اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

صنایع دستی نشانگر هویت دینی و فرهنگی هر منطقه است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: صنایع دستی هر منطقه نشانگر هویت دینی، فرهنگی و اجتماعی حاکم بر آن منطقه است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

صنایع دستی نشانگر هویت دینی و فرهنگی هر منطقه است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی در بیرجند ایران را کلکسیونی از هنرهای مختلف دانست و اظهار داشت: مزیت اصلی ایران اسلامی فرهنگ آن است که از هنرهای مختلفی از جمله صنایع دستی تشکیل شده که هر کدام از آنها نمود و نمادی از هویت اسلامی، انقلابی و خرده فرهنگ‌هایی هستند که در ایران وجود دارد.
وی صنایع دستی در ایران را نشانه حیات، نشاط، تعالی و تکامل دانست وافزود: وقتی که این هنرها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند اطلس بی‌بدیل فرهنگی و هنری را شکل می‌دهند که نشانگر هویت ایرانی است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در راستای حفظ و تقویت صنایع دستی در کشور و استان تلاش مضاعفی صورت گیرد، یادآور شد: صنایع دستی بخشی از هنر ایرانی است که تنها جنبه اشتغال آن نباید مورد توجه قرار گیرد چرا که این هنر معرفی کننده و تبلور هویت جوامع است.
رشید افزود: خراسان جنوبی استانی فرهنگی، علمی و دانشگاهی است که دارای سنت‌های معتبر حسنه  و ریشه‌های توحیدی است که این عوامل از مزیت‌های مهم استان محسوب می‌شوند.
مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای توسعه متوازن و همه جانبه استان باید تمامی بخش‌ها و زمینه‌ها مورد توجه قرار گیرند، گفت: در حال حاضر 35 درصد مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند که 25 درصد از ارزش افزوده استان نیز از بخش کشاورزی حاصل می‌شود و کشاورزی به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه استان محسوب می‌شود.
رشید ادامه داد: با این حال به دلیل محدودیت‌هایی که در این بخش وجود دارد نمی‌توان مطلق به کشاورزی در توسعه استان اندیشید بلکه مشاغل خانگی و صنایع دستی استان که بخشی از هویت فرهنگی استان را شامل می‌شوند نیز باید به طور جد مورد توجه قرار گیرند.
وی اظهار داشت: اگر مسؤلان امر در بخش صنایع دستی و گردشگری از ظرفیت‌های موجود در این بخش به نحو مطلوب در زمینه مشاغل خرد، خانگی و روستایی استفاده کنند می‌توان امیدوار بود که بخش اعظمی از مشکلات بیکاری دراستان مرتفع شود.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تعهد خراسان جنوبی در سال جاری ایجاد 24 هزار فرصت شغلی است که تا کنون بخش زیادی از آن محقق شده و بقیه نیز تا پایان سال محقق می‌شود.
رشید ادامه داد: 29 میلیارد تومان اعتبار در بخش مشاغل خرد و 20 میلیارد تومان در بخش مشاغل خانگی به استان اختصاص داده شده که امیدواریم بتوانیم با یک برنامه‌ریزی مناسب تا چند سال آینده مشکل اشتغال و بیکاری در استان را مرتفع کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول