اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بابت خسارت به محصولات کشاورزی صورت گرفت

پرداخت 50 میلیارد ریال به کشاورزان کاشانی

خبرگزاری فارس: کارشناس بانک کشاورزی شعبه مرکزی کاشان از پرداخت حدود 50 میلیارد ریال بابت بیمه خسارت محصولات کشاورزی به کشاورزان این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

پرداخت 50 میلیارد ریال به کشاورزان کاشانی
غلامرضا یزدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: بیشترین خسارت پرداخت شده به کشاورزان این شهرستان در بخش طیور گوشتی و تخم‌گذار واحدهای مرغداری در این شهرستان بوده‌است.
وی با اشاره به خسارت 50 تا 60 درصدی ناشی از خشکسالی به دو محصول زارعی جو و گندم طی سال
جاری خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت پرداخت شده بیمه در بخش محصولات زارعی به این دو محصول بوده‌است.
کارشناس بانک کشاورزی شعبه مرکزی کاشان، همچنین خسارت به محصول باغی گردو در شهرستان کاشان را 80 تا 90 درصد اعلام و عنوان کرد: 518 میلیون تومان بابت خسارت گردو و بادام طی سال جاری به کشاورزان شهرستان کاشان پرداخت شده ‌است.
یزدی در ادامه میزان بیمه پرداخت شده به کشاورزان کاشان بابت خسارات وارده به محصولات کشاورزی این شهرستان را در سال گذشته 28 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی با اشاره به وجود 200 نوع محصول کشاورزی در بخش‌های مختلف اضافه کرد: از این میزان محصول کشاورزی در سطح کشور 110 تا 120 نوع محصول کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌ است.
یزدی، زعفران، گندم، جو، انار، زردآلو، گوجه سبز، گردو، بادام، انواع مرغداری‌های گوشتی و تخم‌گذار، مرغ مادر، گاوهای بومی، دو رگه و اصیل، دامداری‌های صنعتی، ماهی‌های پرورشی، آبزیان سردابی، آبزیان گرمابی، زنبور عسل، گوسفند و بز را از جمله موارد تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی در کاشان برشمرد.
این مسئول یادآور شد: استقبال کشاورزان کاشان از بیمه محصولات کشاورزی در مناطقی که به نتایج مثبت آن دست یافته‌اند، رضایتبخش است.
به گفته وی بیش از 90 درصد از محصول گردو در دو منطقه مَرَق و رَهَق کاشان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول