اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد/1

تحول در بهداشت و درمان چرام و کهگیلویه با سفرهای سه‌گانه دولت

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام و کهگیلویه معتقد است با سفرهای سه‌گانه دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، در عرصه بهداشتی و درمانی این دو شهرستان تحولاتی بی‌بدیل شکل گرفته است.

تحول در بهداشت و درمان چرام و کهگیلویه با سفرهای سه‌گانه دولت
به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، مقوله بهداشت و درمان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر نظام و حکومتی در دنیای امروزی بوده که در نظام جمهوری اسلامی و در قانون اساسی نیز به مفاد آن اشاره شده است.
پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آن‌چه که در این حوزه بیش از هر چیز به چشم می‌آید تحقق عدالت در نظام سلامت و بهداشت است که ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی در همه جای ایران اسلامی بدون در نظر گرفتن شمال و یا جنوب و مرکز خود گواه عدالت‌محوری در این زمینه خواهد بود.
استان کهگیلویه و بویراحمد از این قاعده استثنا نبوده و امروزه بر خلاف گذشته تاریک ستم‌شاهی، در اقصی نقاط این دیار زیرساخت‌های بهداشتی مهیا شده و مردم نیز این موضوع را با همه وجود احساس می‌کنند.
اگر اشکالاتی در این رابطه وجود دارد و مردم نیز در پاره‌ای از موارد گلایه‌هایی دارند همه به واسطه این انتظارات بوده که مردم معتقدند در حکومت جمهوری اسلامی باید متناسب با شان نظام مردمسالاری دینی به جامعه خدمات‌رسانی شود. 
آن‌چه می‌خوانید گفت‌وگوی با فارس با دکتر منصور تقوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های کهگیلویه و چرام در راستای معرفی خدمات این حوزه به مردم شریف آن مناطق است.

سفرهای سه‌گانه دولت چه تاثیری در حوزه سلامت این مناطق داشته است؟
نتیجه آشکار سفرهای هیئت دولت به کهگیلویه و چرام تحولاتی آشکار است که در بهداشت و درمان این منطقه رخ داده است.
حاصل سه دور سفر هیئت دولت به این شهرستان‌ها اختصاص افزون بر 60 میلیارد ریال کمک برای انجام پروژه‌های مهم و تاثیر‌گذار در این شهرستان‌ها بوده است. 
در آینده نزدیک و با بهره‌برداری کامل از تمام این پروژه‌ها برکات این سفرها در بخش بهداشت و درمان ملموس‌تر خواهد بود.

*در این سفرها چه تعداد پروژه تعریف شده است؟
تعداد پروژه‌های تعریف شده این منطقه  19 پروژه است که هر کدام از این پروژه‌ها مهمتر از دیگری است که خلاء آنها احساس می‌شد و با بهره‌برداری کامل از آن‌ها مردم از برکات آن‌ها بهره کامل را خواهند برد. 
درصد پیشرفت پروژه‌های سفرها در حوزه سلامت بسیار مطلوب است که تعداد 15 پروژه ما به میزان 100درصد پیشرفت داشته و آماده بهره‌برداری کامل بوده و چهار پروژه هم پیشرفت‌هایی از 80 درصد تا 90 درصد دارند که حداکثر تا یک ماه آینده تکمیل خواهند شد.  

*نظارت بر پروژه‌ها چگونه بوده است؟
نظارت دقیق و پیشرفت سریع از شاخص‌های پروژه‌های یاد شده است و اکثر پروژه‌ها براساس برنامه زمان‌بندی تعیین شده شروع و پیش رفت داشته‌اند که این‌ حساسیت از سوی مسئولان باعث پیشرفت بر اساس زمان تعریف شده آنها داشته است.

*مراکز بستر درمانی چه وضعیتی دارند؟
ساخت مرکز بستر درمانی یکی از اقدامات بسیار خوب و تاثیر‌گذار در بخش درمان است و شاید تنها راهی که می‌توان به مردم بخش‌ها و شهرهای دارای جمعیت قابل توجه که امکان ساخت بیمارستان در آن وجود ندارد خدمات‌رسانی کرد، ساخت این‌گونه مراکز باشد.
با راه‌اندازی این مراکز مردم بسیاری از خدمات درمانی قابل ارائه در بیمارستان را در شهر و محل زندگی خود دریافت می‌کنند و تنها برخی بیماران که نیاز به اقدامات  پیشرفته‌تر پزشکی دارند راهی بیمارستان‌ها در شهرهای بزرگ خواهد شد. 

*مزایای مراکز بستر درمانی در چه مواردی است؟
کم کردن هزینه درمانی بر مردم و خانوارها و کم شدن بار بیمارستان از مزایای مهم این مراکز است، علاوه بر حذف بسیاری از هزینه‌های اضافی که مردم برای دریافت خدمات درمانی متحمل می‌شوند و همچنین خطرات ناشی از تردد به سمت بیمارستان‌ها، این‌گونه مراکز با پوشش دادن بسیاری از بیماران بار زیادی از دوش بیمارستان برخواهند داشت و به تبع آن کیفیت کار درمانی در بیمارستان‌ها بالا خواهد رفت. 
 سه مرکز بستر درمانی شهرهای لنده، قلعه رئیسی و شهرستان چرام هر کدام به نوبه خود جمعیت قابل ملاحظه‌ای را پوشش خواهند داد و در واقع این مراکز در پر جمعیت‌ترین بخش‌های شهرستان و در سه گوشه مختلف آن ساخته شده‌اند‌.
ساخت این مراکز در نواحی مختلف نمونه بارزی از توزیع عادلانه امکانات بهداشتی درمانی به نقاط مختلف است و در واقع دور دست‌ترین و مشخص‌ترین مناطق مشمول این امکانات گردیدند و این مقوله رویکرد اصولی دولت ‌خدمت‌گذار در توزیع امکانات به مناطق را به خوبی به نمایش گذاشته است.

*برای حضور پزشکان متخصص در این مناطق چه کرده‌اید؟
آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای استقرار  پزشکان متخصص در این شهرها اقدامی موثر برای رونق بخشیدن به مراکز بستر درمانی است و بر این اساس برای شهرهای قلعه رئیسی، لنده و شهرستان چرام  مسکن ویژه پزشکان در حال ساخت است که 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.
در فاز اول برای هر کدام از مراکز یاد شده دو واحد مسکن برای پزشکان متخصص در حال ساخت است  که در مراحل دیگر و با مشخص شدن نیازهای جدید افزایش خواهد یافت.
برنامه‌های تشویقی برای استقرار پزشکان متخصص در این شهرها داریم و تمام سعی ما بر این است که شرایط را به گونه‌ای آماده کنیم تا پزشکان متخصص خدمت در این مراکز را بر شهر ترجیح دهند و خود پیش قدم حضور در بخش‌ها شوند.
حضور پزشکان متخصص در مراکز بستر درمانی باعث رونق بخشی این مراکز خواهند شد و برطرف شدن کامل اشکالات و نیازها زمان‌بر است و به‌زودی روزی را شاهد خواهیم بود که نقش مهم مراکز بستر درمانی برای همگان مشخص خواهد شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول