اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معلمانی که در تاریخ هرمزگان ماندگار می‌شوند؛

درخواست برای ورود سپاه و بسیج به بحث مبارزه با قاچاق سوخت

خبرگزاری فارس: در حالی که مسئولان میناب وعده‌ها و بیانات قابل توجهی را در جمع تجمع‌کنندگان در مورد ریشه‌کنی قاچاق در این شهرستان بیان کرده‌اند، اجرای رزمایش مبارزه با قاچاق سوخت توسط پلیس و درخواست تجمع‌کنندگان برای ورود سپاه و بسیج به این موضوع نیز در جای خود از اهمیت بالایی برخوردار است.

درخواست برای ورود سپاه و بسیج به بحث مبارزه با قاچاق سوخت
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان در پی قربانی شدن تعداد پنج نفر از معلمان یک دبستان در میناب بر اثر تصادف با یک خودروی حامل قاچاق سوخت و متواری شدن راننده این خودرو از آنجایی که در حوادث مشابهی دیگر نیز این خودروها برای شهروندان خطراتی هولناک و مرگ‌آور را ایجاد کرده‌اند، تعدادی قابل توجه از فرهنگیان شهرستان میناب با تجمع در جلوی فرمانداری این شهرستان خواستار مقابله جدی و قاطعانه با رانندگان و مالکان خودروهای فعال در زمینه حمل قاچاق سوخت، جابه‌جایی اتباع بیگانه و مشروبات الکلی شدند.
در تجمع آرام سه ساعته که روز دوشنبه 21 آذرماه با حضور بیش از 200 نفر از فرهنگیان برگزار شد تجمع کنندگان حضور خود را به دور از هر انگیزه و هدف سیاسی عنوان و از معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری میناب خواستند تا با شخص فرماندار وارد مذاکره شود.
آنان همچنین تجمع خود را خودجوش، به نفع شهرستان و در حمایت از امنیت جامعه و در راستای مبارزه جدی با هنجارشکنی و تخلفات علنی در شهر میناب ذکر و بیان کردند: مسئولان باید پاسخگوی امنیت جان، مال و ناموس مردم و شهروندان باشند.
رئیس آموزش و پرورش میناب نیز در این جمع با مناسب و خوب خواندن این حرکت گفت: مجموعه  آموزش و پرورش به عنوان محور پیام و خواسته به حق فرهنگیان را به گوش مسئولان رسانده و می‌رساند.

* اعلام جمع‌بندی نتایج در نماز جمعه این هفته
امام جمعه میناب نیز با حضور در میان تجمع کنندگان گفت: آنچه شما اکنون به خاطر آن جمع شده‌اید درد و دغدغه من و تمام مسئولان است، به لحاظ از دست رفتن جان پنج نفر سرمایه نظام و کشور متاثر هستم اما باید هوشیار بود تا دشمان از حرکت ما به عنوان سوژه به نفع خود استفاده نکنند.

* مرگ معلمان برچیده شدن ریشه‌ای قاچاق سوخت را کلید زده است
میرزا حسین معتمدی‌فر اظهار داشت: جان باختگان انسان‌های بزرگ و شریفی بودند چرا که مرگ آنها زمینه برچیده شدن معضل قاچاق را به صورت ریشه‌ای جرقه زده است و این از خصوصیات انسان‌های بزرگ است که هم حیات و هم مرگ آنها برای مردم منشا خیر است.
وی ادامه داد: دردی که امروز فرهنگیان برای آن گام برداشتند درد همه جامعه است و به یقین فرماندار به عنوان رئیس شورای تامین موضوع را به گونه جدی پیگیری خواهد کرد.
امام جمعه میناب افزود: اجتماع معلمان، دلسوزانه و در راستای اهداف نظام است و درد مردم و نظام دارند و کسی به سود خود تعبیر نکند.
وی اظهار داشت: مردم از آنچه در شهر اتفاق می‌افتد در رنج هستند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان میناب افزود: شهروندان قانونمند در میناب توسط پلیس با برخورد سختگیرانه مواجه هستند در حالی که بعضا قاچاقچیان و متعدیان به حقوق مردم به راحتی در شهر تردد دارند.

* آمار تلفات متاثر از تردد خودروهای قاچاق سوخت در حال جمع‌آوری است
وی اضافه کرد: آمار تصادفات اخیر ناشی از برخورد خودروهای قاچاق سوخت در حال جمع‌آوری است که به زودی در خصوص آن مطالبی بیان می‌کنم.

* فرماندار میناب: به دنبال راهکار اساسی برای حذف قاچاق سوخت هستیم
همچنین فرماندار میناب نیز که گفته می‌شد از ابتدای ساعت کاری برای شرکت در جلسه‌ای پیرامون بررسی و چاره اندیشی در همین خصوص به منطقه انتظامی شهرستان رفته بود، پس از حضور در جمع تجمع کنندگان گفت: من هم خود را در غم از دست رفتن این عزیزان داغدار دانسته و از این اتفاق متاسف هستم.
وی ابراز داشت: بنده از ساعات اولیه صبح برای پیگیری خواسته شما به منطقه انتظامی رفته بودم تا حرف‌های مردم جدای از جلسات عادی به صورت خاص مطرح شود.
رئیس شورای تامین میناب اضافه کرد: طی این دو روز جلسات متعدی با نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج برگزار شده و همه به دنبال راهکار اساسی برای حل این مشکل هستیم.
وی افزود: برای خدمت به مردم هیچ کوتاهی نخواهد شد و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با آنچه جان مردم را تهدید می‌کند استفاده می‌شود و به عنوان نماینده دولت و به دور از هرگونه نگاه سیاسی اجازه نخواهم داد تحت هیچ شرایطی به حقوق مرم تعرضی بشود.
مسعود قانعی‌فرد افزود: مشکلات یک روزه به وجود نیامده است ولی با تشکیل کمیته‌های بررسی و جلسات متعدد شورای تامین طی روزهای اخیر به صورت ویژه برای مقابله با معضل قاچاق در تمام زمینه‌ها تدابیری اتخاذ شده است که مردم ظرف یک هفته آینده بخشی از نتایج آن را خواهند دید.
وی گفت: برخی مطالبات و مشکلات فرا منطقه‌ای است که با انعکاس به استان و مراجع بالاتر پیگیری خواهد شد.
فرماندار میناب با اشاره به اینکه مردم دین خود را نسبت به نظام ادا کرده‌اند، خطاب به فرهنگیان گفت: به همه اطمینان می‌دهم بنده و همکارانم برای خدمت‌گذاری به مردم شهرستان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و مردم نتیجه این جلسات را تا هفته آینده شاهد خواهند بود.
برخی از شرکت کنندگان نیز معضل قاچاق سوخت در شرق هرمزگان را حاد و بحرانی خوانده و خواستار ورود سپاه و بسیج برای مقابله با قاچاق سوخت شدند.
همچنین عصر روز دوشنبه نیز از طریق سامانه اطلاع‌رسانی پیامکی معاونت اجتماعی پلیس هرمزگان از "اجرای رزمایش مبارزه با قاچاق سوخت" خبر داده شده است.

مشاهده تردد خودروهایی همانند وانت نیسان، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های مدل پایینی که از استان‌های مجاور توسط قاچاقچیان خریداری و به شرق هرمزگان و به ویژه شهرستان میناب آورده شده است، موضوعی نیست که در جاده‌های این شهرستان خواستار انتظار طولانی مدت باشد، بلکه در این قسمت از استان هر مسافر و یا عابری به وضوح و وفور شاهد تردد آزادانه این خودروهاست.
خبرگزاری فارس طی ماه‌های اخیر بارها و بارها در مورد خطر‌آفرین بودن نحوه تردد خودروهای حامل سوخت برای جان مردم، هشدار داده بود.
طی روز شنبه در اثر تصادف یک وانت نیسان حامل سوخت با خودروی پرایدی که حامل پنج معلم یک دبستان ابتدایی بود هر پنج نفر سرنشین یکجا جان باختند.
========
علی ذاکری
=======
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول