اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

دستگیری کلاهبردار مشترکان همراه اول در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: فردی از جنوب استان آذربایجان غربی که از مشترکان همراه اول در سطح کشور کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.

دستگیری کلاهبردار مشترکان همراه اول در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی جدیدی صبح امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره آگاهی آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: با وقوع چند مورد کلاهبرداری اینترنتی در استانهای مختلف کشور که اکثر این کلاهبرداری‌ها از شهرستان‌های جنوبی این استان نشات می‌گرفت سبب شد رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: با بررسی‌های به عمل آمده توسط ماموران و کارشناسان پلیس فتا مشخص شد 3 هزار پیامک کوتاه خطاب به مشترکان همراه اول از شهرستان‌های جنوبی استان و به صورت اینترنتی به مشترکان در سطح کشور ارسال و در متن پیامک‌ها خطاب به مشترکان آمده بود: برای اخذ جوایز نقدی خود شماره کارت، تاریخ انقضا و رمز دوم ان را به ما پیامک بزنید.
این مسئول ضمن اشاره به اغفال تعداد زیادی از شهروندان به این روش در نقاط مختلف کشور، افزود: متهم پس از کسب اطلاعات کارت افراد، حساب آنها را خالی و مبالغ مذکور را برای خرید کارت شارژ تلفن همراه از طریق اینترنت هزینه می‌کرد.
جدیدی خاطرنشان کرد: ماموران پلیس فتای استان پس از تحقیقات و گشت‌زنی‌های مستمر در فضای مجازی فرد مورد نظر را شناسایی و اقدامات لازم را در راستای دستگیری او آغاز کردند.
وی با اشاره به اینکه کلاهبردار مذکور در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از کافی‌نت‌های شهرستان مهاباد در حین ارتکاب به جرم دستگیر و در بازجویی‌های علمی پلیس به ارسال پیامک با هدف کلاهبرداری به مشترکان همراه اول معترف شد و گفت: تحقیقات در ارتباط با بررسی سایر زوایای این پرونده و شناسایی و احضار شاکیان موضوع همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول