اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

واکنش دادستان کل کشور به سخنان نسنجیده امام جمعه اهل‌سنت آزادشهر

دادستان کل کشور در واکنش به سخنان یکی از امام جمعه اهل سنت شرق گلستان گفت: بیان اینگونه سخنان از زبان هر شخص امری نامشروع و حرام بوده و چه اینگونه سخن از طرف برادران‌ اهل شیعه نسبت به برادران اهل‌سنت و یا بالعکس باشد توهین به مقدسات و اعتقادات طرفین است.

واکنش دادستان کل کشور به سخنان نسنجیده امام جمعه اهل‌سنت آزادشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در دیدار با کارکنان دادگستری و مردم در شهرستان اظهار کرد: یکی از بزرگترین سرمایه‌های امروز ایران اسلامی اسلام و ولایت است که بر کشور حاکم بوده و با همه تلاش‌های دشمنان در مدت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانسته آنها را در بین مردم تضعیف کند.

وی تصریح کرد: رشته اساسی که امروز ملت ایران ر ا‌با وجود اقوام و مذاهب گوناگون به هم‌ متصل کرده ولایت و رهبری بوده که باید آن را‌ قدر بدانیم.

*بزرگترین لوازم و ضروریات زندگی در این‌ منطقه رعایت وحدت و حفظ یکپارچگی در بین مردم است

دادستان کل کشور با اشاره به وجود اقوام‌مختلف در استان گلستان به ویژه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در منطقه گنبدکاووس اقوام و مذاهب گوناگون وجود دارد و بزرگترین لوازم و ضروریات زندگی در این‌ منطقه رعایت وحدت و حفظ یکپارچگی در بین مردم است.

وی با اشاره به سخنان یکی از ائمه جمعه اهل سنت شرق گلستان در روزهای گذشته بیان کرد: برخی از اشخاص درصدد سخنانی در بین مذاهب گوناگون در راستای ضدوحدت و جریحه‌دار کردن احساسات و اعتقادات مذهبی هستند.

منتظری گفت: بیان اینگونه سخنان از زبان هر شخص امری نامشروع و حرام بوده و چه اینگونه سخن از طرف برادران‌ اهل شیعه نسبت به برادران اهل‌سنت و یا بالعکس باشد توهین به مقدسات و اعتقادات طرفین است.

* گفتن برخی از سخنان در پشت تریبون و منابر جایز نیست/ اختلاف‌نظرهای جزیی با بحث و گفتگو قابل حل خواهد بود

وی ادامه داد: انسان هر آنچه که می‌داند نباید به زبان‌ بیاورد و تاکید و توصیه ما به همه بزرگان‌ این است که در این‌ منطقه که اقوام و مذاهب گوناگون زندگی می‌کنند، حریم  یکدیگر را حفظ کنیم.

دادستان کل کشور ابراز کرد: گفتن برخی از سخنان در پشت تریبون و منابر جایز نیست و باید در جایگاه دیگر به صورت مباحثه به آن پرداخته شود و اختلاف‌نظرهای جزیی با بحث و گفتگو قابل حل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تدبیر و عقل ایجاب می‌کند جامعه را به سوی حفظ وحدت و اتحاد که نماد و الگویی بین اقوام‌ مختلف در این گنبدکاووس در کشور است، هدایت کنیم.
منتظری گفت: بزرگترین و مهمترین‌ نعمتی که اکنون در کشور ما وجود دارد امنیت بوده که محصول خدمات بخش‌های مختلف مانند نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، وزارت اطلاعات و تک‌تک افراد جامعه است که در ایجاد آن نقش‌آفرینی دارند.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول