اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

قاچاق آذربایجان غربی به مرز 572 میلیارد ریال رسید

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در 9 ماه سال جاری ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در آذربایجان غربی 572 میلیارد ریال است.

قاچاق آذربایجان غربی به مرز 572 میلیارد ریال رسید
محمدعلی نصرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در این راستا شاهد انهدام 31 باند قاچاق در این استان هستیم.
وی تصریح کرد: از کل پرونده‌های قاچاق کشف شده در استان 56 فقره پرونده بالای 100 میلیون تومان ارزش ریالی دارند و در این راستا تلاش می‌شود به دنبال دانه درشت‌ها باشیم.
این مسئول افزایش سطح کیفی کالاهای داخلی را از مهمترین راهکارهای علمی مقابله با پدیده قاچاق دانست و خاطرنشان کرد: رشد امنیت سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی، ایجاد اشتغال پایدار در بین مرزنشینان و بهبود مرزها می‌تواند از سوء استفاده دشمنان و برخی افراد سودجو در این مناطق جلوگیری کرده و مانع ورود قاچاق به کشور شود.
نصرتی فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های همگانی را از دیگر عوامل مهم در کاهش استفاده مردم از کالاهای غیرمجاز و قاچاق دانست و گفت: رسانه‌ها می‌توانند در این مسیر نقش خوبی را ایفا کنند و در ترغیب و تشویق مردم نسبت به استفاده از کالاهای ایرانی و مجاز بسیار موثر باشند.
وی بر اتخاذ تدابیر و مجازات‌های سخت علیه افرا سودجو و قاچاقیچان تاکید کرد و اظهار داشت: در کنار اعطای امتیازات به مرزنشینان، باید با تمام توان نسبت به ورود کالاهای قاچاق به کشور مقابله کرد و این معضل اقتصادی را خنثی کرد.
نصرتی بر عزم جدی انتظامی آذربایجان غربی در برقراری امنیت اقتصادی در استان اشاره کرد و افزود: انتظامی استان برای مقابله با کالای قاچاق مصمم است با متخلفان و مجرمان به شدت برخورد کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول