اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد

ارتباط حوزه هنری و حوزه علمیه باید تقویت شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی بر تقویت ارتباط حوزه هنری و حوزه علمیه تأکید زیادی کرد.

ارتباط حوزه هنری و حوزه علمیه باید تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، قهرمان رشید در دیدار با رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور اقدامات انجام شده در حوزه هنری استان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: یکی از مباحثی که باید مورد توجه مضاعف قرار گیرد ارتباط حوزه هنری با حوزه علمیه است که این ارتباط هر روز نسبت به گذشته باید تقویت شود.

وی تکیه بر تعالیم دین مبین اسلام و تفکرات ناب حضرت امام(ره) را محور اصلی فعالیت در حوزه هنری دانست و افزود: باید با اقدامات مناسب ارزش‌های توحیدی و الهی در قالب اشکال هنری تقویت شده و به جامعه ارائه شود.

استاندار خراسان جنوبی، این استان را استانی فرهنگی و دانشگاهی دانست و تصریح کرد: برگزاری کنسرت‌های موسیقی اولویت اقدامات هنری در خراسان‌جنوبی نیست بلکه ایجاد نشاط مبتنی بر تقویت سنت‌های معتبر حسنه‌ای است، دارای ریشه‌های توحیدی و اسلامی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد و این درحالی است که این موسیقی‌ها نیز باید با استراتژی‌های انقلاب اسلامی و فطرت انسان‌ها سازگار باشد.

رشید، خراسان‌جنوبی را دارای مردمی متدین و انقلابی دانست و افزود: با وجود 450 کیلومتر مرز مشترک خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان، این استان امن‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل نوپا بودن و پایین بودن سطح درآمد خانوارهای استان نسبت به میانگین کشوری این استان در برخی از زیرساخت‌ها با مشکلاتی مواجه است از این رو این استان از نگاه مسئولان باید به طور ویژه و خاص مورد توجه قرار گیرد که این امر نه تنها تبعیض نیست بلکه عین عدالت است.

مقام عالی دولت در استان رفع محرومیت در کشور و توجه به مناطق محروم را از توصیه‌های اکید امام راحل(ره) و خواسته قلبی مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: این استان در دولت نهم و دهم مورد توجه جدی قرار گرفته است و امید است این استان از دید مسئولان حوزه هنری کشور با این نگاه ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این دیدار توجه ویژه استاندار خراسان‌جنوبی به حوزه هنری را قابل تقدیر دانست و افزود: وجود استانداری که شاکله فرهنگی و نگاه عمیق به مباحث دینی و معنوی دارد فرصت بسیار مغتنمی است و هم‌چنان که تاکنون امور در حوزه هنری به برکت مدیریت خوب به بهترین نحو پیش رفته، شاهد رشد روزافزون امور در این حوزه باشیم.

محسن مومنی در مورد خواسته به حق استاندار خراسان‌جنوبی از طریق پیگیری در مرکز و هماهنگی با استان قول مساعد داد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول