اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور علمای شیعه و سنی در لارستان

همایش «فتنه و بصیرت در فتنه 88 » برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور علمای شیعه و سنی در شهر اوز از توابع لارستان همایش «فتنه و بصیرت و رستاخیز 9 دی ماه 88» برگزار شد.

همایش «فتنه و بصیرت در فتنه 88 » برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، در این همایش که پیش از ظهر امروز که با حضور عبدالعزیز قاضی زاده مفتی اهل سنت لارستان و ائمه جمعه اهل سنت بخش اوز برگزار شد،علی محمد امیری معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت: انقلاب مردم ایران در 9 دی ماه 88 گرد و غبار خفت و خواری را بر چهره دشمنان نشاند.
امیری با اشاره به بصیرت مثال‌زدنی مردم در فتنه 88  گفت: مردم موقعیت شناس و دشمن شناس با خیزش انقلابی خود طومار فتنه را در هم پبیچیدند و نگذاشتند بر وحدت امت اسلام خدشه‌ای وارد شود.
فرماندار لارستان با ذکر احادیثی از امام علی (ع) به تبیین ریشه‌های فتنه و بصیرت پرداخت و تصریح کرد: تشخیص حق از باطل زمانی که دشمن در لباس دوست وارد می‌شود دشوار است.
وی بدعت‌گذاری و بهانه‌تراشی و تلاش برای تضعیف روحیه امت اسلام را از شگردهای دشمن در فتنه‌ها دانست و افزود: باید امواج فتنه را شکافت و در هنگامه‌های دشوار سکان را به دست بصیرت سپرد و از دریاهای فریب و فتنه گذشت.
معاون استاندار فارس ریشه وقوع فتنه 88 را بسیار قبل‌تر از ماجرای انتخابات دانست و گفت: آنانی که ظاهربین بودند و بصیرت نداشتند گفتند که تقلب شده است اما هیچ‌گاه برای این حرف نامربوط یک سند نیز ارائه نکردند.
وی ابراز داشت: برخی در این فتنه در رأس آن بودند که هدایت فتنه را بر عهده داشتند و بعضی نیز در وسط میدان بر سیاهی‌ها دامن زده و غبار فتنه می‌پاشیدند و برخی نیز سکوت کردند و با این سکوت لااقل از بلند شدن صدای حق و حقیقت در مقاطعی جلوگیری کردند و برخی نیز در فتنه صبر نداشته و پشت سر ولایت به موقع آرام و به موقع خیزش نداشتند.
وی خطای هر دو دسته آخر را نداشتن بصیرت و ژرف‌بینی دانست و خاطر نشان کرد: عامه مردم بصیرت داشتند اما برخی وابسته به حب دنیا شده و درجا زدند.
امیری تقویت بینش و بصیرت را مایه نزدیکی و قرب به خدا، نفی مادیات دانست و اضافه کرد: هر که با قرآن محشور شود و به فکر شناخت معارف دینی بر مبنای سیره پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه هدی باشد می‌تواند امید داشته باشد که در فتنه‌ها خود را نباخته و مرعوب جو نشود و بتواند به خوبی تصمیم بگیرد و به تصمیمش نیز عمل کند.
فرماندار لارستان با اشاره تلویحی به برخی خواص و بزرگان جامعه در فتنه 88 بیان داشت: از ابتدای تاریخ اسلام دو راهی‌ها بر سر راه مردم و به ویژه خواص قرار داشته است و هر که توانست از نفسش بگذرد و زن و بچه را فدای آرمان‌های انقلابی و اسلامی‌اش کند، نامش در تارخ ماندگار شده است.
وی علم کردن پارچه سبز نبوی در فتنه 88 توسط فتنه‌گران را یک بدعت آشکار بیان و خاطر نشان کرد: سیلی مردم در نهم دی ماه جواب دندان‌شکنی به دشمنان بیرونی و ایادی داخلی آنها بود.
امیری گفت: دشمنان دست‌بردار نبوده و نیستند و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بهانه‌جویی‌ها را آغاز و در هر حالتی سعی می‌کنند تا در سلامت انتخابات و پشتیبانی مردم از نظام خدشه وارد آورند اما ما باید دست در دست یکدیگر در هر لباس و با هر دیدگاهی در خط ولایت و انقلاب حرکت کنیم.
فرماندار لارستان وحدت و یگانگی تمام اقوام، فرق، شیعه و سنی را در آزمون‌های بعدی مایه تعالی ملی و در هم شکستن دسیسه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: امروز بصیرت یعنی پشت سر ولی امر مسلمین جهان حرکت کردن و دشمنان ولایت را دشمن دانستن و دوستان خط سبز ولایت را دوست داشتن است.
به گزارش فارس، در این همایش که به همت حوزه مقاومت بسیج سپاه اوز و با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان، بخشدار اوز و فرماندار لارستان و تنی چند نفر از علمای تشیع و با حضور جالب توجه ائمه جمعه اهل سنت و حضور مفتی اهل سنت لارستان برگزار شد، برگی دیگر از سند پر افتخار وحدت بین شیعه و سنی در منطقه لارستان رقم خورد و نهم دی ماه و روز بصیرت به میثاقی بی‌بدیل برای وحدت و برادری برادران و خواهران مذهبی در منطقه لارستان مبدل شد.
انتهای پیام/خ۱۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول