اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری عدالت مازندران:

سازمان خصوصی‌سازی تصدی‌گری را واگذار کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری عدالت مازندران: یک هزار و 700 میلیارد ریال میزان عملکرد شرکت‌های سهام عدالت استان مازندران است که اگر این پول به استان واگذار شود هم بدهکاری این شرکت‌ها به دولت پرداخت می‌شود و هم انجام سرمایه‌گذاری‌ها با سرعت محقق می‌شود.

سازمان خصوصی‌سازی تصدی‌گری را واگذار کند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عسگر توکلی ظهر امروز در دیدار تعدادی از اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت و مدیران تعاونی‌های مازندران اظهار داشت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری باید سهم تعاون در اقتصاد کشور از چهار درصد به 25 درصد برسد.
وی با اشاره به اینکه در طرح توزیع برگه سهام عدالت از ابتدای اجرای این طرح برای 2 میلیون و 25 هزار نفر دعوتنامه ارسال شد، خاطرنشان کرد: برای یک میلیون و 250 هزار نفر نیز کارهای ثبت و برگه سهام صادر شد.
توکلی با بیان اینکه به 800 هزار نفر در سال‌های 85 تا 86 سود به مبلغ 56 میلیارد تومان پرداخت شد، تصریح کرد: توزیع عادلانه ثروت و رشد اقتصادی جامعه از اهداف راه‌اندازی شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت است.
وی با انتقاد از برخی از رسانه‌ها که عنوان کردند، شرکت‌ها به سهام عدالت واگذار شده، مشکل ورشکستی دارند و این شرکت‌ها را در قالب شرکت‌های سهام عدالت به مردم می‌خواهند واگذار کنند، گفت: عموماَ شرکت‌هایی به سهام عدالت واگذار شدند که در بورس حضور دارند و براساس قانون شرکت‌های می‌توانند در بورس حضور داشته باشند که به مدت سه سال سود متوالی داشته باشند.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری عدالت مازندران تصریح کرد: سهام شرکت‌های همچون مس کرمان، نیرو ترانس، پالایشگاه نفت تهران، پتروشیمی بندر امام و شرکت‌های بزرگ در این بخش واگذار شدند و سهام آنها خریداری شده است.
وی با اعلام اینکه شرکت‌های سرما‌یه‌گذاری عدالت مازندران نخستین استان کشور بوده که برای سرمایه‌گذاری اقدام کرده، بیان داشت: راه‌اندازی شرکت تعاونی معدن در بهشهر و نکا، اخذ مجوز راه‌اندازی شرکت گیاهان دارویی در گلوگاه، راه‌اندازی شرکت فروشگاه مصرف در ساری، اخذ مجوز دانشگاه علمی و کاربردی و راه‌اندازی کلاس‌های ارتقای فرهنگ سهامداری از جمله این فعالیت‌ها بوده است.
توکلی با اشاره به اینکه در کلاس‌های آموزشی ارتقای فرهنگ سهامداری استان 8 هزار نفر ثبت نام و 2 هزار نفر در دوره‌های تخصصی حضور یافتند، تصریح کرد: با حضور این افراد 370 شغل به صورت مستقیم ایجاد شد.
وی با بیان اینکه قبل از برگزاری کلاس‌های ارتقای فرهنگ سهامداری در کل استان فقط یک هزار نفر کد معاملاتی بورس را داشتند، اضافه کرد: اکنون با برگزاری کلاس‌های آموزش ارتقای فرهنگ سهام دارای افرادی که در استان کد معاملاتی سهام عدالت دارند به 2 هزار و 500 نفر برسد.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری عدالت مازندران از بیمه تکمیلی شدن تمام افرادی که در شهرستان چالوس سهام عدالت را دریافت کردند، خبر داد و یادآور شد: راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت در شهرستان‌ها نیز از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.
این مسئول در ادامه از ایجاد 550 شغل مستقیم توسط شرکت‌های تعاونی و سرمایه‌گذاری عدالت استان خبر داد و گفت: حدود یک‌هزار شغل غیرمستقیم نیز ایجاد شد و این قول را می‌دهیم که در سال آینده این میزان شغل را به دو برابر برسانیم.
توکلی با اشاره به مشکل شرکت‌های سهام عدالت با سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: سازمان خصوصی سازی از شرکت‌های توزیع کننده سهام عدالت وکالت‌نامه دریافت کرده که براساس این وکالت نامه کل اختیارات و سود این شرکت به سازمان خصوصی‌سازی برسد در حالی که ما اعتقاد داریم باید پول و تمام کارهای مربوطه این بخش در داخل خود استان‌ها انجام شود تا از این طریق هم شرکت‌ها بتوانند قسط‌ هایی که به سازمان خصوصی‌سازی دارند را پرداخت کنند و از باقیمانده آن برای ایجاد اشتغال در استان خودشان سرمایه‌گذاری کنند.
وی با اعلام اینکه اگر سازمان خصوصی‌سازی تصدی‌گری را واگذار کند، مشکل شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت برای ورود به بورس برطرف می‌شود، اضافه کرد: یک هزار و 700 میلیارد ریال میزان عملکرد شرکت‌های سهام عدالت استان مازندران است که اگر این پول به استان واگذار شود هم بدهکاری این شرکت‌ها به دولت پرداخت می شود و هم انجام سرمایه‌گذاری‌ها با سرعت محقق می‌شود.
توکلی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی به دلیل اینکه مدیریت شرکت‌های متعدد را دارد و به دلیل مشغله زیاد کاری باید مدیریت کند و تصدی‌گری این بخش را به استان‌ها واگذار کند.
‌مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری عدالت مازندران در مورد پرداخت سود سهام عدالت افرادی که تاکنون سود خود را نگرفتند، متذکر شد: براساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور مجلس مصوب کرده تا زمانی که دیون دولت پرداخت نشده، سود داده نشود.
وی از فعال شدن شش شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی در استان خبر داد و اذعان داشت: کل سرمایه‌گذاری این شرکت 50 میلیارد ریال است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول