اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هماهنگی استان‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

قاچاق کالا منجر به تعطیلی 48 هزار بنگاه اقتصادی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل هماهنگی امور استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت کشور گفت: قاچاق کالا زیرساخت‌های اصلی اقتصادی و مراکز تولیدی کشور را تهدید می‌کند و در سال جاری منجر به تعطیلی 48 هزار بنگاه اقتصادی در کشور شده است.

قاچاق کالا منجر به تعطیلی 48 هزار بنگاه اقتصادی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد به نقل از روابط عمومی فرمانداری محمودآباد، علی ابراهیمی در پنجمین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان محمودآباد هدف از تشکیل کمیسیون قاچاق کالا و ارز در شهرستان‌ها و استان‌ها را ایجاد یک حرکت منسجم و متعارف و به صورت جامع عنوان کرد و ابراز داشت: دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو نباید سلیقه‌ای عمل کنند.
وی اظهار داشت: این کمیسیون در افزایش هماهنگی، اقدامات منسجم و سازمان‌یافته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمک شایانی می‌کند.
ابراهیمی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در سال 81 درباره مبارزه با قاچاق کالا که ایشان تمام دستگاه‌های کشوری و لشگری را موظف به مبارزه با قاچاق کالا کرد و گفت: مساله قاچاق کالا یک مساله مهم و ملی است و این در حالی است که نگاه ما در مبارزه با قاچاق کالا نگاهی ملی نیست.
وی گفت: قاچاق کالا زیرساخت‌های اصلی اقتصادی و مراکز تولیدی کشور را تهدید می‌کند و در سال جاری منجر به تعطیلی 48 هزار بنگاه اقتصادی در کشور شده است.
مدیرکل هماهنگی امور استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت کشور قاچاق کالا را خطری جدی دانست و با انتقاد از کم‌کاری برخی از سازمان‌های متولی گفت: قاچاق کالا جدی پیگیری نمی‌شود و نداشتن انسجام و همراهی در مبارزه فاجعه‌آفرین است.
ابراهیمی با اشاره به توجه ویژه دولت به امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در این موضوع ورود داشتند و تا به حال سه جلسه هیئت دولت با محوریت قاچاق کالا تشکیل شد که مصوبات عملیاتی مهمی نیز به تصویب رسید.
وی بزهکاری، افزایش سرقت، ناامنی و رکود اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی را از آثار قاچاق کالا دانست و گفت: ما نباید تنها انتظار داشته باشیم که ادارات و نهادهای عضو ستاد قاچاق کالا و ارز با قاچاق کالا مبارزه و برخورد داشته باشند بلکه باید با فرهنگ‌سازی و آموزش از وجود عموم مردم در این مساله مهم و ملی بهره‌مند شویم و مردم بدانند که استفاده از اجناس قاچاق و وارداتی غیرمجاز چه زیان‌های جبران‌ناپذیری به جامعه می‌زند هرگز اقدام به تهیه آن نمی‌کنند.
فرماندار محمودآباد نیز گفت: مبارزه با قاچاق کالا کمک به اقتصاد کشور است و باید به منظور حمایت از بنگاه‌های اقتصادی داخلی از هرگونه قاچاق کالا و ارز جلوگیری کرد.
جواد واحدی فعالیت‌های کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: به واسطه تلاش‌های صورت گرفته از سوی اعضای کمیسیون شهرستان محمودآباد در ارزیابی ستاد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در رتبه برتر استان مازندران قرار دارد.
نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد قاچاق کالا را بمبی خاموش دانست و متذکر شد: آثار تخریبی این پدیده موجب رکود اقتصادی، بیکاری و تعطیلی مراکز اقتصادی در جامعه می‌شود.
واحدی مشارکت، آگاهی‌سازی و فرهنگ‌سازی عموم مردم برای مبارزه با قاچاق کالا از جمله راه‌های اساسی در مبارزه دانست و اذعان داشت: تنها نباید به کارکرد دستگاه‌های عضو کمیسیون توجه داشت بلکه باید از ظرفیت‌های مردمی نیز در این مساله مهم بهره برد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول