اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

حقوقدانان بسیجی در دستگاه قضایی اثر‌گذار باشند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حقوقدان بسیجی در دستگاه قضایی می‌تواند اثر‌گذار، آرامش بخش، اعتماد‌ساز برای مردم باشد، چون مردم او را باور داشته و به او اعتماد دارند.

حقوقدانان بسیجی در دستگاه قضایی اثر‌گذار باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی بعد از ظهر امروز در دومین گردهمایی حقوقدانان بسیجی استان کرمان اظهار داشت: حقوقدان و قوه ‌قضائیه دو مفهوم مکمل یکدیگر هستند و هنگامی که قید بسیجی در کنار آن‌ها قرار می‌گیرد، می‌تواند پیام و تکلیف اضافی را بر حقوقدان شاغل در قوه قضائیه تحمیل کند.
توکلی گفت: اگر‌ چه مجموعه قوه قضائیه مجموعه‌ای دین‌دار است، اما قید بسیجی بودن برای شاغلان مزیت‌هایی را ایجاد می‌کند که باید به نحو مناسبی از عهده آن بر ‌آیند.
توکلی با اشاره به تعاریف رهبر معظم انقلاب از بسیج و بسیجی تصریح کرد: بسیج عبارت است از مجموعه‌ای از سیاست، اخلاق، معارف، دشمن‌شناسی و عدالت که اگر این‌ها در قاضی و حقوقدان وجود داشته باشد، آن شخص از دیگران متمایز می‌شود.
وی افزود: حقوقدان اگر بخواهد خوش ‌برخورد باشد، نیازمند کسب معنویت و فرهنگ خاص است و اگر این‌ها را به دست آورد، تبدیل به قاضی عادلی که عارف به زمان، خوش برخورد، با فرهنگ، دشمن‌‌شناس و با‌ بصیرت می‌شود.
توکلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در همایش بسیجیان نمونه اذعان داشت: بسیجی باید سیاسی باشد، یعنی صاحب فکر و تحلیل باشد و باید موضع مشخصی داشته باشد، اما بسیجی سیاسی‌کار نیست و هیچ‌گاه به صلاح منافع خود تصمیم ناعادلانه نمی‌گیرد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: بسیجی نه آنقدر تند می‌رود که به زمین بخورد و نه آنقدر کند که از قافله عقب بماند.
وی گفت: بسیجی متعبد است، چرا که تعبد لازمه زندگی امروز است و هر چه معنویت و تعبد بیشتر شود در مقابل مشکلات مقاوم‌تر می‌شویم و هر‌چه تعبد کم‌تر شود، اندک فشاری ما را از پا در می‌آورد.
توکلی با اشاره به اینکه بسیجی حرف خود را به درستی و با قاطعیت می‌زند، افزود: بسیجی باید دارای جاذبه باشد و بتواند اشخاص را جذب کند و به هیچ عنوان دافعه نداشته باشد.
وی تصریح کرد: بسیجی سواد را دوست دارد، اما اگر به مدرکی رسید، اسیر آن نمی‌شود و خود را تافته جدا‌ بافته از دیگران نمی‌بیند.
توکلی با توجه به تفاوت بصیرت و نظر اذعان داشت: نظر یک نوع دقت و دیدن است که معنی نظارت می‌دهد، اما بصیرت، دیدن همراه با فهمیدن است، خیلی‌ها می‌بینند، اما نمی‌فهمند که به درستی در قرآن آمده است «کسانی چشم دارند، اما نمی‌بینند».
توکلی گفت: در نهضت کربلا، صحنه‌های دیدنی زیادی وجود داشت و همه ظلم‌ها را دیدند، اما فهمی وجود نداشت که بخواهند یک سری مسائل را کنار هم بگذارند و نتیجه‌گیری کنند و حق را از باطل جدا کنند.
 وی عنوان کرد: بسیجی با خصوصیات گفته شده در دستگاه قضایی می‌تواند اثر‌گذار، آرامش بخش، اعتماد‌ساز برای مردم باشد، چون مردم او را باور داشته و به او اعتماد دارند.
توکلی خاطر‌نشان کرد: سازمان بسیج حقوقدانان اگر بتواند این اهداف را پیاده کند، می‌توانیم شاهد تحول بیش از پیش در دستگاه قضایی باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول