اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اعلام کرد

کاهش مشکل کشاورزان با راه‌اندازی سامانه خرید و فروش

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به راه‌اندازی سامانه مجازی خرید و فروش محصولات کشاورزی در این استان گفت: به واسطه راه‌اندازی این سامانه بخش اعظمی از مشکلات کشاورزان در رابطه با فروش محصول برطرف شده است.

کاهش مشکل کشاورزان با راه‌اندازی سامانه خرید و فروش
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس علینقی صالحی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سامانه کالاهای کشاورزی تا پیش از این در شهرهای مشهد، تهران، قزوین، همدان و زنجان راه‌اندازی شده، اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه خرید و فروش کالاهای کشاورزی به موازات طرح هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند به شفاف‌سازی قیمت محصولات کشاورزی کمک کند.
وی افزود: پس از انجام مقدمات و ایجاد بستر لازم، این سامانه در پاییز امسال راه‌اندازی و نیاز بازار به محصولات کشاورزی از نظر نوع و کمیت آن محصول شناسایی شده و تاکنون محصولاتی مانند مرغ، خرمای صنعتی، لیمو و ... در این سامانه عرضه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: از توانایی‌های این سامانه می‌توان به کاهش اختلاف قیمت بین تولید و مصرف کننده، بالا بردن سطح کیفی، نوع بسته‌بندی مناسب و بازارپسندی محصولات و همچنین ایجاد زمینه رقابتی با نوع وارداتی اشاره کرد.
به گفته صالحی با راه‌اندازی سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی در بندرعباس سایر شهرستان‌های استان نیز بعد از معرفی شدن کارگزار در شهر مربوطه می‌توانند از مزایای این سامانه برخوردار شوند.
وی با اشاره به اینکه بازار بورس جایگاه ویژه‌ای در عرصه تحول اقتصاد کشوری دارد، اظهار داشت: راه‌اندازی و فعالیت سامانه‌هایی از این دست در راستای تبدیل کشاورزی سنتی به صنعتی و بهبود و هدفمندسازی بازاریابی و همچنین معرفی و ارسال محصولات برتر استان به سایر استان‌ها از نقش و جایگاه بالایی برخوردار است.
صالحی یادآور شد: با توجه به مشکلات موجود قبل و بعد از تولید محصولات کشاورزی، این سامانه می‌تواند نقش موثری در کاهش بخشی از مشکلات محصولات کشاورزی استان داشته باشد.
این مسئول با اشاره به اینکه بازار بورس در تنظیم محصولات کشاورزی نقش عمده دارد، اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی این بورس با استانداردسازی محصولات، توان اقتصادی کشاورزان و روستائیان را بالا برده و تحقق عدالت اجتماعی که خواسته مقام معظم رهبری و دولت در مناطق محروم کشور است را شاهد باشیم.
وی همچنین راه‌اندازی سامانه خرید و فروش کالاهای کشاورزی را از راهکارهای مناسب برای ساماندهی بازار محصولات عنوان کرد و گفت: رساندن محصولات به صورت مستقیم به بازار و فروش نقدی محصولات کشاورزی از مزایای راه‌اندازی بورس محصولات کشاورزی است.
انتهای پیام/آ20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول