اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

اذعان رئیس ستاد مهرعلیزاده به عدم حمایت آراء‌ خاکستری از دو نامزد اصلاح‌طلب تا امروز

رئیس ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده با حضور در استودیو شبکه المیادین ویژه انتخابات ایران با بیان اینکه باید بتوان آراء خاکستری را متقاعد کرد، گفت تا الان اتفاقی رخ نداده و تا 48 ساعت آینده وضعیت حمایت جبهه اصلاحات مشخص می‌شود.

اذعان رئیس ستاد مهرعلیزاده به عدم حمایت آراء‌ خاکستری از دو نامزد اصلاح‌طلب تا امروز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین امروز یکشنبه در ادامه ویژه‌برنامه‌های خود برای انتخابات ایران، «محمود زمانی قمی» رئیس ستاد مهرعلیزاده را به استودیو تهران دعوت کرد. 

زمانی قمی در پاسخ اولین سوال مجری المیادین در خصوص انتخابات کنونی گفت، ما صحنه ایران و صحنه انتخاباتی کنونی ایران را بسیار متفاوت از گذشته می‌بینیم. با تأسف باید بگویم که مشارکت مردم تاکنون ضعیف است... عرصه سیاسی ایران عرصه مشارکت بالا در انتخابات نیست. جبهه اصولگریان با پنج نامزد شرکت کرده‌اند و اصلاح‌طلبان نامزدهایشان رد صلاحیت شدند و این وضعیت آراء خاکستری را جذب نخواهد کرد. 

 

مجری المیادین از مطلب روزنامه کیهان درباره اینکه دو نامزد اصلاح‌طلبان اخلاق و مناظره را باختند، پرسید و زمانی قمی گفت، کیهان خودش باید توضیح دهد و خودش نظرش را بگوید. قاطبه مردم خلاف این را می‌گویند. من حرف روزنامه کیهان را تأیید نمی‌کنم. آقای مهرعلیزاده ادبیات اصلاح‌طلبانه دارد و شایستگی‌های زیادی برای اداره کشور دارد و مسئولیت‌های حساسی تاکنون داشته... قبلا استاندار چند استان بوده و... طرح کاملی برای اصلاح دارد و گفت که اگر پیروز شود، دولت او تکمیل دولت محمد خاتمی و ادامه گفت‌وگوی تمدن‌ها خواهد بود و به بیانی دولت سوم خاتمی خواهد شد.  

مجری المیادین گفت، بله. اما تا این لحظه از حمایت اصلاح‌طلبان یا خاتمی برخوردار نشده است. زمانی قمی پاسخ داد، بله ما با سازوکاری که جبهه اصلاحات در پیش گرفته، آقای مهرعلیزاده وارد انتخابات نشده... اما وی وارد انتخابات شده و برنامه‌هایش را مطرح کرده... ما تابع تصمیم‌های حزبی هستیم و طی چهل و هشت ساعت آینده مشخص خواهد شد که چه کسی چه وضعیتی (در نظرسنجی‌های مردمی) دارد. البته آقای همتی هم تا الان نگفته که اصلاح‌طلب است. اما آقای مهرعلیزاده هم در مناظره اول و هم در مناظره دوم این را اعلام کرده است. 

زمانی قمی توضیح داد: مشارکت کم و ناامیدی مردم علل مختلفی دارد و شاید بخشی از آن به عملکرد دولت [حسن روحانی] برگردد اما تحریم‌های آمریکا و خروج ترامپ از توافق هسته‌ای و [سیاست] فشار حداکثری علل دیگر این مسئله است. در حقیقت افراطی‌ها در آمریکا و در اسرائیل و در کشورهای متحدشان در منطقه شرایطی سخت مقابل دولت روحانی فراهم کردند. من از دولت روحانی حمایت نمی‌کنم بلکه از حقیقت دفاع می‌کنم...  همه مشکلات به عهده دولت روحانی نیست و اصولگرایان هم وقتی مانع پیوستن به اف.ای.تی.اف می‌شوند هم مسئولیت این وضعیت را بر عهده دارند. باید این وضعیت را اصلاح کرد و اگر مهرعلیزاده انتخاب شود، به این اولویت‌های خارجی می‌پردازد. 

 

زمانی قمی گفت، آقای مهرعلیزاده اعتقاد دارد که ریشه مشکلات در امور سیاسی و ضعف اداری است و ما در کشور شایسته‌های سیاسی و اقتصادی را به خدمت نگرفته‌ایم و این در کنار نپیوستن به معاهده «اف.ای.تی.اف» سبب مشکلات کنونی شده است... او اعتقاد به اصلاح ساختار اداری و مدیریتی کشور دارد و تلاش می‌کند تا افراد شایسته را در سیاست خارجی به کار بگیرد و روابط خوبی با همسایگان داشته باشیم. چرا که همسایه‌های ما از ما می‌ترسند و به اسرائیل پناه می‌برند. منطقه خاورمیانه تا الان این چنین تضاد قومیتی را به خود ندیده بود... و از طریق گفت‌وگو و میز مذاکره کشورهای منطقه این مشکلات می‌تواند حل شود. دشمنی با ایران امر مستمری نخواهد بود و شاید یک کشور اینطور باشد... ما هیچ کشوری را دشمن خود نمی‌دانیم البته جز اسرائیل که دشمن ماست و برای زدن منافع ایران تلاش می‌کند. ما بر اساس احترام متقابل عمل می‌کنیم. 

مجری المیادین در ادامه به یکی از سخنان قبلی مهرعلیزاده اشاره کرد و پرسید چرا آقای مهرعلیزاده گفته مشارکت مردم می‌تواند نتیجه از قبل تعیین‌شده را تغییر دهد، این نتیجه چیست و چرا این حرف را زده است، و زمانی‌قمی گفت، ما تنها مسیر برای استقرار دموکراسی و رسیدن به حقوق ملت را انتخابات می‌دانیم. ما به هیچ وجه انتخابات را تحریم نکرده و نخواهیم کرد. ما خواستار مشارکت و مسیر درست انتخابات هستیم... مشارکت حداکثری می‌تواند امنیت کشور را تأمین کند. اما زمینه این مشارکت فراهم است؟‌ به نظر ما خیر. مردم احساس ناامیدی می‌کنند و باید در زمان باقی مانده با آراء خاکستری صحبت کنیم و آنان را متقاعد کنیم که تصمیم به دست آنهاست و نمی‌خواهیم اشتباه گذشته را تکرار کنیم تا جمعه شاهد مشارکت گسترده باشیم زیرا هر وقت مشارکت بالا باشد، اصلاح‌طلبان پیروز می‌شوند.

عدم حمایت آراء خاکستری تا الان از مهرعلیزاده و همتی

المیادین پرسید آراء خاکستری را چطور متقاعد می‌کنید وقتی می‌گویید در این انتخابات رقابت وجود ندارد. زمانی‌قمی گفت، اساس ما ادبیات اصلاح‌طلبانه است و مردم لابد یادشان هست که وقتی خاتمی به لبنان رفت، چه استقبالی از او شد... آن زمان روابط ایران با همسایگان خوب بود. شرایط اقتصادی خیلی خوب بود و ما تلاش می‌کنیم مردم را متقاعد کنیم که به آن دوران بازگردیم. اگر متقاعد نشوند ما پیروز نخواهیم شد.

زمانی قمی در خصوص نظرسنجی‌ها و احتمال انصراف مهرعلیزاده گفت، ما منتظر هستیم که آخرین وضعیت مشارکت کشور و رأی به کاندیداها را برآورد کنیم. همانطور که اشاره شد هر دو نامزد با حسن خمینی دیدار کردند و طبق اطلاعات من، فقط آقای مهرعلیزاده با آقای خاتمی دیدار کرده است... مهم الان متقاعد کردن مردم است. تا الان اتفاقی رخ نداده و ما باید آراء خاکستری را بتوانیم متقاعد کنیم. آقای خاتمی به این دو کاندیدا گفته که بروند با مردم تعامل کنند و توانمندی خودشان را نشان دهند و مردم را به توان خود برای اداره کشور متقاعد کنند... آنگاه طبق نظر مردم ما از شما حمایت می‌کنیم. 


مجریان ویژه‌برنامه المیادین - استودیو تهران

 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول