اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی از سوی خیر گلستانی بین نیازمندان

«حاج محمد شهرکی» خیر گلستانی به‌مناسبت ماه محرم ۱۰ هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش تقریبی 5 میلیون ریال تهیه بین نیازمندان توزیع کرد.

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی از سوی خیر گلستانی بین نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ بسته‌های معیشتی تهیه شده از سوی «حاج محمد شهرکی» خیر گلستانی از طریق ۱۲ مسجد مناطق شهری و حاشیه این شهر، حوزه‌ها و مدارس علمیه، انجمن حمایت از زندانیان، کمیته امداد و بهزیستی و معتمدان محلات کم برخودار گنبدکاووس در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

محمد شهرکی خیر گلستانی در حاشیه مراسم توزیع بسته معیشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: کمک به محرومین از توصیه‌های قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) و امامان ما و از وظایف شرعی و انسانی هر فرد است و که با کمک به نیازمندان می‌توان شرایط زندگی آنها بهبود داد.

وی تصریح کرد: شرایط و مشکلات اقتصادی کشور و مردم به گونه‌ای است که از حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و اعضای تیم اقتصادی آنها انتظار می‌رود از همه ظرفیت‌ها از جمله دانش افراد کارشناس، تجربیات تجار و بازرگانان موفق بخش خصوصی برای برطرف کردن این مشکلات بهره گیرند.

این خیر گلستانی همچنین با اشاره روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و کاهش آسیب‌ها باید فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی مورد توجه جدی متولیان قرار گیرد.

گفتنی است «حاج محمد شهرکی» خیر گلستانی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون افزون بر ۱۰۰ هزار بسته معیشتی برای نیازمندان تهیه و به مناسبت‌های مختلف بین محرومین توزیع کرده است ضمن اینکه این نیکوکار گلستانی که از سال ۱۳۸۲ ریاست شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری شهرستان گنبدکاووس را نیز برعهده دارد، در این مدت زمینه آزادی ۶ هزار و ۶۰۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد را فراهم کرده و با جلب رضایت اولیای دم، ۲۸ محکوم به اعدام را هم از چوبه‌دار رهایی بخشیده است.

* بابایی: توزیع کمیته امداد گلستان بیش از 700 هزار پرس غذای گرم در ایام محرم/ تعداد یک میلیون پرس غذای گرم و ۹۰ هزار سبد کالا بین نیازمندان گلستانی توزیع شد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان نیز در حاشیه مراسم توزیع بسته‌های معیشتی توسط «حاج محمد شهرکی» بین نیازمندان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: در طرح «اطعام و احسان حسینی» امسال در ماه محرم و صفر تعداد ۷۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان گلستانی توزیع می‌شود.

عیسی بابایی اظهار کرد: از زمان وقوع سیل تاکنون تعداد مددجویان کمیته امداد گلستان به دلیل افزایش مشکلات اقتصادی به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ تعداد مددجویان ۴۵ هزار خانوار بوده که امروز این تعداد به ۸۵ هزار خانوار افزایش یافته است.

مدیر کل کمیته امداد گلستان خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان با همکاری ۲۴۰ مرکز نیکوکاری گلستان تعداد یک میلیون پرس غذای گرم و ۹۰ هزار سبد کالا بین نیازمندان گلستانی توزیع شد.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی مردم بیش از ۷۰۰ هزار پرس غذای گرم و ۹۰ هزار بسته معیشتی را در ایام محرم و صفر بین نیازمندان گلستانی توزیع کنیم.

بابایی گفت: امروز تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد گلستان با مرکز نیکوکاری باب الحوائج محله «سیدآباد» به مدیر عاملی و محوریت «حاج محمد شهرکی» منعقد شد تا نیازمندان واقعی توسط این مرکز شناسایی و با همکاری این عزیزان بسته‌های معیشتی و غذای گرم بین آنها توزیع شود.

* ۱۶ هزار بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد گنبدکاووس توزیع می شود
رئیس کمیته امداد گنبدکاووس نیز در این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: طرح اطعام و احسان حسینی در ماه محرم و صفر در شهرستان گنبدکاووس اجرا می‌شود و در این طرح ۱۸ هزار پرس غذای گرم و ۱۶ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و مددجویان توزیع می‌شود.

محمد باقرپور گفت: همچنین ۵ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: مراکز نیکوکاری و کمیته امداد شهرستان گنبدکاووس آماده دریافت نذورات مردم در این ایام بوده و علاقمندان می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۹۹۴ واریز و یا از طریق سرشماره *۸۸۷۷*۰۱۷۱۱# برای شرکت در طرح اطعام و احسان حسینی و توزیع آن بین نیازمندان اقدام کنند.

انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول