اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

قاچاق سوخت مهم‌ترین دغدغه مسئولان است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر قاچاق سوخت مهم‌ترین دغدغه مسئولان بوده و در مرزها کنترل می‌شود.

قاچاق سوخت مهم‌ترین دغدغه مسئولان است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدابراهیم افشاری پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان استان اظهار کرد: در حال حاضر افغانستان نیازمند سوخت ایران است.
وی افزود: این نیازمندی باید به فرصتی برای اقتصاد و سودآوری از مرزها برای خراسان جنوبی تبدیل شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در این راستا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تانکرهای شرکتی و دارای مجوز از این فرصت استفاده کرده و با خروج سوخت مجاز مشکلات استان را برطرف کنند.
افشاری اضافه کرد: نیاز روزانه کشور افغانستان به سوخت 17 تا 20 هزار تن سوخت است که هم اکنون 3 هزار تن از ایران تامین می‌شود.
وی عنوان کرد: به دلیل مقرون به صرفه بودن استفاده سوخت این کشور از خراسان جنوبی برنامه‌ریزی باید به سمت تامین نیاز کامل افغانستان از مرزهای استان صورت گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه محدودیت برای تانکرهای مرزی استان باید برطرف شود، گفت: این امر موجب کاهش قاچاق سوخت در استان شده و فرصت از افراد سودجو سلب می‌شود.
افشاری خروج سوخت قاچاق از استان را هدر رفتن بیت‌المال دانست و ادامه داد: با تدابیر ویژه و انجام برنامه‌های عملیاتی باید جلوی این قاچاق گرفته شود.
وی با تاکید بر نمونه‌گیری حراست گمرک گفت: اولویت اول محموله‌ها باید با شرکت نفت بوده و محدودیت برای عبور تانکرها برطرف شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین دارا بودن فاکتور اصلی خرید کالا از کارخانجات تولیدی و ارائه مدارک اولیه در عبور محموله‌ها الزامی است.
افشاری با تاکید بر اینکه مسئولان گمرک توجه کنند فاکتورهای خرید جعلی نباشد، افزود: امروز مشکل اصلی استان خروج محموله‌های کالا با فاکتور جعلی بوده و باید از این پس تدابیر امنیتی خاصی طراحی و اجرا شود.
وی گفت: شرکت‌های متخلف حق عبور کالا و سوخت از مرزهای استان را ندارند و باید برنامه‌ریزی شود شرکت‌هایی که در آزمون به عنوان متخلف شناسایی شدند حق خروج کالا از مرز را نداشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در زمینه قاچاق کالا مبدا و مقصد قاچاق کالا در این امر تعیین‌کننده است، بیان کرد: خراسان جنوبی به دلیل جمعیت کم، نه مبدا و نه مقصد قاچاق بوده، بلکه در مسیر ترانزیت قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر قرار داشته و باید این امر را به فرصتی برای توسعه اقتصاد استان تبدیل کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول