کاری فی ما بین کارگر و کارفرما دانست.

در ادامه جلسه رئیس سازمان تامین اجماعی با عنوان کردن وجود استسمار و تضییع حقوق کارگر و منابع انسانی  در زمینه اخراج کارگران با سابقه بیش از 15 سال، از تحمیل هزینه‌های گزاف به بیت‌المال در اثر اخراج این کارگران و لزوم پرداخت بیمه بیکاری آن‌ها از جیب بیت‌المال گلایه کرد و اظهار داشت در همان زمان اخراج کارگران هشدارهایی را به کارفرما در زمینه ایجاد نارضایتی عمومی متذکر شده بود.

گفتنی‌ست مصوبه این جلسه بر این موضوع دلالت داشت که تمامی کارگرانی که مطالبه‌ای در خصوص سختی کار در این شرکت دارند ظرف مدت 2 هفته‌ با مراجعه به اداره کار مطالبه خود را مکتوب مطرح کنند و بعد از آن به مدت 2 هفته کارشناسان کمیته بررسی سختی کار موظف به تکمیل و پیگیری مطالبات هستند.

با تاکید معاون سیاسی و امنیتی استاندار از همه دستگاه‌های مرتبط خواسته شد تلاش کنند حداکثر تا تاریخ 5 اسفندماه پیگیری‌ها منجر به نتیجه‌ای قابل قبول شود که  یا حق به کارگران رسیده و در غیر این صورت جواب  قانع‌کننده و قابل پذیرشی به آن‌ها داده شود.

گفتنی‌ست با دفاع موثر معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نگرانی تضییع حقوق کارگران در همه حاضرین در جلسه ایجاد شد و همه بنا را بر حداکثر تلاش، برای رسیدن به نتیجه گذاشتند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول