اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور خبر داد:

افزایش اعضای بسیج حقوقدانان به 20 هزار نفر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: اعضای بسیج حقوقدانان کشور به 20 هزار نفر افزایش می‌یابد.

افزایش اعضای بسیج حقوقدانان به 20 هزار نفر
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مسعود اخوان‌فرد بعد از ظهر امروز در همایش نقد حقوق زنان در غرب، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یارانش اظهار داشت: عاشورا نماد صبر، پایداری و استقامت است و امروزه ما باید با عبرت‌آموزی از این واقعه عظیم آن را محور همه اعمال خودمان قرار دهیم.
وی بسیج حقوقدانان را سازمانی پیرو فرهنگ عاشورا عنوان کرد و گفت: دفاع از نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین هدف تشکیل بسیج حقوق‌دانان کشور است.
اخوان‌فرد ادامه داد: هدف بسیج دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی است که در این راستا حقوقدانان بسیجی با تمام قوا در عرصه حقوقی کشور تلاش می‌کنند.
رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور با اشاره به شاخص‌های مهم این سازمان در سال جاری، خاطرنشان کرد: تهیه طرح شجره طیبه صالحین که طرحی اخلاقی و بصیرتی است از جمله مهم‌ترین این اقدامات در سال جاری است.
به گفته وی طرح شجره طیبه صالحین از تدابیر رهبری معظم انقلاب است که مباحث تخصصی، بصیری و اخلاقی و معنوی را شامل می‌شود و همه به آن نیاز داریم.
اخوان‌فرد به دیگر ماموریت‌های سازمان بسیج حقوقدانان اشاره کرد و گفت: تلاش در عرصه قوانین، ساختارها و نیروی انسانی از دیگر این ماموریت‌هاست با این قید که بسیج حقوقدانان در هیچ عرصه‌ای صرفا اجرایی نبوده و نخواهد بود.
وی شناسایی نیروهای معتقد به این مسیر و ایجاد گفتمان عمومی و تخصصی در مبانی علم حقوق را از دیگر این ماموریت‌ها عنوان کرد و افزود: در این زمینه برنامه‌ای پنج ساله در سه عرصه آموزش و پژوهش و مشاهده تدوین و تصویب شده که بر این اساس برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
اخوان‌فرد با بیان اینکه بسیج حقوقدانان کشور فعالیت خود را در سال 88 آغاز کرده‌است، بیان داشت: این سازمان در سال 88 با پنج هزار نفر عضو، فعالیت خود را ابتدا در تهران آغاز و سپس به تمامی استان‌های کشور گسترش داد.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا با این ظرفیت عظیم به تمام آنچه برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم دست یافته ضمن اینکه افزایش نیروها به 20 هزار نفر را در دستور کار قرار داده‌ایم.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور عمده‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در این سازمان را مربوط به سال 89 عنوان کرد و گفت: سازمان بسیج حقوقدانان کشور در سال 89 توانست تشکیلات خود را در سراسر کشور گسترش داده و در 20 استان کشور همایش‌هایی از قبیل نقد حقوق زنان در غرب برگزار کند.
وی در ادامه با اشاره به برخی ظرفیت‎های قانون اساسی کشور در خصوص حقوق و عرصه‌های فعالیت زنان در کشور، اظهار داشت: سازمان بسیج حقوقدانان تلاش دارد تا در چارچوب این قانون و ظرفیت‌های آن عرف‌های جاری را به شکل الگو طراحی و تدوین کند که گام‌هایی در این راستا در برخی استان‌ها برداشته شده است.
اخوان‎فرد با بیان اینکه حقوق سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیش‌بینی شده در قانون اساسی برای زنان به منظور عملیاتی شدن باید به شکل مصوبه و دستورالعمل درآید، اضافه کرد: برای تبدیل مباحث کلان دیده شده در قانون اساسی به موارد جزئی و کاربردی نشست‎هایی با حضور صاحب نظران برگزار شده و اقدامات موثر و خوبی در این راستا صورت گرفته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول