اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استان اردبیل:

پوشش بیمه‌ای بخش کشاورزی اردبیل به 70 درصد رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استان اردبیل گفت: در حال حاضر با هدف پیشگیری و جبران خسارت وارده به بخش کشاورزی 70 درصد محصولات زراعی زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

پوشش بیمه‌ای بخش کشاورزی اردبیل به 70 درصد رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل علی اسلامی در جلسه بررسی مشکلات بخش مدیریت بحران در پارس‌آباد اظهار داشت: با نهادینه شدن این فرهنگ بسیاری از زارعان با میل و علاقه خود اراضی کشاورزی خود را در برابر حوادث مختلف بیمه کردند تا خسارت وارده و احتمالی از طریق صندوق بخش کشاورزی جبران شود.
وی با اشاره به بارندگی‌های خوب سه ماه پاییز و 15 روز اول دی ماه تصریح کرد: امسال مشکل چندانی را در بخش بروز خشکسالی و عواقب ناگوار آن شاهد نیستیم و به نظر می‌رسد تا پایان امسال روند افزایشی بارندگی را در بخش‌های مختلف استان اردبیل شاهد باشیم.
اسلامی از توزیع 57 میلیارد ریال اعتبار در بین شهرستان‌های مختلف با هدف جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه خبر داد و خاطر نشان کرد: با توزیع این میزان اعتبار از محل ماده 10 ستاد حوادث غیرمترقبه بخشی از آسیب‌ها و خسارت‌های وارده به بخش‌های مختلف جبران شده و یا در حال تعدیل شدن است.
این مسئول، شهرستان پارس‌آباد را از مناطق کم حادثه‌خیز استان اردبیل یاد کرد و ادامه داد: ‌از اعتبار اختصاص یافته به استان 10 میلیارد ریال برای جبران خسارت وارده از محل حوادث غیرمترقبه به شهرستان مرزی پارس‌آباد اختصاص یافته است.
وی همچنین از رایزنی‌های لازم با شهرداران و دستگاه‌های اجرایی مختلف بر ساخت لانه و برقراری ایستگاه‌های آتش‌نشانی خبر داد و اضافه کرد: با خرید تعدادی از ماشین‌آلات و تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی در اغلب شهرستان‌ها تقویت این بخش در دستور کار ما است.
اسلامی همچنین از توزیع اقلام امدادی در بین دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا دهیاری‌های استان در حد بضاعت و توان به امکانات و تجهیزات پیشگیری از حوادث و امدادرسانی در موقع بروز آسیب‌ها مجهز شوند.
به گزارش فارس، مدیرکل بحران استان اردبیل افزود: تجهیز دهیاری‌ها به این امکانات می‌تواند در مواقع بروز حوادث قهری بسیار مؤثر و کارآمد باشد.
در این نشست فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز با قدردانی از فعالیت مدیریت بحران استان در جذب اعتبارات و توزیع آن بین شهرستان‌های مختلف به صورت عادلانه تصریح کرد: اگر شهرهای مختلف از نظر این امکانات غنی باشند آسیب‌های احتمالی نیز در حد پایین می‌باشد.
ولی کریمی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات این شهرستان بحث جمع‌آوری اصولی آب‌های سطحی است که در مهار آن طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی این شهرستان در دست مطالعه و اقدام است.
وی ساحل‌بندی رود ارس و جلوگیری از برخی آسیب‌های طغیان رودخانه‌ها را در کنار آتش‌سوزی‌های احتمالی جنگل‌های مناطق مرزی به عنوان تهدیدی جدی یادآور شد و اظهار داشت: سالانه چندین نفر به دلیل سرریز شدن آب رود ارس به کانال‌ها و دریاچه‌های اطراف در آب غرق می‌شوند که در این زمینه فعالیت اکیپ‌های نجات غریق بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
فرماندار پارس‌آباد همچنین خواستار تجهیز فرودگاه شهرستان پارس‌آباد به دو دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی شد و اضافه کرد: بالا بردن سطح ایمنی فرودگاه پارس‌آباد ضروری به نظر می‌رسد.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول