اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

احداث شهرک صنعتی مرزی ایران و ترکیه

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرک صنعتی مرزی ایران و ترکیه با توافق طرفین در شمال استان آذربایجان غربی احداث می‌شود.

احداث شهرک صنعتی مرزی ایران و ترکیه
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدجواد محمودی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقدمات اولیه این طرح با تنظیم اساسنامه شهرک صنعتی از سوی ایران به مسئولان ترکیه پیشنهاد شده که در صورت توافق طرفین، این ناحیه اقتصادی در منطقه‌ای از شمال استان احداث می‌شود.
وی در ادامه در زمینه واگذاری قطعات گلخانه‌ای واقع در شهرک‌های گلخانه‌ای احداث شده در استان افزود: با توجه به ضوابط قانونی مشخص شده برای واگذاری این واحدها از یک سو و عدم سرمایه‌گذاری دانش‌آموختگان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها به دلیل اندک بودن سرمایه‌ها از سوی دیگر سبب بروز مشکلاتی در این زمینه شده است.
محمودی ادامه داد: پیگیری‌های لازم با وزارتخانه جهاد کشاورزی در راستای حل این مشکلات انجام شده که درصورت حل آن این واحدها به صورت گروهی و یا در قالب تشکل‌های کشاورزی به فعالان این بخش واگذار می‌شود.
این مسئول در ادامه از بهره‌برداری17 هزار هکتار شبکه آبیاری تحت فشار در دهه فجر امسال در استان خبر داد و تصریح کرد: توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی استان از اهمیت خاصی برخوردار است از این رو امسال عملیات اجرایی توسعه شبکه آبیاری مدرن در 34 هزار هکتار از مزارع و باغات استان در حال اجرا است که پیش‌بینی می‌شود دهه فجر امسال در 17 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به بهره‌برداری برسد.
وی اضافه کرد: در سال گذشته در 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان شبکه آبیاری تحت فشار به بهره‌برداری رسیده و امسال نیز 17 هزار هکتار اراضی کشاورزی به شبکه آبیاری تحت فشار مجهز می‌شوند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای سال آینده تجهیز 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به شبکه آبیاری مدرن است.
وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان و پرداخت بیش از 85 درصد منابع مورد نیاز آن و افزایش تقاضا و میزان مشارکت روستائیان این طرح در چند سال آینده به طور کامل در استان اجرایی می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول