اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

بازار گل و گیاه در قم احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: برای توسعه فضای سبز در شهر قم تلاش‌های زیادی شده اما باید به منظور تشویق شهروندان در نگهداری گل و گیاه،‌ بازار گل و گیاه در قم راه‌اندازی و احداث شود.

بازار گل و گیاه در قم احداث می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری اظهار کرد: رشد و توسعه روزافزون شهرها و عوارض زندگی شهرنشینی، توسعه هر چه بیشتر فضای سبز و پارک‌ها را که در بهبود شرایط محیط زیست نقش موثر دارد به‌شدت حائز اهمیت کرده است.
وی با اشاره به اینکه محدودیت امکانات تفریحی، آلودگی هوا و صدا، فشارهای حاصله از کار روزانه و مشکلات تأمین هزینه زندگی آثار نامطلوبی در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و رفاهی شهرنشینان باقی می‌گذارد بر توسعه سریع فضاهای سبز تاکید و تصریح کرد: ایجاد پارک، باغ و فضای سبز در شهرها تأثیر بسزایی در فعالیت‌های اجتماعی و تأمین اقتصاد سالم کشور و افزایش توان کار و فعالیت‌های مردم داشته و شکل جدید و رضایت‌بخشی بر زندگی شهرنشینان می‌دهد.
شهردار قم افزود: فضای سبز شهر قم با توجه به موقعیت اقلیمی و وضعیت آب و هوا باید تغییر یابد و همخوانی با شرایط آب و هوایی قم داشته باشد.
وی با بیان اینکه همزمان با احداث پروژه‌های عمرانی در شهر،‌ فضای سبز حاشیه پروژه‌ها نیز احداث خواهد شد، تصریح کرد: نوع نهال در قم باید متناسب با منابع آبی باشد و درختی را انتخاب کنیم که با شرایط کم آبی تطبیق کند همچنین استفاده از آبیاری قطره‌ای می‌تواند از هدر رفتن آب جلوگیری کند.
دلبری مشارکت بخش خصوصی را در توسعه و گسترش فضای سبز قم ضروری دانست و افزود: شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه و گسترش فضای سبز شهر قم مهیا است و طرح‌های اقتصادی و جذابی را می‌تواند این بخش در قم اجرا کند.
شهردار قم خاطرنشان کرد: گام‌های موثری در توسعه فضای سبز توسط شهرداری قم آغاز شده و امیدواریم با یک برنامه‌ریزی منظم و منسجم در چند سال آینده‌، فضای سبز شهر قم افزایش چشمگیری یابد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول