اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تظاهرات‌های ضد دولتی 69 شهر مکزیک را فراگرفت

مردم 69 شهر مکزیک با برپایی تظاهراتی ضمن اعتراض به حادثه ناپدید شدن 43 دانش‌آموز در این کشور، دولت این کشور را بی‌کفایت خوانده و خواستار استعفای رئیس جمهور شدند.

تظاهرات‌های ضد دولتی 69 شهر مکزیک را فراگرفت

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، مردم 69 شهر مکزیک طی فراخوانی از سوی جنبش‌های دانش‌آموزی و خانواده دانش‌آموزان ناپدید شده مدرسه روستایی «آیوتسیناپا» روز دوشنبه در اعتراض به این حادثه به خیابان‌ها آمده و ضمن انتقاد از بی‌کفایتی و بی‌اعتنایی دولت در مقابله با این پرونده خواستار استعفای «پنیا نیتو» رئیس جمهور مکزیک شدند.

طی این اقدام همگانی حدود 1500 نفر از مردم شهر «اوآخاکا» از جمله معلمان، دانش‌آموزان و اعضای نهادهای اجتماعی گوناگون به مدت چهار ساعت درهای ورودی فرودگاه بین‌المللی «بنیتو خوآرز» این شهر را مسدود کرده و این‌گونه اعتراض خود را به مقامات دولتی کشور نشان دادند.

به گزارش یکی از افسران نیروی پلیس «اوآخاکا» روز گذشته 2 پرواز این فرودگاه در پی اقدام معترضان لغو شده است.

بسیاری از تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی چون «مرگ بر رژیم» و « ما 43 دانش آموز را زنده می‌خواهیم» سعی در اشغال  ساختمان‌های شهرداری ایالت «گررو» نیز داشتند.

«گررو» محل ناپدید شدن 43 دانش‌آموز است که پس از وقوع این حادثه اعتراضات زیادی را در سطح ملی و بین‌المللی برانگیخت.

«سوفیا روبینا» یکی از اعتراض‌کنندگان در طول این تظاهرات تأکید کرد که مردم در 1 دسامبر سال 2012 و 2013 نیز علیه دولت «پنیا نیتو» تظاهرات کرده بودند اما در حال حاضر مسئله ناپدید شدن دانش‌آموزان نیز به دیگر شکایات ما اضافه شده و نارضایتی‌ ما را دو چندان کرده است.

براساس گزارشات منتشر شده در روزنامه مکزیکی «رفورما» محبوبیت «نیتو» از ماه آگوست تا اواخر ماه نوامبر سال جاری از 46 درصد به 39 درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران این روزنامه پس از انتشار این مطلب اعلام کردند که چنین میزان محبوبیتی برای یک رئیس جمهور بسیار کم و بد تلقی می‌شود.

بین روزهای 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهر 93) پلیس «ایگوآلا» به سمت اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شلیک کرد که مرگ 6 نفر را در پی داشت (یکی از آنان نشانه‌های شکنجه نیز داشت) و 17 زخمی بر جای گذاشت، علاوه بر این 58 دانش‌آموز ناپدید شدند که از این تعداد 15 تن پیدا شده که یکی از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده بود.

ناپدید شدن این جوانان خشم مردم جنوب مکزیک را بر انگیخته است؛ از 26 سپتامبر اعتراضات و به چالش کشیدن امنیت کشور در این راستا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول